• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۴ آبان ماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25993
  • 04 آبان 1400 - 18:43
اخبار پلیس فارس – ۴ آبان ماه  ۱۴۰۰

انبار احتکار لوازم خانگی در “فسا” لو رفت فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی “فسا” انبار کالای احتکار شده به ارزش ۵۰ میلیارد ریال را در آن شهرستان کشف کردند. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فسا با اقدامات فنی […]

انبار احتکار لوازم خانگی در “فسا” لو رفت

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی “فسا” انبار کالای احتکار شده به ارزش ۵۰ میلیارد ریال را در آن شهرستان کشف کردند.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فسا با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار کالا در یک انبار واقع در یکی از محله های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با اعزام ماموران به این مکان و بازرسی صورت گرفته از آن انبار، ۶۳۹ دستگاه انواع لوازم خانگی شامل بخاری گازی، کولر، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، آبگرمکن، پنکه، یخچال و فریزر و هود آشپزخانه که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله احتکار شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار “حبیبی” تصریح کرد: پیشگیری از جرائم نیازمند عزم همگانی است و از شهروندان درخواست می‌شود هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

جسد زن و شوهر در قناتی در شهرستان داراب کشف شد

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با دستگیری ۵ نفر جسد یک زن و شوهر پس از یک سال در قناتی در اطراف روستای “نره‌شهر” از توابع شهرستان داراب کشف شد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مفقودی یک زن و شوهر ۵۹ و ۶۹ساله در سال ۹۹ در شهرستان داراب، پیگیری موضوع جهت پیدایش آنان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند که پسر مرد مفقود شده ۴ نفر را اجیر کرده که پدر و (مادر ناتنی) خود را به قتل برسانند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی به نتیجه رسیدند که عاملان مفقودی توسط ۴ نفر با اسلحه کمری به قتل رسیده‌اند و در قناتی در اطراف روستای “نره‌شهر” از توابع شهرستان داراب دفن شده‌اند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه کارآگاهان پس از هماهنگی با مقام قضائی موفق شدند هر ۴ متهم (۳۵ الی ۴۵ ساله) طی دو عملیات ضربتی دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان یک قبضه اسلحه کمری و یک تیغه خشاب و ۵ فشنگ مربوطه که در صحنه قتل از آن استفاده شده است کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه علت قتل را اجیر شدن از سمت فرزند مقتول اعلام کردند، عنوان داشت: اجساد متوفیان با کمک عوامل امدادی در قنات ۸ متری در اطراف روستای “نره‌شهر” از توابع شهرستان داراب کشف شد.

وی با بیان اینکه هر ۴ متهم و فرزند مقتول که با یکدیگر نقشه قتل کشیده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت شوند به شدت و برابر قانون برخورد می‌کند.

کشف ۲۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در “گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۲۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “کرامت‌الله کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در یکی از محلات شهرستان گراش در منزل خود اقدام به نگهداری و استخراج تولید ارز دیجیتال می‌کند که بررسی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران یگان امداد پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “گراش” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

واژگونی پژو با ۴ کشته و ۱۴ مصدوم

فرمانده  انتظامی “جهرم”  گفت: واژگونی پزو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “لارستان-جهرم” ۴ کشته و  14 مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “خسرو  رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بامداد امروز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور مواصلاتی “لارستان-جهرم” بلافاصله مأموران پاسگاه “چاتیز” به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: مأموران با حضور در صحنه مشاهده کردند یک سواری پژو حامل ۱۶سرنشین اتباع بیگانه و ۲ سرنشین ایرانی بوده که بر اثر بی احتیاطی راننده واژگون شده است.

فرمانده  انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در این حادثه ۴ نفر از سرنشینان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۱۴ نفر دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، بیان کرد: کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند.

سرهنگ “رزمجویی” تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌شود قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادث مرگباری نباشیم.

افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در”آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از اجرای طرح‌های انتظامی و افزایش ۱۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در ۷ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: ماموران پلیس شهرستان آباده در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، در ۷ ماهه ابتدایی سال طرح‌های ضربتی متعددی را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۱۴۵ معتاد متجاهر در سطح شهرستان آباده جمع آوری که تعدادی از آنان به مراکز بازپروری معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به کشف یک تن و ۱۳۵ کیلو انواع مواد مخدر در این مدت، اظهار داشت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ “مسعودی” با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها ۱۷۹ خرده فروش و ۱۵ قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: در این خصوص ۵۲ دستگاه وسایط نقلیه متعلق به قاچاقچیان که با آن مواد مخدر توزیع و انتقال می‌دادند نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

این مقام انتظامی ضمن هشدار به قاچاقچیان مواد مخدر، به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا با پلیس ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

سارقان لیمو در “جهرم” تحویل مراجع قضائی شدند

فرمانده انتظامی “جهرم”  از متلاشی شدن باند سارقان باغات و مزارع در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از باغات و مزارع  در سطح شهرستان “جهرم ” به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری “۱۲مطهری” پس از بررسی‌های اولیه و با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند در این خصوص ۹ سارق را حین سرقت میوه از باغات شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه در بازرسی از محل تردد و مخفیگاه سارقان یک هزار کیلوگرم لیمو ترش سرقتی کشف شد، تصریح کرد: متهمان در بازجویی اولیه به ۴ فقره سرقت میوه از باغات اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست اقدامات پیشگیرانه از جمله گماردن نگهبان، نصب دوربین مدار‌بسته و …. را رعایت تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

کشف کالای قاچاق در “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارکنان کلانتری “دبیران” حین گشت زنی در یکی از محورهای مواصلاتی به یک خودرو پراید مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

وی افزود: در بررسی از این خودرو ۳۵۰ عدد عینک آفتابی و  35 عدد گردنبند بدل کشف و راننده و سرنشین نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۳ تن و۶۰۰ کیلو کود شیمیایی قاچاق در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: با تلاش ماموران پلیس این شهرستان ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق کشف شد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران ایستگاه بازرسی “قلاتویه” داراب حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیون ۷۲ کیسه کود شیمیایی قاچاق معادل ۳ تن و ۶۰۰ کیلوگرم که طبق نظر کارشناسان ارزش آن ۱۴۰ میلیون ریال می‌باشد کشف شد.

سرهنگ “نوشاد” خاطر نشان کرد: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

تهدید به مرگ و هتاکی دختر جوان توسط پسر دایی

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار تصاویر خصوصی شاکی در واتساپ قصد بی آبرو کردن وی را داشت خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: دختر ۲۰ ساله شیرازی با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویر خصوصی وی در شبکه اجتماعی واتساپ و همچنین تهدید به مرگ قصد بی آبرو کردن من را دارد که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس با هماهنگی مقام قضائی و جمع‌آوری مدارک و مستندات موفق شدند متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم را در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: در ابتدا متهم که پسر دایی شاکی بود منکر بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان لب به اعتراف گشود.

سرهنگ “سلیمانی” ادامه داد: در بازجویی اولیه مشخص شد که متهم به دلیل مشکلات خانوادگی که قبلاً با شاکی داشته اقدام به انتشار تصاویر وی در فضای مجازی کرده است.

این مقام انتظامی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

هشدارهای پلیسی پیشگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی

رئیس پلیس آگاهی استان هشدارهای پیشگیری از کلاهبرداری در معاملات ملکی را برای شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: جهت معامله املاک تا حصول اطمینان از مالکیت طرف مقابل از تنظیم قرارداد و پرداخت وجه خودداری کرده و حتی الامکان از پذیرفتن چک افراد ناشناس خودداری و در صورت معامله با چک سعی کنید از قبل از طریق بانک اصالت و موجودی چک استعلام شود و از انجام معامله در قبال اخذ چک‌های مدت دار بپرهیزید .

وی افزود: صرفاً به واسطه درج آگهی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی در جراید اقدام به واریز وجه، دادن چک یا انعقاد قرارداد نکنید و  قبل از انعقاد هرگونه قرارداد با شرکت ها از قانونی بودن شرکت و فعالیت های آنان

مطمئن شوید و همچنین  تنها به وجود آرم نامه ها اطمینان نکنید؛ زیرا ممکن است توسط افراد شیاد سر برگ ادارات به سرقت رفته باشد .

