• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰

  • کد خبر : 23789
  • 14 شهریور 1400 - 18:01
اخبار پلیس فارس – ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۰

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با خانواده شهید و متوفی ناجا در “آباده“ فرمانده انتظامی استان در سفر به شهرستان آباده، با خانواده یک شهید والامقام و یک متوفی ناجا دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” و هیأت همراه در سفر به شهرستان آباده با […]

دیدار فرمانده انتظامی استان فارس با خانواده شهید و متوفی ناجا در “آباده

فرمانده انتظامی استان در سفر به شهرستان آباده، با خانواده یک شهید والامقام و یک متوفی ناجا دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام بخش حبیبی” و هیأت همراه در سفر به شهرستان آباده با خانواده شهید والامقام ناجا سرباز وظیفه ” علی اکبرشعبانی ” دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی کرد.

شهید “شعبانی” سال ۱۳۶۳ در جبهه های نبرد حق بر علیه باطل در خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

همچنین سردار حبیبی با خانواده متوفی ناجا ” کرامت الله سلیمی ” از کارکنان پلیس راه که سال ۱۳۸۸ در هنگام ماموریت و بر اثر برخورد خودروهای عبوری با وی فوت کرده بود، دیدار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس در این دیدارهای جداگانه، با اهدا لوح تقدیر از خانواده این عزیزان گرانقدر تجلیل و قدردانی به عمل آورد.

توقیف لودر قاچاق در”زرین دشت

جانشین فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه لودر قاچاق به ارزش ۲۳ میلیارد ریال در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان “زرین‌دشت” با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه لودر قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی در بررسی اولیه و با شگردهای خاص پلیسی مطلع شدند که لودر مذکور از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده و قاچاق می‌باشد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۲۳ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اعتراف ۲ برادر سارق به ۴۵۰ فقره سرقت در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری ۲ سارق و کشف ۴۵۰ فقره سرقت دوربین های مداربسته و اماکن خصوصی خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین های مدار بسته و اماکن خصوصی در سطح  شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در نهایت مأموران کلانتری ” گل سرخ” شیراز مخفیگاه سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه ۲ سارق را که برادر بودند، دستگیر و به مقر انتظامی انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل دوربین مدار بسته، اشیاء عتیقه، ضبط خودرو، پنل آیفون تصویری و انواع لباس های مردانه و زنانه کشف شد، افزود: سارقان در تحقیقات تکمیلی به ۴۵۰ فقره سرقت دوربین مداربسته و اماکن خصوص در سطح شهرستان شیراز اعتراف کردند.

سرهنگ شجاعی با  اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مسروقه مکشوفه ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: کسانی که طی یک سال گذشته از آنان اموالی نظیر دوربین مدار بسته به سرقت رفته است، جهت پیگیری به کلانتری “گل سرخ ” واقع در میدان گل سرخ شیراز مراجعه و نسبت به شناسایی اموال خود اقدام کنند.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در “لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “داود امجدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران پاسگاه انتظامی “هورمود باغ” لارستان حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند آن را توقیف کند.

وی افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد که موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از بندرعباس دارد.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه راکب برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده افراد ناشناس و مشکوک در محل سکونت خود که بدون دلیل و بی هدف پرسه می‌زنند بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

موتورسیکلت قاچاق ۱۰ میلیاردی در”گراش” روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی “گراش” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت ۱۳۰۰ قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “کرامت کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی شهرستان گراش با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “گراش” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌ مکشوفه را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری دستگاه‌های بیت کوئین قاچاق در منزلی واقع در یکی از روستاهای شهرستان مرودشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی بخش “سیدان” قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۲۶ دستگاه بیت کوئین قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “زینلی” از شهروندان خواست برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگاه قضا یاور و پشتوانه ناجا در انجام ماموریتها

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” در جلسه تعاملی با دادستان شهرستان، مجموعه دستگاه قضا را یاور و پشتوانه ناجا در انجام ماموریت‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه سرهنگ “مهدی جوکار” ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دستگاه قضا، مسایل و مشکلات شهرستان را مطرح و از تعامل خوب دادگستری با نیروی انتظامی قدردانی کرد.

در ادامه دادستان شهرستان فیروزآباد افزود: مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و انتظام بخشی به فعالیت‌های اقتصادی به خصوص در ایام شیوع بیماری کرونا، مهمترین فعالیت‌های نیروهای پلیس در کنار رسیدگی به پرونده های قضائی بوده است که به حول و قوه الهی در سایه تدابیر و درایت فرمانده انتظامی و کارکنان زحمتکش پلیس به نحو مطلوب و عالی تحقق یافته است.

