• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6
شهردار شیراز:

مجموعه تاریخی قصر ابونصر به یکی از مقاصد گردشگری شیراز تبدیل می شود

  • کد خبر : 21629
  • 15 تیر 1400 - 5:34
مجموعه تاریخی قصر ابونصر به یکی از مقاصد گردشگری شیراز تبدیل می شود
شهردار شیراز در آیین آغاز عملیات اجرایی مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر گفت: این پروژه برای شیراز آورده گردشگری دارد و با اجرای خوب به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل می شود.

 حیدر اسکندرپور افزود: طراحی پروژه مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر که از نظر تاریخی دارای اهمیت بالایی است و همچنین منظر طبیعی بسیار زیبایی دارد، به خوبی انجام شده است.
وی در خصوص وضعیت اجرایی پروژه اضافه کرد:هم اکنون پیمانکار شروع به کار کرده است و صورت وضعیت نیز پرداخت می شود تا پروژه با سرعت بالایی اجرا شود.
شهردار شیراز ادامه داد: پروژه مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر با توجه به نگاهی که شورای اسلامی شهر به میراث تاریخی و فرهنگی ماندگار دارد مورد توجه مجموعه مدیریت شهری بود.
اسکندرپور با اشاره به حساسیت های اجرای پروژه های تاریخی گفت: عملیات اجرایی مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر نیازمند مطالعه بسیار و هماهنگی با سازمان های ذی ربط همچون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.
سعید معصومی شهردار منطقه هفت شیراز که مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر در این منطقه واقع شده است، گفت: با اجرای این پروژه و احداث یک سایت موزه به گردشگری شهری کمک می شود و سایت قصر ابونصر را آماده بازدید می کنیم.
معصومی با بیان اینکه اثر تاریخی قصر ابونصر طی دهه های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود، افزود: کل عرصه این مجموعه ۳۶ هکتار است که ۳۲ هکتار آن قابلیت کار دارد. فاز اول این پروژه ۶ هکتار وسعت دارد و برای اجرای آن ۲۰ میلیارد قرارداد داریم که توسط پیمانکاران متعدد قابل اجراست.
وی اضافه کرد: در بالادست این پروژه نیز مطالعات و کاوش هایی با همکاری میراث فرهنگی و دانشگاه هنر انجام و سایت موزه همزمان با پارک آماده بازدید شهروندان می شود.
شهردار منطقه هفت شیراز خاطرنشان کرد: امیدوارم با اجرای پروژه احیای قصر ابونصر و محوطه سازی اطراف آن در فازهای متعدد بتوانیم به توسعه گردشگری، ایجاد فضایی مطلوب برای شهروندان و ساکنین شرق شیراز و توسعه اقتصادی محله سر تل حسین آباد کمک کنیم.
معصومی گفت: در بالادست پروژه گردشگری احیای قصر ابونصر نیز طرح آبخیزداری انجام شده است و عملا شهر را از خطر سیلاب محفوظ نگه می دارد.
براساس این گزارش، یکی از ظرفیت‌های مهم منطقه هفت در حوزه گردشگری، وجود ۲ اثر تاریخی مهم قصر ابونصر و برم دلک است که متعلق به دوره ساسانیان است و در واقع قدیمی‌ترین اثر تاریخی جلگه شیراز محسوب می‌شود. شهرداری منطقه هفت شیراز احیا و مرمت این مجموعه‌ تاریخی را در دستور کار قرار داده است. عملیات اجرایی مجموعه تاریخی، تفریحی و گردشگری قصر ابونصر با حضور شهردار شیراز، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و … آغاز شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21629

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.