• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3
مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز:

حضرت رقیه(س) یکی از مصادیق صابرین است

  • کد خبر : 24212
  • 22 شهریور 1400 - 21:01
حضرت رقیه(س) یکی از مصادیق صابرین است
مسئول قرارگاه عمار منصوریه حضرت رقیه(س) را یکی از مصادیق صابرین دانست و گفت: صابر شدن سن و سال نمی شناسد، هر شخصی هنگامی با مبانی دینی آشنا شد، مصداق صابر می شود.

به گزارش سحاب پرس، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق شامگاه شنبه در مراسم عزاداری حضرت رقیه(س) که در مسجد الرجا برگزار شد، با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: صابرین دارای سه نشانه هستند که یکی از آنان عدم تنبلی است چراکه تنبلی موجب می شود تا به دنبال حق نروند، دومین نشانه از صابرین این است که افسرده و دلتنگ نمی شوند چراکه این کار موجب عدم شکرگذاری می شود، سومین ویژگی از صابرین این است که از پرودگار خود شکایت نمی کنند.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه شکابت کردن از خالق معصیت است، اضافه کرد: اگر فردی صابر شد آثار و برکاتی در زندگی او ایجادخواهد شد که خداوند در آیه شریفه قرآن کریم بشاراتی به این افراد می دهد.
به گفته مدیر حوزه علمیه منصوریه همه افراد مورد آزمایش خداوند قرار می گیرند و هرچه مومن مورد آزمایش بیشتری قرار بگیرد بر شکوفایی او افزوده می شود، وسیله آزمایش خداوند نیز مواردی مانند ترس، گرسنگی، مشکلات مالی، جانی و جنگ و جهاد است.
حجت الاسلام والمسلمین حدائق همچنین تصریح کرد: هنر فرد مومن این است که در آزمایشات الهی سربلند خارج شود، از این رو اعزام فرزند به جنگ و جهاد نیز امتحان الهی است، باید سعی کنیم در مشکلات ویژگی های صابرین را داشته باشیم تا آثار و برکات را در زندگی خود مشاهده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: خداوند نیز برکاتی را به صابرین در سایه صبر و استقامت عنایت می کنند، خداوند طبق وعده ای که داده است برکاتی مانند محبت الهی، نصرت الهی و بشارت الهی را نصیب صابرین می کند.
مسئول قرارگاه عمار بهشت را چهارمین مورد از مواردی دانست که خداوند آن را نصیب صابرین می کند برشمرد و گفت: برخی آیات قرآن در خصوص وعده های بهشتی را به سخره می گیرند که نشان از نفهمی این افراد داردواینکه می خواهند با فهم اندک خود دریا بی پایان معارف الهی را بشناسند که نمی توانند ، همچنین پنجمین عنایتی که به صابرین می شود پاداش بی حساب و کتاب و عظیم است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود حضرت رقیه(س) را یکی از مصادیق صابرین دانست و افزود: صابر شدن سن و سال نمی شناسد، هر شخصی هنگامی با مبانی دینی آشنا شد، مصداق صابر می شود.
مدیر حوزه علمیه منصوریه در پایان بیان کرد: گاهی کم شدن برکات الهی حاصل عملکرد معصیت و گناه خود انسان است، امیرالمومین(ع) می فرماید خداوند بندگان خود را به خاطر اعمال خود گرفتار می کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24212

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.