• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3
شهردار صدرا خبر داد:

ساخت المان شهدای ملی ایران اسلامی در شهر صدرا

  • کد خبر : 26154
  • 09 آبان 1400 - 19:43
ساخت المان شهدای ملی ایران اسلامی در شهر صدرا
شهردار صدرا گفت: هم اكنون با اعتباری بالغ بر 4 ميليارد ريال ساخت 7 اِلمان شهدای ملی ايران اسلامی توسط پيمانكار آغاز شده است.

به گزارش سحاب پرس، بهزاد پرنیان با توجه به جدیدالتأسیس بودن شهر صدرا و سکونت خانواده های معظم شهدای شهرهای مختلف ایران اسلامی در صدرا و مهاجرت مستمر آنان گفت: هیچ یک از دستگاههای متولی، اطلاعات کاملی از خانواده های معظم شهدای ساکن در شهر صدرا در اختیار نداشتند، لذا شهرداری صدرا با فراخوان عمومی، ارتباط با مساجد، محله ها و همکاری بنیاد شهید و امورایثارگران در مرحله اول توانست بانک جامعی از اطلاعات ۱۱۲ شهیدی که خانواده آنان در شهر صدرا ساکن هستند را تهیه نماید و با مراجعه به منازل تک تک این عزیزان، اطلاعات آنان را جمع آوری و آن را در سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا بارگذاری نماید تا این اطلاعات همواره در اختیار عموم مردم قرار گیرد. تهیه صفحه شهدای شهر صدرا در اینستاگرام و معرفی شهداء در گروههای مجازی نیز به صورت مستمر در حال اجراست.


شهردار صدرا با اشاره به فرمان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در نامگذاری کوچه‌ها و خیابانهای شهرها به نام شهداء اضافه کرد: شهر صدرا پیشتاز شهرهای کشور در نامگذاری کوچه ها، خیابانها و معابر شهری بنام شهدای عظیم الشأن است. تمام کوچه هایی که خانواده معظم شهیدی در آن منزل دارند، شناسایی و نام شهید گرانقدر آنان بر صدر نام کوچه قرار گرفته است که تاکنون تعداد ۷۰ کوچه بنام این عزیزان نامگذاری شده است و سازمان فرهنگی شهرداری مأمور شده تا در صورت سکونت دائم خانواده های جدید شهداء در شهر صدرا، اطلاعات آنان را دریافت و نام شهید بر کوچه یا خیابان محل سکونت آنان نقش ببندد. می توان به جرآت ادعا کرد که هیچ خانواده شهید ساکنی در شهر صدرا حضور ندارد که نام و یاد شهید عزیزشان را در نقطه ای از شهر به یادگار حک ننموده باشیم.


پرنیان با بیان به ضرورت ساخت المان و نمادهای ایثار و شهادت در شهر افزود: در شهر صدرا هیچ نماد یا اِلمانی مربوط به شهداء وجود نداشت. هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال ساخت ۷ اِلمان شهدای ملی ایران اسلامی توسط پیمانکار آغاز شده است که هم اکنون کار طراحی، اجرا و نصب اِلمان چهره بین المللی مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پایان یافته و سایر اِلمان ها نیز در حال ساخت می باشد.


شهردار صدرا با اعلام خبر ساخت تابلو از تصاویر شهدای عظیم الشأن در بلوارهای شهر صدرا گفت: تاکنون ۱۱۰ تابلو از تصاویر شهدای عزیز با اعتباری بالغ بر ۱٫۵ میلیارد ریال ساخته و زینت بخش بلوارهای اصلی و خیابان های شهر صدرا شده است که اجرای نور آن توسط پیمانکار در حال اتمام است.


وی با اشاره به حضور دو شهید گمنام در شهر صدرا بیان کرد: به رسم میزبانی از شهدای عظیم الشأن گمنام، فاز دوم محوطه سازی یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ده میلیارد ریال آغاز شده که اگر تعلل پیمانکار و نوسانات بازار نبود هم اکنون شاهد اتمام عملیات اجرایی آن بودیم. اما هم اکنون ضمن خلعیت پیمانکار و ضبط ضمانتنامه ، تکمیل ۵۰ درصد باقی مانده در حال اجراست و در روزهای آتی شاهد نصب برج نوری و سایر موارد آن می باشیم. همچنین عملیات ساخت و تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی جهت استفاده زائران در مجاورت یادمان شهدای گمنام با اعتباری بالغ بر ۳٫۵ میلیارد ریال در حال اتمام است.


پرنیان با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی و توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در کنار فعالیت های عمرانی ضمن سرکشی مستمر از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران با همکاری ستاد نمازجمعه شهر صدرا، ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین(ع) صدرا ، پایگاههای مقاومت و مساجد برنامه های متنوع فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، یادواره های شهداء، تکریم خانواده شهدا و دهها برنامه مختلف مرتبط با حوزه شهداء برگزار و اقدامات مؤثری در بین آحاد مردم انجام شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26154

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.