• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

برگزاری اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی در فارس

  • کد خبر : 24196
  • 22 شهریور 1400 - 17:12
برگزاری اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی در فارس
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری اولین جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی با هدف میدانی کردن اندوخته های تربیتی و تدوین تجارب برتر اردویی در فارس خبر داد.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جهانبخش بانشی در اولین نشست تخصصی جشنواره کشوری تجارب و ایده های برتر اردویی و اردوگاهی استان گفت: در این جشنواره همه فرهنگیان استان میتوانند آثار خود را در قالب های اقدام پژوهی، ویدیوکست، خاطره و دلنوشته، طراحی برنامه خلاقانه حقیقی و مجازی، روایت گری اردوهای راهیان نور و راهکارهای توسعه و تقویت اردوگاه ها تا دوازدهم مهر ماه به ادارات آموزش و پرورش مناطق خود تحویل دهند.
معاون پرورشی و فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس از اردو، مهارت آموزی و رونق گردشگری، اردو، تربیت اجتماعی و ارتقای سطح توانمندی دانش آموزان، نقش و جایگاه اردوهای دانش آموزی در ارتقا سطح کیفی فرهنگ اردویی، روشهای عملیاتی موثر در ایجاد تحول اردویی و روشها و الگوهای عملیاتی در راستای برگزاری اردوی دانش آموزی بر پایه سند تحول بنیادین به عنوان محورهای این جشنواره نام برد.
بانشی گفت: همه فرهنگیان شاغل در وزارت آموزش و پرورش شامل نیروهای اداری، آموزشی، بازنشستگان و پیشکسوتان اردویی و همکاران شاغل در مدارس غیر دولتی می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس افزود: مستند سازی و دستیابی به اندوخته های تجربی، شناسایی ، معرفی و کاربست تجارب، تدوین تجارب برتر اردویی و ایجاد نظام تحول در برگزاری اردوها از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است.
وی با اشاره به تاثیر انواع اردوها ادامه داد: اردوی ارزشمند راهیان نور زمینه ساز انعکاس ارزش های دفاع مقدس برای دانش آموزان است که بستری مناسب برای انتقال آرمان های انقلاب اسلامی را فراهم می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: در اردوی راهیان نور است که دانش آموزان یاد می گیرند وقتی خطری کشور را تهدید کرد از جان خود برای دفاع از کشور مایه بگذارند.
بانشی گفت: در حوزه اجتماعی، سیاسی، عبادی و مذهبی و جامعه پذیر کردن افراد جامعه می توانیم از ظرفیت اردوگاه به خوبی بهره بگیریم.
وی افزود: اردوها می تواند شروع فعالیت های اقتصادی در یک مقیاس کوچک باشد تا در آینده دانش آموزان به پشتوانه این تجربه با قدرت بیشتری وارد میدان اقتصادی شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه تجربه فعالیت های اردویی به ۷۰ سال می رسد گفت: باید به تمام کسانی که در عرصه اردویی فعالیت دارند توصیه کرد تا تمام تجارب اردویی را ثبت کنند تا این تجارب برای نسل بعدی انتقال یابد.
بانشی: باید اردو را به عنوان یک رکن محوری در مدارس عرضه کنیم تا مدیران از اهمیت مساله آگاه شوند و از این ظرفیت تربیتی بزرگ بهره مند شوند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=24196

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.