• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
​به منظور برقراری توسعه همکاری‌های علمی و فناوری

تفاهمنامه بین شهرداری شیراز، پارک علم و فناوری فارس و معاونت فناوری ریاست جمهوری امضا شد

  • کد خبر : 21653
  • 23 تیر 1400 - 5:48
تفاهمنامه بین شهرداری شیراز، پارک علم و فناوری فارس و معاونت فناوری ریاست جمهوری امضا شد
به منظور برقراری توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین معاونت فناوری ریاست جمهوری، شهرداری شیراز و پارک علم وفناوری استان و بهره‌گیری از امکانات و پتانسیل‌های هر یک از طرفین، تفاهم نامه‌ای امضاء و مبادله شد.

در مراسمی و با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مسئولان استان فارس و شهرداری شیراز، تفاهم نامه همکاری میان معاونت فناوری ریاست جمهوری، شهرداری شیراز و پارک علم وفناوری استان با هدف برقراری توسعه همکاری‌های علمی و فناوری، بهره مندی از تخصص‌های مختلف علمی و مولفه‌های هوشمندسازی شهر به امضاء رسید.
سعید حیدری رئیس سازمان  فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه حمایت از کسب و کار های مبتنی بر فناوری اطلاعات گفت: هدف از این نشست انعقاد تفاهم‌نامه در جهت حمایت از کسب‌وکارها و استارت آپ‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در شهر هوشمند است.
وی افزود: این جلسه در راستای حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی و استارت آپ‌ها مبتنی بر فناوری اطلاعات بود و تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری شیراز، پارک علم و فناوری شیراز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفت.
رئیس سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز ادامه داد: این تفاهم‌نامه مشتمل بر ۱۰ ماده و ۵ صفحه در سه نسخه هم‌ارزش تنظیم و به امضا طرفین رسید و از تاریخ ثبت لازم‌الاجرا است.
وی تصریح کرد: هدف از تأسیس این مرکز حمایت از کسب‌وکارهای نوپا و مبتنی بر فناوری اطلاعات است که مورد حمایت شهرداری شیراز، پارک علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.
حیدری افزود: بدیهی است که این مرکز باید با اولویت رفع نیازهای شهرداری شیراز فعالیت کند و برای آن راه‌کارها و ایده‌های فناورانه ارائه شود و با حمایت هر سه نهاد ذکرشده این کسب‌وکارها را به سرانجام برساند و نتایج آن در شهرداری شیراز نیز مورداستفاده قرار گیرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز بیان کرد: این تفاهم‌نامه با سفر دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به شیراز در محل پارک علم و فناوری بین هر سه نهاد امضا شد و به زودی ساختمان این مرکز نیز آماده‌سازی و افتتاح می‌شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیم اتخاذشده تیمی مشترک و تحت نظارت سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در ساختمان ذکرشده شروع به فعالیت می‌کند و نویدبخش آینده‌ای روشن برای بسیاری از فعالیت علمی، پژوهشی و استارت آپ‌ها در شهر شیراز خواهد بود.
امین‌رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری استان فارس در حاشیه این مراسم، بر لزوم بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌ها برای نوآوری و توسعه در مجموعه شهرداری شیراز تاکید کرد و افزود: امیدواریم از ظرفیت موجود در پارک که در دستور کار است نهایت بهره را ببریم.
او با اشاره به هوشمندسازی شهری، بیان کرد: در این زمینه ساختمانی به مساحت بیش از ۱۲۰۰ متر از سوی شهرداری برای ایجاد مرکز رشد و نو آوری تخصیص داده شده است.
در حاشیه این مراسم نمایشگاهی با حضور ۱۶ شرکت دستاوردهای جدید و محصول نوآورانه خود را به نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21653

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.