• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
11

اورژانس هوایی شیراز، ناجی مادر باردار ۱۸ ساله شد

  • کد خبر : 26374
  • 16 آبان 1400 - 16:52
اورژانس هوایی شیراز، ناجی مادر باردار ۱۸ ساله شد
بالگرد اورژانس ۱۱۵ شیراز، برای نجات جان مادر باردار پُرخطر در روستای رودریش مارگون، به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس این مرکز گفت: ساعت ۱۰ و ۲ دقیقه صبح امروز در پی درخواست کمک برای انتقال مادر باردار ۱۸ ساله به عنوان مادر پرخطر از روستای رودریش مارگون استان کهگیلویه و بویراحمد، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ شیراز به سمت یاسوج به پرواز درآمد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» با اشاره به نیاز فوری این مادر باردار به خدمات پزشکی افزود: امدادگران اورژانس فارس پس از رسیدن بر بالین مادر باردار و انجام معاینات و اقدامات اولیه، بیمار را به دلیل نیاز به دریافت خدمات فوق تخصصی، به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل کردند.

او اضافه کرد: بالگرد هوایی فوریت های پزشکی در استان فارس، خدمتی مهم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که تاکنون با به پرواز درآمدن و انتقال سریع بیماران، مصدومان و مادران باردار از نقاط مختلف استان و همچنین استان های مجاور، توانسته نجات بخش جان آنان در شرایط سخت و اورژانسی باشد.

مدیر حوادث و فوریت ‌های پزشکی دانشگاه ادامه داد: از ابتدای امسال، سه بالگرد در اختیار اورژانس فارس قرار دارد که در شهر‌های شیراز، آباده و داراب مستقر هستند و تاکنون ۷۳ بار برای کمک و انتقال ۷۶ بیمار اورژانسی به پرواز درآمده اند.

دکتر مرادیان گفت: همچنین با استقرار دو فروند بالگرد در شهرستان‌ های لارستان و جهرم، در مجموع پنج فروند بالگرد اورژانس در استان فارس فعال است که تمام استان فارس را زیر پوشش امداد هوایی قرار داده است.

او افزود: مجموعه اورژانس استان فارس با دارا بودن ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس، به صورت شبانه روزی آماده خدمت به مردم استان در شرایطی اورژانسی و بحرانی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26374

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.