آقای “حامد استوار” افزود: در تمامی جوامع بشری تا امنیتی پایدار شکل نگیرد بی شک هیچ‌گونه توسعه ای اعم از فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی و زیربنایی به وجود نخواهد آمد و در سایه امنیت و آرامش است که می‌توان شاهد رشد و بالندگی یک جامعه یا یک کشور بوده و مجموعه قضائی فیروزآباد نیز در کنار پلیس آمادگی کامل دارد جهت ایجاد نظم و امنیت با توجه به شرایط حساس کنونی گام بردارد.

افزایش ۴۳۳ درصدی میزان قدردانی مردم از عملکرد پلیس “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از افزایش ۴۳۳ درصدی میزان قدردانی مردم از عملکرد پلیس این شهرستان در مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در تماس با سامانه ۱۹۷ خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: رفتار مکتبی و حرفه ای از جانب پلیس به منظور خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم فرهیخته و ولایتمدار شهرستان کازرون، از جمله اهداف راهبردی ناجا در نیل به پلیس در تراز نظام و انقلاب است و سامانه ۱۹۷ نیز بهترین مرجع برای دریافت، ثبت و پیگیری انتقادات، شکایات، نظرات و پیشنهادات شهروندان در حوزه نظم و امنیت می باشد.

وی افزود: میزان قدردانی مردم از عملکرد پلیس کازرون در مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در تماس با سامانه ۱۹۷ افزایش ۴۳۳ درصدی داشته و در بررسی تعداد تماس‌های انجام گرفته با این سامانه در این مدت، شاهد افزایش میزان ۱۴۴ درصدی تماس شهروندان بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: سامانه ۱۹۷به صورت شبانه روزی فعال است و شهروندان می توانند به دو صورت حضوری و تلفنی انتقاد، پیشنهاد، شکایت و تقدیر از پلیس را مطرح و مسائل و مشکلات امنیتی، انتظامی و ترافیکی خود را از این طریق پیگیری کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در رستم

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد

سرهنگ “سیدعبدالمحمد نازی‌دوک” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان رستم حین کنترل خودروهای عبوری به ۲ دستگاه وانت و پژو ۴۰۵ حامل بار مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: در بازرسی از این خودروها تعداد زیادی نوشیدنی خارجی، ۲ عدد یخچال، یک عدد تلویزیون، ۲ عدد ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی، تعدادی لوازم خانگی برقی خارجی قاچاق و … کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “رستم” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این راستا ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

عامل هتک حیثیت معلم دو دانش‌آموز بود

رئیس پلیس فتا استان از معرفی دو نوجوان به مرجع قضائی خبر داد که کلیپ و پیام‌های توهین آمیز علیه دبیر خود در فضای منتشر کرده بودند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: دبیری میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی بود فرد یا افرادی ناشناس در فضای مجازی با انتشار مطالب کذب و تهدید آمیز در گروه‌های واتساپی قصد بدنام کردن وی را دارند که رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی گفت: کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عاملان انتشار را شناسایی و به پلیس فتا احضار کنند.

رئیس پلیس فتا استان عنوان داشت: متهمان دو دانش‌آموز پسر بودند که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس لب به اعتراف گشودند و گفتند به دلیل کسب نمره پایین در امتحانات اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به ‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در سروستان

فرمانده انتظامی “سروستان” گفت: راننده وانت پراید دستگیر و تلاش برای دستگیری سارق پژو ۴۰۵ با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ “عبدالرسول مجتهدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: شخصی به مامورن انتظامی مراجعه و اظهار کرد با یک پژو ۴۰۵ جهت خرید آب معدنی جلوی پلیس راه پل فسا توقف و سوییچ روی خودرو رها که یک لحظه سرنشین یک دستگاه وانت پراید اقدام به سرقت کرد، که بررسی موضوع در دستور کار کارکنان انتظامی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: سریعا طرح مهار اجرا و ماموران انتظامی سروستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند خودرو وانت پراید که همدست سارق بود را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سروستان” با بیان اینکه با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه سارق پژو ۴۰۵ عرصه را بر خود تنگ و خودرو را رها و متواری شد، گفت: تلاش برای دستگیری سارق متواری با جدیت ادامه دارد.

