• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ؛

خبری خوب برای کسب و کارهای آنلاین / دسترسی به اطلاعات دستگاه ها از طریق API

  • کد خبر : 2371
  • 05 اردیبهشت 1399 - 13:13
خبری خوب برای کسب و کارهای آنلاین / دسترسی به اطلاعات دستگاه ها از طریق API
مهرداد سهرابی گفت : كسب و كارهاي آنلاين در آينده اي نه چندان دور مي توانند به داده هاي دستگاه هاي دولتي جهت توسعه و پيشبرد كار خود دسترسي پيدا كنند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس افزود : کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی در راستای تسهیل در روند فعالیت کسب و کارهای آنلاین در قالب مصوبه ای با فراهم کردن دسترسی کسب و کارهای آنلاین به داده های دستگاههای دولتی از طریق سرویس API موافقت کرد.

وی گفت : جهت تامین نیازمندی های کسب و کارها، به منظور دسترسی به سرویس های دولت الکترونیک ، با همکاری ستاد توسعه دیجیتال معاونت علمی از کسب و کارها خواسته شده است تا نیازمندی های خود را برای دسترسی به API دستگاههای دولتی اعلام کنند.


سهرابی افزود : در اقدامی دیگر از کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک علاوه بر آنکه بخش خصوصی نیازمندی خود را اعلام می کند، از بخش دولتی هم خواسته شده است که در این زمینه پیشگام باشد و شرایط دسترسی به سرویس های دیجیتال دولتی را در بخش خصوصی فراهم کند.

مهرداد سهرابی گفت : به این ترتیب آنجا که تلاقی عرضه و تقاضای API صورت می گیرد ، امکان دریافت و دسترسی به سرویس های دولت الکترونیک به راحتی اتفاق می افتد.
وی افزود : داده‌های دستگاه‌های دولتی و اجرایی در مرحله اول به پیشنهاد خود دستگاه‌ باز می شود و پس از آن اگر بخش خصوصی نیاز به داده دیگری از دستگاه‌های دولتی داشت، اجازه دسترسی به آن API نیز صادر می شود.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت : طبق این مصوبه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، دسترسی به داده‌های دولت و انتشار آن در قالب سامانه یکپارچه data.gov.ir را در نظر دارد و همچنین از طریق وبگاه هر دستگاه صورت می‌گیرد .

سهرابی با بیان اینکه این موارد جهت عملیاتی شدن در دست اقدام است ، افزود : کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور و با هدف بررسی و ارزیابی درخواست های دستگاه های اجرایی در حوزه دولت الکترونیک تشکیل شده است و رئیس کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور می باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=2371

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.