• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
9

وزیر شهرسازی بر ارتقای فضای منطقه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید کرد

  • کد خبر : 25619
  • 24 مهر 1400 - 0:37
وزیر شهرسازی بر ارتقای فضای منطقه حرم مطهر شاهچراغ (ع) تاکید کرد
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توئیتی تاکید کرد که ارتقای فضای منطقه حرم مطهر شاهچراغ(ع) به محیطی در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) تکلیف همه ما است.

به گزارش سحاب پرس، قاسمی در این توئیت نوشت: در جلسه حرم مطهر شاهچراغ(ع) مقرر شد، ظرف دوهفته طرح‌های لازم درخصوصِ ایجاد راه‌های جدیدِ دسترسی و نیز توسعه و آبادسازی اطراف بافت تاریخی حرم مطهر ارائه شود.

وی افزود: تکلیف همهٔ ما این است تا کمک کنیم فضای این منطقه به صورت جهادی، به محیطی در شأن سومین حرم اهل بیت(ع) تبدیل شود.

نهضت مسکن 

قاسمی همچنین در شورای اداری استان فارس که با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های برجسته نظامی و انتظامی و علمای استان از جمله آیت‌الله دستغیب و آیت‌الله کلانتری برگزار شد، با اشاره به نتایج بازدیدها و مشکلاتی که مردم داشتند، گفت:  در حوزه حمل و نقل با مصوبات سفر و اعتبارات اتفاق بزرگی می‌افتد.

وی با بیان اینکه آزادراه شیراز ـ اصفهان بزرگترین آزادراه کشور است، گفت: به دلایل مختلف باید قطعه ۷ و ۸ ایجاد شود تا توزیع ترافیک اتفاق بیفتد تا پایان سال قطع ۶ تمام می‌شود؛ درباره قطعه ۷ و ۸ قبل از سفر توافق با سرمایه‌گذار انجام شد و این آزادراه می‌تواند آزادراه بوشهر را کامل کند. قطعه ۸ نیز تا ۲.۵ سال طول می‌کشد اما عملیات اجرایی شروع می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه باند دوم کوار _ عسلویه که اعتبارات خوبی برای آن پیش‌بینی شده ‌و ظرف یک ماه آینده با سازندگان شروع می‌کنیم، افزود: هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که این غیر از بخش مشارکت کننده است. 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل آزادراه محور جهرم _ لار نیز مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همچنین ۱۰۰ میلیارد برای نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده که عملیات اجرایی شروع می‌شود. 

قاسمی با بیان اینکه برای بزرگراه دشت ارژن _ قائمیه ۴۰ میلیارد تومان اعتباز گذاشته شده است، گفت: راه‌آهن نیز با تهاتر نفت و اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان سرعت می‌گیرد و در یک ماه آینده قراردادها اجرایی می‌شود و پروژه‌های دیگر راه در استان هم مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن از دیگر موارد مهم این سفر بود، افزود: نیازمندی‌های مسکن مهر و زیرسازی‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ از ۲ میلیون مسکن ۱۲۰ هزار واحد سهم استان فارس است‌.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در اغلب شهرها زمین شناسایی شده است، گفت: در مرکز استان اقدامات لازم باید انجام شود، برخی از قطعات باید الحاق شود به صدرا و توافق با اوقاف نیز انجام شده تا زمین ۱۲۰ هزار مسکن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: نهضت مسکن را ‌آغاز می‌کنیم و امیدواریم در این سفر نقطه عطفی در مسکن و حمل و نقل استان به وجود آید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25619

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.