• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
رییس شورای اسلامی شهر شیراز:

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز می تواند اعتماد عمومی را ارتقا بخشد

  • کد خبر : 24290
  • 27 شهریور 1400 - 18:53
مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز می تواند اعتماد عمومی را ارتقا بخشد
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باز گرداندن اعتماد مردم به مسوولین فصل مشترک همه خدمتگزاران به نظام است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با حضور رییس شورای اسلامی شهر شیراز و با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز تفاهم نامه همیاری در پویش هر روز یک زباله از زمین بر می داریم، منعقد شد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این تفاهم نامه با بیان اینکه باز گرداندن اعتماد مردم به مسوولین فصل مشترک همه خدمتگزاران به نظام است، اظهار کرد: برای انجام و تحقق این مهم برنامه و ساز و کارهای مجمع خیرین یکی از موثرترین راهکارها است.
مهدی طاهری با بیان اینکه امیدواریم طی چهار سال انجام وظیفه در شورای شهر شیراز بتوانیم چند درصد اعتماد را به مردم بازگردانیم، گفت: در این راستا لازم است تا همدلی بین مسوولین با یکدیگر، مردم با مردم و همه با هم شکل گیرد که این مجمع با عملکرد خوب خود می تواند راهکارهای موثری در این راستا ارایه دهد.
وی با اشاره به کارهای بزرگ و مهمی که توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز صورت گرفته افزود: نیت های خیر و اقدامات صادقانه در پیشبرد امور مجمع بسیار موثر بوده است و این نوید را می دهد که می توانیم با کمک این مجمع کارهای بزرگ تر دیگری به انجام برسانیم.
طاهری با بیان اینکه کمیسیون های مختلف شورای شهر باید از ظرفیت این مجمع بهره ببرند، اظهار کرد: حضور افتخاری و دائم یک عضو از مجمع در کمیسیون های مختلف می تواند بر ارتباط بهتر و تخصصی این مجمع با شورای شهر موثر باشد.
رییس شورای شهر شیراز با بیان اینکه در انجام کار خیر نیاز به ثروت فراوان نیست، گفت: بسیاری از کارهای خیر با کمترین هزینه قابل اجرا است.
وی افزود: مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز متعلق به همه مردم شیراز است بنابراین پوشش کارهای خیر این مجمع باید شامل همه قومیت ها و اقلیت های مذهبی نیز شود.
طاهری در پایان خواستار معرفی هر چه بیشتر عملکرد این مجمع در بین مردم شد.

  • انجام کارهای فرهنگی نیاز به استمرار دارد.
    سید عبدالرضا دستغیب با بیان اینکه برای فرهنگسازی همکاری همه دستگاهها لازم و ضروری است، اظهار کرد: انجام کارهای فرهنگی نیاز به استمرار دارد که در این خصوص نیز نیاز به همکاری همه شهروندان، رسانه ها و تریبون های نماز جمعه لازم و الزامی است.
    مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با بیان اینکه مشارکت مردم در مسایل اجتماعی مهمترین هدف این تفاهم نامه است، گفت: اطلاع رسانی طرح به مردم از طریق سایت سازمان مدیریت پسماند، اطلاع رسانی از طریق بروشور، پوستر و …، اعلام مشارکت شهروندان در پویش از طریق شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۷۷۵۵، تبلیغات در کلیه برنامه های فرهنگی، پخش شعار پویش در تابلو LED روان سازمان، نصب بنر در استند ثابت سازمان واقع در بلوار بعثت و اطلاع رسانی پویش از طریق ایستگاه های ثابت بازیافت در سطح شهر از جمله تعهدات سازمان مدیریت پسماند نسبت به این تفاهم نامه است.
    وی افزود: اطلاع رسانی از طریق سایت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و دیگر فضاهای مجازی، آموزش برای جلب مشارکت شهروندان در پویش از طریق رسانه های جمعی، هماهنگی با مدیران ارشد استان به منظور شرکت در پویش، اطلاع رسانی از طریق سراهای فرهنگ مهربانی و سراهای یار مهربان و همیاران مهربان ترافیک و اهدا جوایز به سه نفر از شهروندان به صورت ماهانه از جمله تعهدات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز است.
    دستغیب با اشاره به اینکه در هر ماه به سه نفر از شهروندانی که بهترین عکس و یا کلیپ از حضور خود در طرح تهیه نموده، کارت هدیه ۵۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می شود، اظهار کرد: ارسال آثار توسط شهروندان به شماره واتساپ ۰۹۹۲۴۹۸۰۰۴۷ با درج نام و نام خانوادگی و کد ملی امکان پذیر خواهد بود.
    دستغیب در ادامه به برخی از اقدامات مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز اشاره کرد و گفت: احداث ساختمان کلانتری شریف آباد بلوار اتحاد، با هدف ایجاد امنیت بهتر در دو طبقه با ۴۰۰ متر زیربنا با صرف هزینه دو میلیارد تومانی، هفتمین مرحله تقدیر از رانندگان قانون مدار با هدف ایجاد شهر ایمن، توزیع ۳۰۰ عدد بن کارت هدیه به خیریه ها، توزیع ۶۰ هزار قرص نان بین خیریه ها و توزیع هزار عدد ماسک در بین عزاداران حسینی بخشی از اقدامات بی شمار مجمع خیرین شهرساز در چند ماه گذشته بوده است.
    وی افزود: گاهی اقدامات کوچک در کنار کارهای بزرگ آثاری خیر و با برکتی در جامعه دارد و نباید از این اقدامات غافل ماند.
  • هدف از ایجاد این پویش کاهش تولید پسماند و رها سازی آن است.
    رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز با اشاره به تولید روزانه هزار و ۱۵۰ تن زباله در شیراز، اظهار کرد: هدف از ایجاد این تفاهم نامه و پویش، کاهش تولید پسماند و رهاسازی آن است.
    روح الله خوشبخت گفت: این تفاهم را می توانیم به اجرای کارهای بزرگتر دیگری از جمله رهاسازی زباله ها در ورودی های شهر و یا طبیعت اطراف شهر گسترش دهیم تا علاوه بر جلوگیری از منظر زشت و نازیبا، از صرف هزینه های اضافی نیز جلوگیری نماییم.
    وی با بیان اینکه برای موضوعات آموزشی اهمیت خاصی قایل هستیم، افزود: در راستای کاهش تولید پسماند تفاهم نامه های آموزشی با آموزش و پرورش و بسیاری از  نهاد های دیگر منعقد شده است.
    خوشبخت گفت: این پویش می تواند ارتباط قوی و موثرتری بین شهروندان و سازمان ایجاد نماید.
    وی با بیان اینکه با تمام توان از این پویش حمایت و استقبال می نماییم، افزود: این پویش در کوتاه مدت و بلند مدت در کاهش تولید پسماند اثرگذار است.
    گفتنی است که نشان مهربانی توسط دکتر علی نقی مصلح شیرازی عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز به رییس شورای اسلامی شهر تقدیم گردید.
لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24290

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.