• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

متقاضیان احداث باغ در مرودشت تسهیلات کم بهره دریافت می کنند

  • کد خبر : 26017
  • 05 آبان 1400 - 14:18
متقاضیان احداث باغ در مرودشت تسهیلات کم بهره دریافت می کنند
معاون سازمان و مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز زمان کاشت نهال در این شهرستان خبر داد و گفت: به متقاضیان احداث باغ های جدید و یا اصلاح و احیاء باغ های قدیمی تسهیلات یارانه دار دولتی پرداخت می شود.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با تاکید براینکه متقاضیان به منظور بهره مندی از تسهیلات و سایر خدمات دولتی، باید درخواست خود را به مراکز جهاد کشاورزی ارائه دهند، افزود: دریافت تسهیلات منوط به ارائه سند زمین و پروانه چاه معتبر صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه پس از احداث باغ باید اطلاعات باغ در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شود، تصریح کرد: متقاضیان قبل از هر اقدامی نسبت به کسب اطلاعات فنی از سوی کارشناسان باغبانی اقدام کنند.
همتی افزود: کارشناسان باغبانی در زمان احداث باغ و قبل از آن در زمینه های مختلف از جمله نحوه صحیح نمونه گیری ازخاک و آب، نحوه آماده سازی زمین و طراحی باغ، ارقام نهال مناسب با اقلیم و آب و هوای مناطق مختلف شهرستان، لیست نهالستان ها و مراکز تهیه نهال مجوزدار در شهرستان، استان و کشور و لیست نهال های تولیدی در نهالستان ها و نهال های مشمول یارانه به متقاضیان راهنمایی و مشاوره خواهند داد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های این مدیریت جهت اصلاح و احیا باغ ها نیز یادآور شد: باغدارانی که در باغ های خود دارای درختانی هستند که از نظر وضعیت میوه دهی نامطلوب هستند، از حذف درختان بصورت خودسرانه خودداری و با مشاوره با کارشناسان باغبانی به اصلاح این درختان با روشهای نوین باغبانی اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=26017

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.