• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

تلاش برای بهبود معیشت سربازان

  • کد خبر : 24597
  • 01 مهر 1400 - 22:49
تلاش برای بهبود معیشت سربازان
همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم روز بزرگداشت سرباز با حضور مسئولان ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، در دومین روز هفته دفاع مقدس، مراسم تکریم و بزرگداشت روز سرباز با حضور مسئولان ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز، اول مهرماه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
سردار سرتیپ حمید شادلو، مدیرکل عملیات نیروی انسانی وزارت دفاع امروز، اول مهرماه در این مراسم، گفت: رهبر معظم انقلاب به ابتکار ستادکل نیروهای مسلح در طول سال یک روز را به نام روز سرباز نامگذاری کرده‌اند که آن روز، روز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) است و هر سال جشنواره‌ای در سطح نیروهای مسلح برگزار می‌کنیم و در آن از کلیه کارکنان وظیفه تقدیر می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته میزبان این جشنواره در سطح نیروهای مسلح بودیم که بحمد الهی مراسم بسیار باشکوه و خوبی برای آن برگزار شد، افزود: ظهور و بروز حضور سربازان در نیروهای مسلح به عنوان رکن رکین آن‌ها، در دفاع مقدس بسیار مشهود بوده است به همین دلیل در هفته دفاع مقدس یک روز را برای تجلیل از سربازان در نظر گرفته شده است.
شادلو با اشاره به تقارن این روز با ایام اربعین حسینی، گفت: به دلیل این تقارن تلاش کردیم تا فضای امروز این مراسم معنوی‌تر باشد. سال گذشته این مراسم را در حرم امام رضا(ع) برگزار کردیم و امسال هم آن را در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا کردیم تا بتوانیم قدری از زحمات سربازان را اجرگذاری کنیم و امیدواریم این کار در آینده آثار و برکات خوبی برای سربازان داشته باشد.
مدیرکل عملیات نیروی انسانی وزارت دفاع در ادامه سخنان خود خبر خوشی را برای سربازان اعلام کرد و گفت: اتفاقی در طول سال گذشته و ابتدای امسال انجام دادیم که در آن میانگین حقوق سربازان وظیفه را که پیش از این حدود ۳۰۰ هزار تومان بود، ترمیم دهیم به طوری که اکنون حقوق میانگین کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سربازان در سطح کشور نداریم البته این میزان حقوق بستگی به تحصیلات و تخصص سرباز دارد.
وی این افزایش حقوق برای سربازان را عاملی برای ایجاد انگیزه برای افرادی دانست که از درآمدهای پایینی برخوردار بوده‌اند و به همین دلیل از رفتن به دوره سربازی امتناع می‌کردند و سپس ادامه داد: بحمد الهی با ترمیم حقوق سربازان اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که بتوان حداقل بخشی از زحمات سربازان را جبران کرد.
شادلو با بیان اینکه وزارت دفاع، دولت و مجلس همچنان تلاش می‌کنند تا وضعیت سربازان روز به روز بهبود یابد، گفت: گرچه برای این کار باید بودجه بسیار کلانی اختصاص یابد اما با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، تلاش می‌شود تا بتونیم وضعیت معیشت سربازان را ترمیم دهیم.
وی به راه‌اندازی قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در سطح ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: تمام سربازانی که وارد نظام وظیفه می‌شوند، اگر خودشان تخصصی داشته باشند در راستای آن تخصصی که دارند، در این قرارگاه آموزش‌های تکمیلی را خواهند دید اما افرادی که فاقد تخصص هستند حتی اگر تحصیلات هم نداشته باشند، بر اساس علایق و نیازی که دارند، در قرارگاه مذکور در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند که برای آن‌ها گواهی‌نامه‌های اولیه و ثانویه صادر خواهد شد.
مدیرکل عملیات نیروی انسانی وزارت دفاع تأکید کرد: سعی ما بر این است شرایط سربازی که وارد خدمت سربازی شده است، وقتی خارج می‌شود، با روز اول یکی نباشد و ان‌شاءالله بتوانند با طی کردن دوره‌های تخصصی در قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح گواهی‌نامه‌هایی بگیرند که در ادامه زندگی خویش بتوانند از آن گواهی‌نامه و تخصص استفاده کنند.
وی یادآور شد: قرارگاه مهارت‌آموزی ستادکل نیروهای مسلح با همکاری تمام نیروها اعم از ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع فعالیت می‌کند و سالانه آموزش‌ها برای سربازان تمام نیروها ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24597

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.