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: کلاهبردار می تواند با ظاهری آراسته ، شیک و یا خوش برخورد اقدام به تطمیع کند؛ لذا قبل از خرید ملک حتماً مشخصات با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت دهید و هنگام تنظیم قولنامه یا مبایعه نامه می‌بایست یک نسخه در املاک به عنوان سابقه وجود داشته باشد .

سرهنگ “حبیبی” افزود: فراموش نشود معاملاتی که سود خارج از حد معمول عاید شما می‌کند نمونه بارزی از کلاهبرداری است که برخی از شهروندان در این زمینه گرفتار شده‌اند.

قدردانی امام جمعه بیضا از عملکرد نیروی انتظامی

فرمانده و کارکنان انتظامی “بیضا” با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “درویشی” در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان نیروی انتظامی بیضا، افزود: داشتن امنیت مرهون تلاش‌های شبانه روزی و زحمات این نیرو است که در ایام مختلف آسایش خود را برای حفظ امنیت در جامعه فدا می‌کنند.

وی رضایت مردم را هدف اصلی نیروی انتظامی دانست و تصریح کرد: حضور موثر این مجموعه در مناطق مختلف شهرستان بیضا، خواب را برای مخلان امنیت و مجرمان آشفته کرده است.

در ادامه فرمانده انتظامی شهرستان بیضا پس از ارائه گزارشی از عملکرد ۷ ماهه سال جاری، از حمایت‌های بی‌دریغ امام جمعه از نیروی انتظامی این شهرستان در راستای برقراری نظم و امنیت تقدیر و تشکر کرد.   

سرهنگ دوم “محمود نجفی” با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت، خاطر نشان کرد: این مجموعه اصلی ترین و مهمترین نهاد برای امنیت پایدار در جامعه است و در راستای ارتقاء آن با تمام توان خود سعی و تلاش می‌کند.

دیدار معاون قضائی دادگستری استان فارس با فرمانده انتظامی خنج

معاون قضائی دادگستری استان فارس به همراه دادستان و رئیس دادگستری خنج با فرمانده انتظامی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار در خصوص تعاملات بیشتر، پیشگیری از جرایم و برقراری نظم و امنیت در راستای رفاه حال شهروندان بحث و تبادل نظر شد و جمع حاضر از عملکرد پلیس در زمینه برخورد با جرایم از فرمانده انتظامی شهرستان خنج تقدیر کردند.

دستبند پلیس بر دستان سارق اماکن خصوصی  با ۱۴ فقره سرقت در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از دستگیری یک سارق و کشف ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد..

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی  در این شهرستان، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک سارق در این زمینه شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه توسط کارآگاهان دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: شهروندان می‌توانند با رعایت نکات ایمنی پلیس را در جهت ارتقاء امنیت و پیشگیری از جرایمی همچون سرقت یاری کنند.

کشف ۲۰ راس گوسفند قاچاق در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۲۰ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو پارس در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو پارس حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۰ راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به کشورهای عربی بارگیری شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفردستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

پلمب ۲ سفره خانه سنتی متخلف در “دشت‌ارژن”

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی استان گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر اصناف، ۲ واحد سفره خانه متخلف شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ “محمد باستانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت عمومی و جلوگیری از بروز تخلفات صنفی، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان با همکاری عوامل بسیج، کنترل و نظارت بر صنوف را با جدیت و با به کارگیری تمام توان و استعداد موجود در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ساماندهی اصناف و برخورد با ناهنجاری ها، روز گذشته از ۳۵ سفره خانه سنتی و قهوه خانه در منطقه “دشت‌ارژن” شیراز بازدید به عمل آمد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس فارس با بیان اینکه در این طرح نظارتی ۲ واحد سفره خانه متخلف شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پلمب شد، گفت: در این خصوص ۴ نفر نیز دستگیر و روانه دادسرا شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25993

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.