• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیر عامل شرکت گاز استان فارس؛

 توسعه گازرسانی؛ گام بلند شرکت گاز استان فارس در مسیر حمایت از تولید

  • کد خبر : 21703
  • 23 تیر 1400 - 6:51
 توسعه گازرسانی؛ گام بلند شرکت گاز استان فارس در مسیر حمایت از تولید
با گازرسانی به ۱۵۰ روستای استان در سال ۱۳۹۹ ، تعداد دو هزار و ۲۰۷ روستای استان فارس تاکنون به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی استان به ۹۲.۳ درصد رسیده است.

غلامعباس حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان فارس در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن کنفرانس شهید باهنر ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: با گازرسانی به ۴ شهر فدامی، دوبرجی، بیرم و عمادشهر، در حال حاضر  ۱۰۷ شهر استان فارس با ضریب نفوذ ۹۹.۲ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که پیش‌بینی می شود با گازرسانی به ۴ شهر دیگر در سال جاری این ضریب به ۹۹.۹ درصد افزایش یابد.
این مقام مسئول تصریح کرد: عملیات گازرسانی به همه روستاهای مشمول در برنامه کاری این شرکت قرار گرفته که پیش بینی می شود با اتمام گازرسانی به ۱۳۰ روستای دیگر تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی به دو هزار و ۳۳۹ روستا افزایش یابد و میزان خانوار روستایی تحت پوشش به ۹۵ درصد برسد.
به گفته حسینی، در سال ۱۳۹۹ با افزوده شدن حدود ۷۰ هزار مشترک جدید، تعداد کل مشترکین گاز به یک میلیون و ۵۸۳۰۰۰ مشترک رسیده است.
وی با بیان این که پایداری مداوم عرضه انرژی، زمینه مناسب برای فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی برای تحقق شعار سال را فراهم کرده است، خاطر نشان کرد: در سال گذشته با تأمین گاز ۵۷۰ صنعت، تعداد صنایع گازرسانی شده در سطح استان به ۵ هزار و ۲۲۸صنعت افزایش یافت.
حسینی با اشاره به این که گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی اشتغال‌زا با هدف جایگزینی سوخت پاک و ارزان گاز با دیگر سوخت‌های فسیلی، از مهم ترین رسالت های شرکت گاز استان فارس است، افزود: با ادامه روند گازرسانی به صنایع، تعداد صنایع تحت پوشش استان تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۵ هزار و۸۲۶ صنعت خواهد رسید.
به گفته وی، در سال ۱۴۰۰ اجرای هزار و ۳۳۵ کیلومتر شبکه به منظور تداوم گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایع استان، نصب ۳۰ هزار انشعاب جدید، اشتراک پذیری ۶۸ هزار مشترک جدید گاز، ظرفیت سازی برای صنایع استان به میزان ۲۴۰ هزار متر مکعب بر ساعت و اجرای ۵۶ کیلومتر خط انتقال ۱۶ اینچ مشکان و … در برنامه شرکت گاز استان فارس قرار دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21703

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.