• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
وسیع ترین شبکه دخالت مردم در امور بخش تعاون است؛

تعاونی‌های فارس از رویه سنتی به سمت فناوری و دانش بنیان هدایت شود

  • کد خبر : 23926
  • 16 شهریور 1400 - 22:01
تعاونی‌های فارس از رویه سنتی به سمت فناوری و دانش بنیان هدایت شود
معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس وسیع ترین شبکه دخالت مردم در امور را بخش تعاون دانست و گفت: تعاونی های ها باید از رویه سنتی به شیوع دانش بنیان و مطابق با فناوری و دانش روز سوق داده شود.

به گزارش سحاب پرس، عبدالرضا قاسم‌پور سه شنبه در آیین شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و استانی ضمن گرامیداشت و تبریک روز و هفته تعاون به تعاونگران فارس افزود: این ایام را به همه کسانی که برای تحقق نقش این حوزه در اقتصاد کشور تلاش می کنند را باید تبریک گفت.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس ادامه داد: اعتلای بخش تعاون در نهایت به اعتلای نظام و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور منجر می شود.
وی اضافه کرد: اهمیت تعاون و نقش این حوزه در توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و در خصوص تعاون در دین مبین اسلام نیز بر این مساله،همفکری و یاری یکدیگر زیاد تاکید شده است.
قاسم‌پور با بیان اینکه برای ترقی و تعالی کشور باید به روح تعاون توجه شود،گفت: روحیه تعاون در کشور باعث توسعه و پیشرفت و رونق و شکوفایی کشور خواهد شد.
وی بازسازی و سازندگی را با تعاون و همفکری امکان پذیر دانست و افزود: تعاون مهمترین جلوه گاه پیوند بین اقتصاد،فرهنگ و سیاست است.
او ادامه داد: ایجاد عدالت اجتماعی،فرهنگ مداری و آزادی که در بخش تعاون وجود دارد ویژگی هایی است که می تواند موجب شکوفایی جامعه شود.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس در ادامه با تاکید بر لزوم توجه و حمایت بخش خصوصی و حوزه تعاون،تصریح کرد: سیاست نظام و برنامه ریزی دولت نیز در راستای حمایت از بخش خصوصی و تعاون است.
وی عنوان کرد: وسیع ترین شبکه دخالت مردم در امور بخش تعاون است و با نگاه به دوران های تاریخی مختلف مشاهده می کنیم که هرجا که مردم به مسائل و موضوعات ورود پیدا کردند موفقیت حاصل شده است که نظیر آن را در دوران ۸ سال دفاع مقدس ،تحریم های ناجوانمردانه و بحران های ملی و استانی می توان دید.
قاسم پور تاکید کرد: در بحران های استانی نظیر سیل سال ۹۸ در شیراز و آتش سوزی منابع طبیعی در سطح استان همواره شاهد بروز روحیه مشارکت و تعاون اهالی فارس بوده ایم که مردم در بحران ها با تفکر و روحیه کمک و تعاون سنگ تمام گذاشته اند.
وی اعلام کرد: در بحران کرونا نیز اهالی این استان به یاری قشر آسیب پذیر جامعه شتافتند و فارس در کمک های مومنانه از استانهای برتر کشور است.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: آمار فوتی های ناشی از کرونا در فارس با کمک و همکاری مردم از استان های دیگر کشور کمتر است و در ۱۸ ماه گذشته و از زمان شیوع کرونا تاکنون ،اهالی فارس با روحیه تعاون و همکاری به موضوعات ورود پیدا کرده و کمک های زیادی را برای مهار بیماری گسیل کردند.
وی اظهار داشت: ارزنده ترین جلوه های تعاونی همبستگی اخلاقی،عقلانی و اقتصادی است و مردم دوستدار برابری ،عدالت و آزادی هستند و در واقع اتحادیه های تعاونی درخواست های مردم را در این زمینه ها جامع عمل می پوشانند.
قاسمپور گسترش تعاون را برای رفاه و اشتغالزایی دانست و اینکه اتکا به این بخش می‌تواند مشکلات جامعه و بیکاری را حل کند.
وی همچنین گسترش و حمایت بخش تعاون را راه حل رفع مشکلات اقتصادی کنونی کشور دانست و گفت: مشکلات بخش مسکن و اشتغال دو مقوله ای است که می تواند با رشد حوزه تعاون و حمایت های مالیاتی،تسهیلاتی و سایر مشوق ها رفع این مشکلات را شاهد بود.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس در ادامه تاکید کرد: رشد و توسعه تعاونی‌هایی ازجمله مرز نشینان علیرغم تلاش های سالیان گذشته اما چندان موفق نبوده در صورتیکه با اتکا و توجه به این بخش می توان جلوی مهاجرت روستائیان به سوی شهرهای بزرگ را گرفت.
وی عدالت اجتماعی ،فقر زدایی و تعدیل ثروت را نتیجه گسترش تعاون دانست و بیان کرد: تعاون یکی از ۳ بخش اصلی اقتصاد کشور است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ابتدا بخش دولتی بعد حوزه تعاون و سوم بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته است،یعنی حوزه تعاون مقدم بر بخش خصوصی است و ضروری است که از تصدی گری دولتی کاسته و دو حوزه تعاون و بخش خصوصی تقویت شود تا بسیاری از مشکلات کنونی جامعه را بتوان رفع کرد.
قاسمپور ذات اقتصاد مقاومتی را مردمی کردن اقتصاد دانست و تشریح کرد: حمایت از مشارکت مردم در اقتصاد و تولید باعث جهش تولید در ابعاد مختلف می شود.
وی تاکید کرد: تعاونی های ها باید از رویه سنتی به شیوع دانش بنیان و مطابق با فناوری و دانش روز سوق داده شود.
معاون استاندار فارس اظهار داشت: حمایت و نظارت بر تعاونی ها نیز امر مهمی است که باید مورد توجه بخش دولتی قرار گیرد تا مسیری درست برای این بخش ترسیم شود.
وی در ادامه تاکید کرد: ایجاد تعاونی های جدید باید مورد توجه قرار داشته باشد،تعاونی‌هایی متشکل از فارغ التحصیلان دانشگاهی و تعاونی های دانش بنیان و ظرفیتی که در این خصوص در استان فارس وجود دارد باید گسترش یابد.
قاسمپور معتقد است که بخش تعاون مانند همه امور نیازمند آموزش صحیح است و باید تعاونگران برای موفقیت بصورت مستمر آموزش داده شوند و در شرایط کنونی از ظرفیت فضای مجازی برای آموزش تعاون و تقویت آن بهره گرفته شود.
او خاطرنشان کرد: ارتقاء بهره وری تعاونی ها و اتحادیه ها باید در دستور کار باشد و در این زمینه عارضه یابی با هدف تقویت و توانمندسازی صورت گیرد.
معاون توسعه منابع انسانی استانداری فارس گفت: ترویج فرهنگ کار، تلاش و تعاون برای تحقق اهداف اجتماعی و اقتصادی نیز باید مدنظر قرار داشته باشد.
وی توسعه نیافتگی حوزه تعاون را مشکل کنونی جامعه دانست و افزود: باید قابلیت ها و ظرفیت های بخش تعاون به جامعه معرفی شود و در این مسیر از رسانه ها و فضای مجازی و نقش آموزش و پرورش و شوراها برای معرفی تعاون می توان بهره گرفت.
قاسمپور در پایان تاکید کرد: ارتباط حوزه تعاون با دانشگاه ها و حوزه های مختلف و ظرفیت های استان نیز باید مدنظر قرار داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23926

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.