• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز:

پیشگیری از آتش سوزی و مدیریت اطفاء حریق در فضای سبز شهری ضروری است

  • کد خبر : 21610
  • 10 تیر 1400 - 5:17
پیشگیری از آتش سوزی و مدیریت اطفاء حریق در فضای سبز شهری ضروری است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اظهار داشت: آتش سوزی در فضای سبز شهری و بویژه در ارتفاعات پیرامونی یکی از مسائلی است که می توان با مدیریت بهینه و اعمال اقدامات پیشگیرانه بسیاری از آسیبهای آن را کم کرد.

مهندس محمد رضا زندیه گفت: عوامل عمده آتش سوزی در ارتفاعات و فضای سبز شهری دو دسته هستند، عوامل عمدی همچون آتش افروزی جهت گسترش زمین و تصرف غیر قانونی و عوامل غیر عمدی همچون آتش افروزی توسط گردشگران، چوپانان، آتش سوزی به علت صاعقه، اشیاء ذره بینی، خودسوزی جنگل و مراتع.
وی ادامه داد: ضروری است برای کاستن از آسیبهای احتمالی، از قبل پیش بینی های لازم را انجام و با مدیریت بهینه و اعمال اقدامات پیشگیرانه بسیاری از آسیبهای آن را کم کرد.
زندیه از تشکیل ستاد پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق ارتفاعات و فضای سبز شهری با حضور سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، مدیریت بحران ، مدیریت حرائم و ستاد باغات خبر داد و افزود: این ستاد علاوه بر شناسایی نقاط حادثه خیز و دارای سابقه آتش سوزی، راه های دسترسی به این مناطق را نیز شناسایی می کند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خاطر نشان کرد: احداث آتش بر در محدوده های متراکم مرتعی و جنگلی، خرید تجهیزات و ملزومات مورد نیاز جهت اطفاء حریق، استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد و یاوران شورا جهت همکاری در اطفاء حریق، مشخص کردن مناطق صعب العبور جهت استفاده از بالگرد، تقویت و افزایش گشت های مراقبتی از دیگر برنامه های این ستاد جهت پیشگیری و اطفاء حریق است. 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21610

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.