• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 23877
  • 15 شهریور 1400 - 20:27
اخبار پلیس فارس – ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰

برگزاری جلسه آگاهسازی  با حضور رئیس عقیدتی سیاسی استان جلسه آگاه سازی ویژه کارکنان انتظامی شهرستان مرودشت با حضور رئیس عقیدتی سیاسی استان و هیئت همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ستاد فرماندهی برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین “سید بهروز زمانی اصل” در خصوص موضوعاتی […]

برگزاری جلسه آگاهسازی  با حضور رئیس عقیدتی سیاسی استان

جلسه آگاه سازی ویژه کارکنان انتظامی شهرستان مرودشت با حضور رئیس عقیدتی سیاسی استان و هیئت همراه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ستاد فرماندهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین “سید بهروز زمانی اصل” در خصوص موضوعاتی از قبیل لقمه حلال، اعتقادات مذهبی، ناظر دانستن خداوند بر اعمال و رفتار و کردار خود، اخلاق نیکو، امر به معروف و نهی از منکر و…. سخنرانی کرد.

کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در “سپیدان”

فرمانده انتظامی “سپیدان” از کشف ۸ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از باغات شهرستان سپیدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی بلافاصله ماموران به محل اعزام و در بازرسی از این باغ موفق شدند ۸ دستگاه ماینر که مالک آن اقدام به استخراج ارز قاچاق می‌کرد کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: مالک شناسایی و دستگیری وی در دستور کار قرار دارد.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در “سپیدان”

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از کشف یک سواری پراید مسروقه خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی سپیدان هنگام گشت زنی در سطح شهر، به یک خودرو پراید که در کنار خیابان پارک بود مشکوک شدند.

وی تصریح کرد: با بررسی‌ها و استعلام های لازم مشخص شد خودرو مورد نظر دارای سابقه سرقت از شهر شیراز دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد، گفت: شهروندان توصیه‌های ایمنی پلیس در زمینه پیشگیری از سرقت خودرو را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

کشف ۷۱۲ ثوب البسه قاچاق در “زرین دشت”

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” از کشف ۷۱۲ ثوب البسه خارجی قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران یگان امداد شهرستان زرین‌دشت حین کنترل خودروهای عبوری در محور “جهرم-شیراز” به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۲ ثوب البسه خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “صالحی‌فرد” با اشاره به اثرات سوء قاچاق بر اقتصاد کشور، گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت قاچاقچیان مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

قاچاقچیان حشیش در منزل مسکونی دستگیر شدند

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: با هوشیاری ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک منزل مسکونی ۷۰ کیلو حشیش کشف شد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی کلانتری “۳۷ بهارستان” شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک محموله حشیش در یک منزل مسکونی در حوزه استحفاظی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام شدند، تصریح کرد: در بازرسی از پارکینگ منزل مسکونی ۷۰ کیلو حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر شدند، گفت: متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

توصیه‌های پلیس”آباده” به کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس شهرستان آباده گفت: کاربران فضای مجازی اطلاعات شخصی و خصوصی خود را با دقت مراقبت و محافظت کنند تا مورد کلاهبرداری، اخاذی و… قرار نگیرند.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: علت وقوع بسیاری از پرونده‌های مربوط به حوزه سوء ‌استفاده از اطلاعات شخصی افراد، ناشی از نداشتن اطلاعات کافی در حوزه امنیت، نگهداری و حفظ اطلاعات است.

وی افزود: از ذخیره اطلاعات شخصی و محرمانه خود بر روی رایانه ‌هایی که با آنها مستقیماً به اینترنت متصل می­‌شوید خودداری کرده و سعی کنید برای ذخیره سازی اطلاعات از لوح‌های فشرده و هاردهای اکسترنال که در آنها تکنولوژی­‌های رمز کننده به کار برده شده استفاده کنید.

سرهنگ “مسعودی” یادآور شد: جهت تعمیر رایانه خود به افراد قابل اعتماد و نمایندگی­‌های مجاز مراجعه کنید و تا حد ممکن اطلاعات خصوصی و مهم خود مثل حساب های بانکی و … را بر روی آن ذخیره نکنید.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: اطلاعات و تصاویری که نشان‌دهنده‌ هویت شماست، به هیچ عنوان به اشتراک نگذارید و از باز کرن ایمیل‌ها، تصاویر و فایل­هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند خودداری کنید و همچنین قبل از اینکه محتوایی را در فضای وب به اشتراک بگذارید و یا با فشار کلید اینتر ارسال کنید خوب فکر کنید که آیا حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه است یا خیر.

