• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
10

اخبار پلیس فارس- ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 25104
  • 17 مهر 1400 - 19:33
اخبار پلیس فارس- ۱۷ مهرماه  ۱۴۰۰

احساس امنیت از امنیت مهمتر است تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین (ع) با تقدیر از تلاش های کارکنان نیروی انتظامی در راستای حفظ و ارتقاء امنیت، گفت: احساس امنیت، از امنیت مهمتر است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در اولین روز از هفته گرامیداشت ناجا، فرمانده انتظامی استان فارس، معاونان و […]

احساس امنیت از امنیت مهمتر است

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین (ع) با تقدیر از تلاش های کارکنان نیروی انتظامی در راستای حفظ و ارتقاء امنیت، گفت: احساس امنیت، از امنیت مهمتر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در اولین روز از هفته گرامیداشت ناجا، فرمانده انتظامی استان فارس، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و جمعی از کارکنان در حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین (ع) حضور یافتند.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین ” سید محی الدین طاهری” طی سخنانی ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و همچنین هفته ناجا به همه کارکنان خدوم نیروی انتظامی، اظهار داشت: کارکنان نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی اقدامات خود را در راستای ایجاد نظم و امنیت در جامعه انجام می دهند.

وی با بیان اینکه احساس امنیت، از امنیت مهمتر است، گفت: کارکنان نیروی انتظامی در استان فارس با فرماندهی سردار “حبیبی” که از فرماندهان دلاور دوران دفاع مقدس و نیروی انتظامی است، اقدامات و مأموریت های خود را به خوبی انجام می دهند .

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاء الدین حسین (ع) افزود: از تلاش های شبانه روزی دلاورمردان نیروی انتظامی استان فارس در راستای حفظ و ارتقاء نظم و امنیت در جامعه تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

در ادامه، فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همه کارکنان انتظامی استان و خانواده های گرانقدر آنان، اظهار داشت: توفیق حاصل شد تا هفته ناجا را با حضور در حرم های مطهر و جلیل القدر آغاز کنیم.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه شعار هفته ناجا در سال جاری ” پلیس هوشمند، امنیت پایدار” در نظر گرفته شده است، گفت: با استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز، پلیس سعی بر آن دارد تا امنیت را به صورت مطلوب برای آحاد جامعه فراهم سازد.

شایان ذکر است، در اولین روز از هفته ناجا و حضور فرمانده انتظامی و کارکنان در حرم مطهر حضرت سید علاء الدین حسین (ع)، با دستور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس پرچم این امامزاده جلیل القدر تعویض شد.

دیدار مدیران عامل موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با فرمانده انتظامی استان فارس

به مناسبت هفته ناجا، جلسه هم اندیشی مدیران عامل موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه که به مناسبت هفته گرامیداشت ناجا و در سالن جلسات ستاد انتظامی استان فارس برگزار شد، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی گفت: اگر خدمات شما عزیزان در موسسات حفاظتی و مراقبتی حتی از آسیب به یک فرد در جامعه جلوگیری کند، بسیار با ارزش است.

وی ادامه داد: ما به شما افتخار می کنیم چرا که با اقدامات خود آرامش و آسایش را برای مردم جامعه فراهم می سازید.

در ابتدای این جلسه، سرهنگ “افشین سبزواری” رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان فارس گزارشی از اقدامات و عملکرد موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی ارائه و چند تن از مدیران عامل موسسات حفاظتی و مراقبتی مشکلات موجود را مطرح و فرمانده انتظامی استان فارس دستورات لازم برای رفع این مشکلات را صادر کرد.

در پایان این جلسه، با اهداء لوح تقدیر از مدیران عامل نمونه موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی، پلیس یاران نمونه و سه تن از روسای کلانتری که بیشترین همکاری را با این موسسات داشتند، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

در اولین روز از هفته ناجا؛ حضور کارکنان انتظامی فارس در حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع)

به مناسبت هفته ناجا، سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس به همراه معاونان، روسای پلیس های تخصصی و جمعی از کارکنان حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) را غبارروبی و گلباران کردند.

غبارروبی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز

در اولین روز از هفته ناجا و با حضور فرمانده انتظامی استان، معاونان و روسای پلیس های تخصصی و جمعی از کارکنان، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) غبارروبی و گلباران شد.

 ناکامی راننده کامیون در انتقال محموله سنگین تریاک

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۲۰ کیلو و ۸۴۰ گرم تریاک در بازرسی از یک دستگاه کامیون در محور “شیراز-کازرون” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس شهرستان “نورآباد” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قاچاقچی با یک دستگاه کامیون حامل محموله تریاک در محور “ممسنی-کوه‌چنار” در حال تردد می‌باشد که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران سریعا به محور مذکور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی مقطعی کامیون مذکور را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون، ۲۲۰ کیلو و ۸۴۰ گرم تریاک کشف شد، بیان کرد: در این خصوص راننده نیز دستگیر شد.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

کامیون حامل بیل مکانیکی قاچاق به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف یک کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی قاچاق به ارزش ۳۴ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی فسا حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون کشنده حامل یک دستگاه بیل مکانیکی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد که بیل مکانیکی قاچاق و از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳۴ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

۲۳ فقره سرقت با تیرکمان

فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری سارق تیرکمان‌دار که با تخریب شیشه خودروها دست به دزدی می‌زد خبر داد و گفت: متهم به ۲۳ فقره سرقت معترف شد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: با توجه به افزایش سرقت‌های لوازم داخل خودرو به شیوه تخریب شیشه، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری “۱۱ انقلاب” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری شهرستان مرودشت با انجام یک سری اقدامات فنی و پلیسی، مراقبت‌های شبانه‌روزی و دنبال کردن سرنخ‌ها، موفق به شناسایی فرد سارق شدند و بلافاصله با هماهنگی مراجع قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه متهم سابقه‌دار در بازجویی اولیه به ۲۳ فقره سرقت به شیوه خرد کردن شیشه خودرو با تیرکمان اقرار کرد، گفت: این سارق حرفه‌ای برای  سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “زینلی” به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و آن را نیز در پارکینگ پارک کنند تا مجرمان نتوانند به نیت شوم خود برسند.

