• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
​نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

باید در خدمت به مردم بکوشیم

  • کد خبر : 25061
  • 07 مهر 1400 - 17:07
باید در خدمت به مردم بکوشیم
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای شهر و مدیران شهری گفت: مراقب باشید در دام تفرقه نیفتید، همه ما در یک کشتی هستیم و باید در خدمت به مردم بکوشیم. به ویژه شما که با انقلابی بودن از مردم رای اعتماد گرفته اید، باید بکوشید که وحدت خود را حفظ کنید و نگذارید بین شما تفرقه ایجاد شود، چون در این صورت پول بیت المال به هدر خواهد رفت.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، علیرضا پاک فطرت در آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز به شهردار جدید شیراز گفت: تلاش کنید تا خودتان شهردار باشید و مدیران را خودتان انتخاب کنید و در این راستا از بزرگان و متخصصین شهرداری کمک بگیرید تا دچار مشکل نشوید.
شهردار اسبق شیراز ضمن تاکید بر پرهیز از حاشیه در شهرداری شیراز ادامه داد: اگر شهردار جدید در چیدن معاونین شهرداری دقت کند، کار به راحتی پیش می رود و باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود. عده‌ای می‌گویند نیروها از قبل مشخص شده‌اند اما واقعیت این است که چینش نیروها نباید بر اساس فرم و امضا و توصیه‌ها باشد.
وی به شهردار جدید شیراز نیز توصیه کرد: عده‌ای علاقه دارند شهردار را به ویژه در فضای مجازی دچار حاشیه کنند و شما باید جوری عمل کنید که بعد از ۴ سال شرمنده شهدا نشوید.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اتمام خط دو مترو، احداث خط سه و کلنگ زنی خط چهار قطار شهری که حمل و نقل ریلی را به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) می برد، تکمیل بزرگراه شهید سپهبد سلیمانی (کوهسار مهدی «عج»)، تکمیل رینگ‌های ترافیکی بخصوص رینگ‌های پیرامونی، افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی که حداقل نیاز به ۱۵۰ اتوبوس در سال وجود دارد، تسریع در توجه به بهسازی بافت تاریخی به ویژه پیرامون حرم مطهر را از اولویت هایی برشمرد که شهردار جدید باید به آنها توجه ویژه کند.
رییس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شورا باید شورای شهر باشد نه شورای شهرداری افزود: قانون شوراها در مجلس در حال تغییر است. در خصوص درآمدهای پایدار و اختیارات پارلمان‌های محلی اصلاحاتی در قانون در حال انجام است تا شوراها اختیارات بیشتری داشته باشند و به تمام شهر نظارت کنند و نه فقط به شهرداری.
وی ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس به ویژه ۵۸۰۰ شهید شهرستان شیراز، گفت: شوراها مظهر مردم‌سالاری هستند و اهمیت شوراهای شهر و روستاها به ویژه با توجه به مشکلات زیادی که دولت در تامین بودجه دارد روز به روز بیشتر می‌شود.
پاک فطرت با بیان اینکه شوراها نماینده مستقیم مردم هستند، ادامه داد: عده‌ای از کسری بودجه می‌گویند در حالی که بودجه کشور در سال ۱۴۰۰ حدود هزار، هزار میلیارد ریال است که ۱۰ درصد آن عمرانی است و بیشتر آن نیز اوراق است و تا سال ۱۴۰۳ نقد می‌شوند و عملا روی نیمی از این پول فقط می‌شود حساب کرد و با این مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های موجود را هم نمی‌شود پیگیری کرد، اما اوضاع در شهرداری‌ها بخصوص کلانشهرها برخلاف دولت بسیار خوب است و نباید ادعا کرد که منابع مالی وجود ندارد.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه امسال شهرداری شیراز ۶ هزار میلیارد تومان پول نقد است که حداقل ۴ میلیارد تومان آن عمرانی است و شهردار شیراز باید مدیریت هزینه کند و این بودجه اگر در جای خود خرج شود بسیاری از مشکلات اساسی شهر حل می‌شود. شهردار شیراز باید این بودجه را مدیریت کند تا پروژه های بزرگ و در خور شیراز اجرا شود. هرچند باید این بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومان باشد و در این خصوص از دیگر کلان‌شهرها عقب افتادیم.
براساس این گزارش، آیین تکریم و معارفه شهرداران قدیم و جدید شیراز با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، مهندس اصنافی شهردار شیراز، مهندس اسکندرپور شهردار پیشین شیراز، مهندس طاهری رییس و اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر، اعضای دوره پنجم شورای اسلامی شهر، دکتر پاک فطرت نماینده مردم شیراز و رییس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری فارس، امیر رضایی فرمانده ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، دکتر رضایی معاون استاندار فارس، مهندس امیری فرماندار شهرستان شیراز، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز، سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس و جمعی از مدیران استانی و شهری برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=25061

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.