• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری اصحاب رسانه

  • کد خبر : 26200
  • 11 آبان 1400 - 13:32
تقدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از همکاری اصحاب رسانه
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، با تقدیر از حمایت های آگاهانه اصحاب رسانه از مدافعان سلامت استان، اوج عمل به رسالت های حرفه ای آنان را دعوت مردم به انجام واکسیناسیون دانست.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در چهارصد و سی و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین و اجرای برنامه های حوزه سلامت در جامعه، از همراهی آنان با مجموعه سلامت استان تقدیر کرد.

او اظهار کرد: مجموعه صدا و سیما، خبرنگاران و اصحاب رسانه از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا با مسوولیت پذیری و به نحوی آگاهانه، در آگاهی بخشی گسترده در سطح جامعه نسبت به این بحران وارد عمل شده و در تمامی ماه های گذشته، با کوشش مسوولانه در امر اطلاع رسانی شفاف و دقیق، نقش آفرینی کردند.

دکتر لطفی ادامه داد: اصحاب رسانه استانی و ملی در این ایام با حضور در بیمارستان ها و مراکز درمانی، مجاهدت و تلاش های مدافعان سلامت را به جامعه منعکس کردند و در سخت ترین روزهای بحران کرونا، در کنار خادمان ملت در عرصه بهداشت و درمان حضور داشتند.

رییس دانشگاه همچنین نقش اصحاب رسانه در تشویق مردم به حضور در مراکز واکسیناسیون و اهمیت دریافت واکسن برای ارتقای سطح ایمنی جامعه در برابر اپیدمی کرونا را بسیار موثر و کلیدی خواند و بر تداوم این نقش آفرینی از سوی رسانه ها تا رسیدن به ایمنی حداکثری در استان، تاکید کرد.

دکتر لطفی حمایت و همدلی صدا و سیمای استان، خبرنگاران روزنامه های چاپی و برخط، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، شبکه های اجتماعی و دیگر فعالان این حوزه را مایه دلگرمی مدافعان سلامت استان دانست و گفت: اصحاب رسانه حامیان شایسته مدافعان سلامت استان هستند و اوج این حمایت، در بحرانی ترین روزها به نمایش گذاشته شد.

او با بیان اینکه مردم استان یاوران اصلی مدافعان سلامت هستند، از تمام هم استانی ها که در حدود دو سال گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و همچنین مراجعه برای تزریق واکسن کرونا در چند ماه گذشته، با مجموعه سلامت استان همکاری کرده اند تقدیر کرد و گفت: علاوه بر این حمایت و همدلی، موفقیت فارس در زمینه واکسیناسیون کرونا و کسب رتبه های برتر کشوری در زمینه مقابله با بیماری کووید۱۹ مرهون همراهی مردم آگاه و متعهد استان است که با هوشمندی و شناخت کافی از شرایط بحرانی، برای افزایش سطح سلامت خود، خانواده، اطرافیان و جامعه تلاش می کنند؛ همچنین از تمامی افرادی که تا کنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند نیز دعوت می شود با پیوستن به این پروژه بزرگ ملی، در ارتقای سلامت خود و دیگران سهیم شوند.

او در ادامه نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه، با بررسی آمار مراجعان مراکز ۱۶ ساعته، درصد بالای مراجعه افراد مشکوک و دارای علائم ابتلا به کرونا را هشداری جدی برشمرد و با شکننده خواندن وضعیت کرونا در استان افزود: این شرایط می تواند با کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به بحرانی جبران ناپذیر منجر شود.

بررسی میزان ابتلا در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، دلایل جان باختن مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان و آمار بهبودیافتگان کرونا، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

همچنین معاونان و مدیران ارشد دانشگاه گزارش مربوط به آخرین اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده، موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد.

چهارصد و سی و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، صبح امروز یازدهم آبان ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26200

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.