• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
6
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

حفظ شعائر دینی و انقلابی از اهداف تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است

  • کد خبر : 23050
  • 11 مرداد 1400 - 16:26
حفظ شعائر دینی و انقلابی از اهداف تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین رضایی گفت: خیلی از انقلاب ها، یک دستگاه فرهنگی و مردمی نداشتند و به همین خاطر، ماهیت خود را از دست دادند لذا شورای هماهنگی برای حفظ شعائر دینی و انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاسیس شد و تاکنون ماموریت خودش را به نحو احسنت به سرانجام رسانده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز در جمع اصحاب رسانه سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را گرامی داشت و گفت:  شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی وظیفه حفظ شعائر انقلاب را به عهده دارد و این شورا هم نماینده مردم و هم نماینده حاکمیت است لذا اگر دولت ها در برخی اتفاقات حرکت درستی انجام ندهند، این شورا در بیانیه های خود تذکرات را ارائه می کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه موضوع جلوگیری از مناسبت ها و آسیب هایی که شکل می گیرد، یکی از وظایف این شورا است، اظهار داشت: اولویت تشکیل این شورا به عنوان یک نهاد فرهنگی از دیدگاه امام خمینی(ره) در راس تشکیل موسسات و سازمان های تبلیغاتی بود که به مرور زمان و نیاز جامعه احساس شد‌.
حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هر انقلابی و حرکتی که محقق می شود باید برای آن زیر ساخت هایی در ابعاد گوناگون، مراحل مختلف و با اولویت تعریف شود، خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی، نقشی که شورای در خصوص بسیج مردمی و نیروی انسانی و پشتیبانی از جبهه ها به وجود آورده اند، در تبیین خطرناک بودن ایده ها و نگاه برخی از  گروهک ها و اطلاع رسانی در خصوص تهدید هایی که خیلی زود مردم ما متوجه شدند که مجاهدین خلق گروهکی خطرناک برای انقلاب هستند، نیاز به وجود یک نهادی بود.
وی تصریح کرد: مجاهدین خلق در واقع منافقینی بودند که ایجاد نفاق می کردند و منافع عمومی را به حراج گذاشتند بنابراین در کنار دشمن قرار گرفتند لذا تاریخ آن ها را رسوا کرد. 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس شکست برخی از انقلاب ها در طول تاریخ را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: خیلی از انقلاب ها، یک دستگاه فرهنگی و مردمی نداشتند و به همین خاطر، ماهیت خود را از دست دادند لذا شورای هماهنگی برای حفظ شعائر دینی و انقلابی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاسیس شد و تاکنون ماموریت خودش را به نحو احسنت به سرانجام رسانده است.
حجت الاسلام رضایی با تاکید براینکه ضرورت وجود این نهاد بیشتر از قبل احساس می شود چراکه بمباران تبلیغاتی در حال انجام است، افزود: هزار روزنه تبلیغاتی در دنیا وجود دارد و روز به روز پیشرفته تر می شود که کمترین آن رادیو، تلویزیون و ماهواره است لذا وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آنست که موضع نظام جمهوری اسلامی در مقابل جریان های مختلف خارجی را اعلام کند و در داخل کشور نیز موضع مردم را نسبت به مسائل خارجی و یا جریان های داخلی مطرح کند.
وی اضافه کرد: اگر بنا باشد جریان های سیاسی بدون هماهنگی کاری را انجام دهد و نتواند ابعاد مختلف یک مراسم و یک حرکت فرهنگی عظیم تر را انجام ندهد، آسیب هایی متوجه آن مراسم خواهد بود و قطعا ناهماهنگی ها مشکلاتی را به وجود خواهد آورد از این رو به حکم قانون این شورا، ۲۱ عضو دارد و موظف هستند همکاری لازم را داشته باشند.
بنابه گفته این مقام مسئول، جلوگیری از آسیب های مراسمات مذهبی، تبلیغی و ملی از دیگر وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=23050

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.