• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7
​شهردار منطقه دو شیراز خبر داد

آغاز پلمب ضایعات فروشی‌ها از اواخر تیرماه در شیراز

  • کد خبر : 21592
  • 06 تیر 1400 - 16:19
آغاز پلمب ضایعات فروشی‌ها از اواخر تیرماه در شیراز
شهردار منطقه دو شیراز با اشاره به فعالیت ۵۰ تا ۶۰ واحد ضایعات فروشی در این کلانشهر گفت: در چندماهه اخیر تمام واحدهای ضایعات فروشی شناسایی و رای واحدها از واحد تخلفات شهرداری گرفته شده و از اواخر تیرماه جاری کار پلمب این واحدها در این منطقه از شیراز آغاز می‌شود.

غلامرضا شهریاری در حاشیه بازدید از پروژه‌های منطقه دو شیراز، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ پروژه بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در این منطقه در حال اجراست، گفت: شورای محلات در اجرایی عملیات طرح‌ها بازوان توانمند شهرداری‌ها هستند.
او با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری پیگیری امور مردم است و بهسازی پارکها را در دستور کار دارد، ادامه داد: متاسفانه طی سال‌های اخیر پارک‌ها و بوستان‌های سطح  شهر تک بعدی ساخته شده و فضای ورزشی و شهری مناسب بانوان نبود، از همین رو برای ساخت پارک‌های جدید بر روی این قشر مطالعه کردیم و امکانات مناسب برای آن‌ها تدارک دیدیم.
شهردار منطقه دو شیراز همچنین از طراحی و احداث نخستین ورزشگاه بانوان در کم‌برخوردارترین نقطه این کلانشهر خبر داد و گفت: ساخت این مکان نیاز مبرم بانوان اهالی این محله بود که در چهار طبقه و با اعتبار ۲۰میلیارد تومان احداث خواهد شد و در حال حاضر دنبال پیمانکار هستیم.
شهریاری خاطرنشان کرد: همچنین دومین ورزشگاه ویژه بانوان در بلوار مدرس شهرک محراب در آینده جانمایی و ساخته خواهد شد و ۷۰ هزار نفر جمعیت از آن بهرمند می‌شوند.
او همچنین از رعایت عدالت اجتماعی در پروژه‌های این منطقه سخن گفت و بیان کرد: از آنجا که این منطقه از شهرداری شیراز به لحاظ فرهنگسرا ضعیف است در همین راستا خانه محله در محله دهپیاله و فرهنگسرای معلولان در محله قلعه شاهزاده بیگم جنب سینمای جوان شیراز افتتاح می‌شود.
شهردار منطقه دو شیراز گفت: همچنین پروژه زمین چمن مصنوعی با دارا بودن سکوی تماشاچی، مسیر دوومیدانی در محله کوزه گری با ۱۵ هزار متر مربع با استانداردهای لازم و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است. فاز نخست این پروژه رو به اتمام است و تنها اقدامات اجرایی همچون فنس کشی و سرویس‌های بهداشتی در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا شهریور ماه امسال افتتاح شود.
شهریاری بیان کرد: همچنین فضای شهری در بلوار شهید قشقایی با آبنمای موزیکال با ۱۳ هزار متر مربع و ۱۱ میلیارد تومان و پیشرفت ۷۵ درصدی در حال ساخت است و تا پایان شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.
او بیان کرد: این مکان قبلا محل معتادان متجاهر، شغل های کاذب و محیط  ناهنجار بوده است و برای ایجاد این فضای سبز از فرش سنگ گران قیمت استفاده شده که زیبایی خاص خود را داشته باشد.
شهردار منطقه دو شیراز گفت: پروژه سوم، پیاده راه سلامت با مساحت ۳۸ هزار مترمربع و با دارا بودن پیست اسکی، زمین فوتبال، والیبال در ضلع شرقی بلوار احمدابن موسی (ع) به دستور شهردار شیراز و با محوریت انسان محوری (سلامت و ورزش) ایجاد شده که در هفته پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.
او گفت: چهارمین پروژه پارک ۴ هکتاری محراب با اعتباری افزون‌بر ۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و محلات شهرک محراب، کوثر، دشت چنار و کوزه‌گری را پوشش می‌دهد.
شهردار منطقه دو شیراز همچنین از جانمایی کتابخانه و فرهنگسرا در این بوستان محراب خبر داد و افزود: برای ساخت آن سعی کردیم از نظرات شورای محلات استفاده کنیم.
شهریاری اظهار کرد: پارک حاشیه‌ای با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد و ورزش‌هایی نظیر فوتبال، فوتسال، والیبال، بدمینتون، گیم‌نت و پیست اسکیت در نظر  گرفته شده همچنین مکانی برای بازپروری معتادان (خانه سلامت،امید و زندگی) در نظر گرفته شده است.
شهردار منطقه دو شیراز گفت: پروژه پنجم یک درمانگاه خیرساز است که در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر در خیابان محراب در سه طبقه  با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و هم‌اینک بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21592

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.