سرهنگ “مجتهدی” با بیان اینکه راننده وانت پراید برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، از شهروندان خواست برای پیشگیری از سرقت خودرو بایستی از لوازم ایمنی استفاده کرده و وسایط نقلیه خود را حتی برای چند ثانیه به صورت روشن رها نکنند.

اعتماد مردم به پلیس، مهمترین دستاورد ناجا

نماینده مردم فسا در نشست با رئیس پلیس این شهرستان بیان کرد: مردم، نیروی انتظامی را مامن و محرم خود می دانند که این مهمترین دستاورد پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این دیدار دکتر “حجت الله فیروزی” با عرض خدا قوت به فرمانده فسا به نمایندگی از کلیه کارکنان انتظامی، بیان کرد: در فعالیت شبانه روزی پلیس برای حفظ امنیت و نظم اجتماع، روز تعطیل تعریف نشده است که اجر این زحمات و خدمات را خداوند متعال خواهد داد.

وی جایگاه نیروی انتظامی در اجتماع را شایسته دانست و افزود: نگاه مردم به پلیس نگاه همراه با اعتماد است؛ مهربان در عین حال مقتدر.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم پلیس را مامن و محرم خودشان می دانند و این مهمترین دستاورد ناجا است که در طول زمان با علاقه و عشق به خدمت توسط ماموران به دست آمده است.

در ابتدای این دیدار سرهنگ “محمدهاشم قسام” فرمانده انتظامی فسا با ارائه گزارشی از وضعیت انتظامی شهرستان، مواردی در خصوص اصلاح زیرساخت های ترافیکی و رفع نقاط حادثه خیز در راستای کاهش تصادفات ارائه کرد.

آیین تکریم ومعارفه رئیس عقیدتی سیاسی لارستان برگزار شد

آیین تکریم و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی لارستان با حضور حجت الاسلام و المسلمین “سیدبهروز زمانی‌اصل” و هیئت همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ستاد فرماندهی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این مراسم رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان در جمع کارکنان انتظامی، بیان کرد: حفظ ارزش های جامعه وظیفه نیروی انتظامی است و با مشارکت مردم و نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر و پای کار آمدن دیگر نهادها امکان پذیر است.

وی در ادامه به ساده زیستی و تکریم ارباب رجوع تاکید و کلیه پرسنل را درخدمت مضاعف به مردم سفارش کرد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات حجت الاسلام “مجیدانصاری جابری” رئیس عقیدتی سیاسی سابق لارستان تقدیر و طی حکمی حجت الاسلام “نوراله حسنی” به عنوان رئیس عقیدتی سیاسی جدید معرفی شد.

 کشف بیش از ۵۱ کیلو تریاک در”نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از کشف ۵۱ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.               

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه بی امان با قاچاق مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ، مأموران انتظامی نی‌ریز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بارزسی از این خودرو ۵۱ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه ای در صندوق عقب و داشبورد جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

نشست صمیمی جانشین  انتظامی  کازرون با سربازان

جلسه پرسش و پاسخ برای سربازان با حضور جانشین انتظامی شهرستان کازرون در نماز خانه ستاد فرماندهی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حجت اله احمدیان” در این جلسه بیان کرد: رعایت انضباط فردی، داشتن فضایل اخلاقی، اهمیت دادن به معنویات و حفظ شخصیت خود و سازمان از مهمترین خصوصیات یک سرباز نمونه است.

وی ادامه داد: دوران مقدس سربازی فرصت مغتنمی است تا جوانان در عرصه های مختلف به پویایی و رشد برسند و پس از اتمام دوران خدمت با اندوخته‌های خود با گامی استوار و محکم وارد جامعه شده و در توسعه و پیشرفت کشور موثر باشند.

جانشین انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به نقش مثبت و تاثیر گذار سربازان در برقراری نظم و امنیت، خاطر نشان کرد: سربازان بهترین حامی و پشتیبان ماموریت‌های پلیس در برقراری امنیت در جامعه هستند و این بهترین سند افتخار برای شما عزیزان می‌باشد.

سرهنگ “احمدیان” سربازی را تمرین درس صبر، استقامت، شهامت و پایداری دانست و تأکید کرد: سربازان باید با درک صحیح ارزش این دوران به خوبی از آن استفاده کرده و در راه خدمت به مردم و جلب رضای خداوند متعال بکوشند.

گفتنی است این مراسم که در محیطی بسیار صمیمی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، سرهنگ “احمدیان” به سوالات و نقطه نظرات سربازان پاسخ داد و دستورات لازم را برای رسیدگی به مشکلات این عزیزان صادر کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23789

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.