• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس:

بانوی شیرازی به عنوان نمادی از زن مسلمان در اختتامیه پارالمپیک درخشید

  • کد خبر : 23889
  • 16 شهریور 1400 - 17:14
بانوی شیرازی به عنوان نمادی از زن مسلمان در اختتامیه پارالمپیک درخشید
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: پرچمداری ساره جوانمردی با پوشش چادر در مراسم اختتامیه پارالمپیک و موفقیت این بانوی توانمند در این رقابت‌ها گویای این است که زنان ایرانی می‌توانند با حفظ حجاب و عفاف حضور موفقی در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

به گزارش سحاب پرس، سیده معصومه دستغیب سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جوانمردی، مدال‌آور طلایی تیراندازی پارالمپیک توکیو۲۰۲۰، یکی از بانوان پرتلاش، فهیم و اندیشمند است که به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه ورزش دارد موفق شده در سطح بین‌المللی بدرخشد و افتخارات قابل‌توجهی را برای کشور ایران به ارمغان بیاورد.
دستغیب ادامه داد: ساره جوانمردی از توانمندی و هوش بالایی برخوردار است و می‌توان گفت اخلاق و رفتار انسانی این بانوی ورزشکار ناشی از تربیت صحیح خانواده‌ای است که در آن رشد پیدا کرده‌است.
وی بیان کرد: آموزه‌هایی که ساره جوانمردی از جامعه کسب کرده است و خصلت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی او نیز موجب شده که این بانوی موفق به عنوان یک الگو و نماد برای زنان و دختران جوان معرفی شود.
دستغیب عنوان کرد: امروز ساره جوانمردی نه تنها در کسوت یک قهرمان در عرصه ورزشی شناخته می‌شود که توانسته عناوین برتر را در بین رقبای قدرتمند خود در سطح بین‌المللی کسب کند، بلکه از نظر رفتاری نیز موفق شده جنبه‌های بسیار خوبی از ارزش‌های اخلاقی را به نمایش بگذارد.
وی بیان کرد: این بانوی ورزشکار در رقابت‌های پارالمپیک توکیو در مراسم اهدای مدال به هنگام ایستادن بر سکوی قهرمانی با نهایت تواضع در میان رقبای ویلچرنشین خود قرار گرفت و پرچمدار کاروان ایران در اختتامیه پارالمپیک شد.
دستغیب اضافه کرد: به اعتقاد من ساره جوانمردی نماد بانویی توانمند است که از تمام ویژگی‌های حضرت زهرا(س) الگوگیری کرده است و در حقیقت یک نمونه از الگوگیری از وجود مقدس حضرت زهرا(س) در دنیای معاصر است.
دستغیب افزود: بدون‌شک رفتارهای باارزش و زیبای ساره جوانمردی بر سبک زندگی و رفتار دختران و زنان کشور تأثیرگذار خواهد بود و افزون بر اینکه موجب ایجاد انگیزه و تفکری جدید در حوزه پوشش و عفاف زنان خواهد شد موجبات حضور هر چه بیشتر زنان در عرصه اجتماعی را نیز فراهم می‌کند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: این اتفاق زیبا نباید در هیاهوی فضای مجازی به حاشیه رانده شود و رسانه‌ها بایستی در انعکاس هر چه بیشتر این اتفاق خوب و افتخارآفرینی و رفتار جوانمردانه این بانوی ایرانی بکوشند.
دستغیب با آرزوی موفقیت برای تمام دختران و زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف، ابراز کرد: جا دارد از ساره جوانمردی که در این رقابت‌ها به بهترین شکل از توانمندی‌های خود استفاده کرد، تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم. همچنین از خانواده این ورزشکار به خاطر پرورش چنین فرزندی سپاسگزار هستم. موفقیت ساره جوانمردی و رفتارهای نیک این دختر توانمند و اندیشمند افتخاری برای همه زنان و دختران است.

ساره جوانمردی، مدال‌آور طلایی تیراندازی پارالمپیک توکیو۲۰۲۰ از سوی کمیته ملی پارالمپیک به خاطر قهرمانی همراه با حفظ حجاب مورد قدردانی قرار گرفت و به عنوان پرچمدار تیم جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه این رقابت‌ها، این پرچم مقدس را پیشاپیش ورزشکاران کشورمان به اهتزاز درآورد.
جوانمردی تاکنون یک نشان طلا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، ۲ نشان طلا ۲۰۱۶ ریو، یک برنز پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن، پنج طلا و ۲ نقره و یک برنز قهرمانی جهان، سه طلا و ۲نقره مسابقات جام جهانی، چهار طلا و یک نقره بازی های پارا آسیایی در تپانچه ۱۰ متر و ۵۰متر، ۲ بار عنوان برترین ورزشکارماه جهان، بهترین بانوی ورزشکار آسیا و پرچمدار مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را کسب کرده است.
شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک توکیو از دوم شهریورماه آغاز شد و کاروان ایران از بین ۱۰۰ سهمیه کسب شده با ۶۲ ورزشکار (۹ زن و ۵۳ مرد) در ۱۰ رشته جودو، قایقرانی، تکواندو، بسکتبال با ویلچر، دوچرخه‌سواری، والیبال نشسته، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان و وزنه‌برداری در این رویداد حضور یافت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23889

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.