• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
استاندار فارس اعلام کرد؛

بهره برداری ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دولت یازدهم و دوازدهم

  • کد خبر : 22689
  • 02 مرداد 1400 - 21:21
بهره برداری ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در دولت یازدهم و دوازدهم
استاندار فارس اعلام کرد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموعا ٢٠ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در استان به بهره برداری رسیده است.

عنایت‌الله رحیمی شنبه دوم مرداد در آیین بهره برداری از سه نیروگاه برق کوچک مقیاس در شیراز که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس در قالب پویش «الف-ب ایران» برگزار شد، گفت: ۲۵ نیروگاه مقیاس کوچک در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در فارس اجرایی شد که با این سه نیروگاه، تعداد نیروگاه‌های مقیاس کوچک استان به ٢٨ نیروگاه خواهد رسید.

او با بیان اینکه سرجمع تولید برق از این نیروگاه‌ها ١۶٠ مگابایت خواهد بود، افزود: تاکنون  ١۶ مزرعه خورشیدی در فارس با تولید ۶۶.٧ مگاوات تولید انرژی خورشیدی راه‌اندازی شده و ظرفیت نیروگاههایی خورشیدی مشترکی که پشت بام نصب شده، به ٧٢.۴ مگاوات رسیده است.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: امروز حداکثر ظرفیت تولید در شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ۵ هزار و ٩٠٠ مگاوات است و مصرف حداکثر نیز ۵ هزار مگاوات است.

رحیمی اعلام کرد که نیروگاههای بزرگ خورشیدی در وسعتی حدود ٨٠٠ هکتاری در شمال استان با سرمایه گذاری خارجی در حال احداث است که بیش از ۶۵٠ مگاوات برق در آینده نزدیک به شبکه انتقال خواهند داد.

او خاطرنشان کرد: امروز سه نیروگاه برق مقیاس کوچک شامل شایان توان جهرم با ظرفیت ۶.٢ مگاوات و ٧٧.۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری، نیروگاه فرتاک نیروی شیراز با  ٩.١ مگاوات ظرفیت تولید و سرمایه گذاری ١١۴.۵ میلیارد تومان و نیروگاه رعد فرازان شیراز با ۴ مگاوات ظرفیت تولیدی و ۵٠ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می‌رسند.

استاندار فارس، سرجمع سرمایه گذاری انجام شده در این سه نیروگاه را ٢۴٢ میلیارد تومان و ظرفیت برق تولیدی را  ١٩.٣ مگاوات اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=22689

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.