• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تعطیلی ۵ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در هفته گذشته در شیراز

  • کد خبر : 26305
  • 14 آبان 1400 - 15:09
تعطیلی ۵ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در هفته گذشته در شیراز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش نظارت و بازرسی ها از مراکز ارایه دهنده خدمات زیبایی، از شناسایی و تعطیلی پنج مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی در یک هفته اخیر در شیراز خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «اورنگ ایلامی» با اشاره به اینکه بیشتر مراکز زیبایی غیر مجاز معروف به زیر زمینی در منازل مسکونی فعالیت دارند، گفت: این مراکز غیر مجاز از طریق تبلیغات فضای مجازی اقدام به جذب مشتری کرده و در فضای واقعی بدون تابلو یا با تابلوهای کوچک دور از چشم واحدهای نظارتی فعالیت می کنند.

او با بیان اینکه این مراکز غیر مجاز درمانی از سوی افراد بدون صلاحیت اداره می شدند، افزود: این افراد ببدون صلاحیت درمانی در شرایط کاملا غیر بهداشتی و با استفاده از ژل و بوتاکس تاریخ مصرف گذشته فعالیت می کردند که با پیگیری کارشناسان نظارت بر درمان و کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: انجام تمامی خدمات پزشکی در مراکز غیردرمانی، غیرقانونی است و مراجعه به این مراکز، می تواند با خطرات و پیامدهای جبران ناپذیری همراه باشد.

مشاور عالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تاکید بر اینکه انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوزهای قانونی است، عنوان کرد: براساس قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت دار، حق مداخله در این امور درمانی را دارند.

دکتر «مجید اکبرزاده» با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همراهی حوزه قضایی و نیروی انتظامی استان در راستای تامین و صیانت از سلامت، با تهدید کنندگان سلامت مردم برخورد جدی و قانونی می کند، اعلام کرد: مردم می توانند برای طرح شکایت و یا ارایه گزارش در زمینه مراکز غیر مجاز زیبایی و پزشکی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

او از مردم خواست تا از مراجعه به مراکز غیر مجاز خدمات زیبایی پرهیز کرده و مال و جان خود را در معرض سوء استفاده این افراد، قرار ندهند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26305

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.