این مقام انتظامی توصیه کرد: در جهت استفاده از اینترنت و فضای مجازی با برنامه عمل کنید و بی هدف اقدام به بازکردن لینک‌ها و صفحات نکنید و بدانید که فضای مجازی حریم امن و خصوصی شما نبوده و افراد فرصت طلب و کلاهبردار نیز از این فضا و فرصت بدست آمده غافل نشده و به دنبال دریافت اطلاعات شخصی و بانکی شما و سوء استفاده از آن هستند.

کلانتری “قاد‌رآباد “کامیون حامل احشام را توقیف کرد

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” از کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی کلانتری “قادرآباد” ضمن کنترل محور مواصلاتی”خرم‌بید-بندرعباس” به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۷۵ راس گوسفند قاچاق که راننده قصد انتقال آن را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت را کشف کردند.

فرمانده انتظامی “خرم‌بید” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام‌های قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده کامیون برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

پشت داشبورد جاساز تریاک بود

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف ۱۷ کیلو  مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.                           

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی جهرم هنگام بازرسی خودروهای عبوری به یک سواری پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.  

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۷ کیلو تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم تصریح کرد: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۷ دستگاه ماینر قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی شهرستان “اقلید” از کشف ۷ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت غیر مجاز در حال بهره برداری بود خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه احدی از شهروندان در باغ خود به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند ۷ دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف کامیون حامل بار قاچاق در خنج

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” از توقیف کامیون حامل بار قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خنج حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و‌ آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن خودرو تعدادی کالای قاچاق از نوع  شارژ گوشی، آب میوه گیری، سبزی خوردن کن، بشقاب، قاشق و چنگال و … کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “خنج” با بیان اینکه ارزش بار مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف موتورسیکلت و کشف ۱۰ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف یک دستگاه موتورسیکت و کشف ۱۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی “قلاتویه” داراب حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور ایست دادند که راکب اقدام به فرار کرد.

وی خاطر نشان کرد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند موتورسیکلت را توقیف و در بازرسی از آن ۱۰ کیلو تریاک کشف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب”  خاطر نشان کرد: در این خصوص یک قاچاقچی دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

۲۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق از اتوبوس مسافربری کشف شد

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۲  هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی لارستان حین کنترل محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی عنوان کرد: مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق که در جعبه و باک جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کشف سیگار قاچاق میلیاردی در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: مأموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام گشت زنی در محور “عسلویه- شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

وی ادامه داد: راننده بدون توجه به ایست پلیس ضمن افزایش سرعت خود قصد فرار داشت که پس از طی مسافتی ماموران موفق شدند با اقدامات فنی خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” با ببان اینکه در بازرسی از این خودرو ۲۰۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف‌ شده یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رعایت اصول ایمنی، لازمه پیشگیری از سرقت

فرمانده انتظامی فسا از کشف  429 فقره سرقت از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و از شهروندان خواست با رعایت اصول ایمنی سارقان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشته و نقش خود را در افزایش امنیت جامعه ایفا کنند.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: مجموعه انتظامی شهرستان فسا از ابتدای سال جاری تا کنون، با اتخاذ تدابیر، اقدامات تخصصی را در راستای ناامن کردن محیط برای سارقان و کشف سرقت ها به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بررسی صحنه‌های وقوع سرقت، کنترل مجرمین سابقه دار و استفاده از توانمندی های پلیس، ۴۲۹ فقره سرقت را در مدت گفته شده شامل ۱۰۴ مورد اماکن خصوصی، ۶۵ دستگاه موتورسیکلت، ۵۶ مورد قطعات و درون خودرو، ۲۵ فقره منزل، ۱۵ راس احشام، ۱۱ دستگاه خودرو ، ۱۱ مورد اماکن دولتی، ۶ مورد مغازه و ۱۳۶ مورد سایر سرقت‌ها کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا به دستگیری ۲۹۹ نفر سارق اشاره کرد و افزود: حدود ۹۰ درصد از سرقت‌های سال جاری کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ “قسام” از شهروندان خواست اماکن و وسایط نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی مجهز کنند تا سارقان نتوانند به اهداف پلیس خود دست یابند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23877

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.