توقیف پژو حامل ۱۷۲ کیلو تریاک در نی‌ریز

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران پلیس شهرستان “نی‌ریز”، ۱۷۲ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پژو ۴۰۵ کشف شد.

سردار “یوسف ملک زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان “نی‌ریز” حین گشت زنی در محور “سیرجان-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی با بیان اینکه راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری شد، تصریح کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو را در محورهای خاکی منتهی به شهرستان نی‌ریز را توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه و موقعیت جغرافیایی راننده به سمت باغات متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، گفت: در بازرسی از آن خودرو ۱۷۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

نشست صمیمی فرمانده انتظامی کازرون با مردم

فرمانده انتظامی “کازرون” در دیدار صمیمی با جمعی از معتدمین محلی، ریش سفیدان، شورا و دهیاران و بسیجیان حوزه استحفاظی کمارج بر اهمیت نقش مردم در توسعه امنیت پایدار و کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح محلات تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” بیان داشت: امروز افراد معتمد پشتوانه و قوت معنوی پلیس در اجرای ماموریت‌ها هستند و با حمایت خود از مجموعه انتظامی قادر خواهند بود پلیس را در تحقق فرایند جامعه محوری، امنیت محور و محله محور بیش از گذشته یاری کنند و در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همگام با پلیس با نگاه به آینده‌ای روشن و موفقیت آمیز برای تمامی اقشار مختلف جامعه همسو باشند .

وی ارتباط و تعامل پلیس و مردم  را بسیار خوب ارزیابی و عنوان کرد: اُنس و رأفت مردم با نیروی انتظامی افزایش یافته و این تعامل و هماهنگی بی تردید زمینه ساز ارتقاء امنیت اجتماعی و کاهش جرائم در سطح  حوزه استحفاظی خواهد شد.

فرمانده انتظامی “کازرون” بر نقش و اهمیت ریش سفیدان، بزرگان، معتمدین و شورا ودهیاران بر کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان تأکید کرد و گفت: پلیس همواره تلاش داشته است تا با همفکری و همراهی این قشر از جامعه به بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی پایان دهد.

 سرهنگ “زراعتیان” ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و با بیان اینکه رویکرد پلیس این شهرستان در ایجاد امنیت پایدار رویکردی اجتماعی و جامعه محور است، بیان کرد: برگزاری چنین جلساتی برای استفاده از نقطه نظرات جوانان مومن و بسیجی، ریش سفیدان و معتمیدن محلی و جلب مشارکت آنها در تأمین امنیت ضروری است.

کشف موتورسیکلت  قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی “خنج” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران انتظامی پاسگاه “سیف‌آباد” خنج حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین که در حال تردد بود مشکوک و دست ایست دادند که راکب بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی “خنج” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند موتورسیکلت را توقیف کنند، گفت: ارزش موتورسیکلت مکشوفه به گفته کارشناسان ۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

سرهنگ “بردبار” با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با قاچاق کالا و ارز به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

پلمب چاه‌های آب کشاورزی غیرمجاز در زرین دشت

فرمانده انتظامی “زرین دشت” گفت: ماموران این فرماندهی با همکاری کارکنان اداره آب، چاه‌های آب کشاورزی غیرمجاز را در این شهرستان پلمب کردند.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، ‌در تشریح این خبر بیان کرد: با دریافت گزارشی مبنی بر حفر تعداد زیادی چاه غیرمجاز کشاورزی در سطح شهرستان زرین‌دشت، تیم‌هایی از یگان امداد و پلیس‌های تخصصی با همکاری ماموران اداره آب برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و بحران آب در منطقه، ماموران این فرماندهی پس از یک سری تحقیقات میدانی، محل این چاه‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی را شناسایی و به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” با بیان اینکه ماموران این فرماندهی پس از هماهنگی با مقام قضائی ۱۶ حلقه چاه آب کشاورزی غیرمجاز را پر و پلمب کردند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف  تریاک و حشیش از منزلی در “کوه چنار”

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از کشف ۳۶ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و حشیش در بازرسی از منزلی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: در راستای مقابله با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی کوه‌چنار با اقدامات فنی و تخصصی از دپو مقداری تریاک و حشیش در یک منزل مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۱۷ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش (در مجموع ۳۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر) کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوه چنار” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

یک کشته و ۵ مجروح نتیجه برخورد پراید با پژو

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با پژو پارس در سه راهی “تنگ براق” شهرستان اقلید، یک نفر فوت و ۵ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در سه راهی “تنگ براق” شهرستان اقلید به ماموران اعلام و سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس راه در بررسی‌‌های اولیه مطلع شدند سواری پراید با ۵ سرنشین به دلیل انحراف به چپ با خودرو پژو پارس برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه در این حادثه راننده پراید فوت و ۴ سرنشین دیگر به همراه راننده پژو مجروح و راهی بیمارستان شدند، به شهروندان توصیه کرد قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25104

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.