• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

آغاز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال از ۱۳ آبان

  • کد خبر : 26252
  • 12 آبان 1400 - 15:35
آغاز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال از ۱۳ آبان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به مصوبه های کمیته فنی واکسیناسیون کووید ۱۹ در راستای ایمنی بالای مردم، از آغاز واکسیناسیون دُز سوم واکسن کووید ۱۹ برای افراد بالای ۶۰ سال خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» افزود: بر اساس مصوبه های کمیته فنی واکسیناسیون، در این مرحله افراد بالای ۶۰ سال که از واکسن های «سینوفارم، بهارات و کوو ایران برکت» استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن را دریافت کنند.

او با بیان اینکه افراد نامبرده می توانند از روز پنجشنبه، سیزدهم آبان برای دریافت نوبت سوم واکسن کووید ۱۹ به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند، توضیح داد: برای تزریق نوبت سوم باید چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسن فرد سپری شده باشد.

معاون بهداشت دانشگاه ضمن تاکید بر این موضوع که تمامی واکسن های موجود از اثربخشی بالایی برخوردار است، توصیه کرد: افرادی که برای دریافت نوبت سوم واکسن مراجعه می کنند، واکسن مشابه نوبت نخست خود را انتخاب کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه تاکید کرد: تزریق واکسن نباید سبب سهل انگاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شود و انجام شیوه نامه های بهداشتی همچون زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و سربسته، خودداری از حضور در مهمانی و دورهمی ها، پرهیز از ترددهای غیرضروری و شست و شوی مرتب دست ها، همچنان بهترین و موثرترین راهکار برای مهار ویروس کروناست.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26252

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.