• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز؛

لازمه حفظ و توسعه فضای سبز، تامین منابع آبی پایدار است

  • کد خبر : 21213
  • 03 تیر 1400 - 8:48
لازمه حفظ و توسعه فضای سبز، تامین منابع آبی پایدار است

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، مهندس محمد رضا زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر  آب مورد نیاز فضای سبز سطح شهر و باغات در اختیار سازمان از طریق ۱۰۴ حلقه چاه عمیق […]

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، مهندس محمد رضا زندیه رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه در حال حاضر  آب مورد نیاز فضای سبز سطح شهر و باغات در اختیار سازمان از طریق ۱۰۴ حلقه چاه عمیق فعال تأمین میگردد گفت: با توجه به کاهش آبدهی چاه ها در اثر خشک سالی های اخیر، و همچنین قدمت چاهها و محل قرارگیری نامناسب، تعدادی از این چاهها نیاز به جابجایی یا کف شکنی دارند که هر ساله با تخصیص اعتبار لازم، بر اساس اولویت نسبت به جابجایی یا کف شکنی اقدام می شود.

وی افزود: در سال گذشته کف شکنی چاههای میدان شهید مطهری و تجهیز و بهره برداری از چاههای حفاری شده در بلوار فرهنگ شهر،عادل آباد،دروازه کازرون و زیبا شهر انجام گردید و کف شکنی چاه میدان اطلسی، حفاری چاه بلوار رحمت و دستخضر انجام خواهد شده و همچنین تعمیر، نگهداری و بهسازی مستمر از عمده فعالیت های سازمان در راستای حفظ شرایط موجود و تامین آب فضای سبز است.


محمدرضا زندیه در ادامه افزود:حدود  ۱۵ رشته قنات فعال در سطح شهر شیراز وجود دارد که جهت آبیاری باغات مورد استفاده قرار می گیرند که در راستای افزایش دبی، لایروبی سالانه و بهسازی قنوات در برنامه سازمان لحاظ می گردد.

زندیه گفت: در سال  گذشته تعدادی از قنوات از جمله قنات سیدی، خیرات، حسن آباد، رضا آباد، کشتکاران و عادل آباد توسط شهرداری لایروبی و بهسازی شد و در سال جاری نیز بهسازی قنوات از اولویت های شهرداری میباشد.

وی گفت: بدون شک در کنار توسعه فضای سبز تامین زیر ساخت های آبرسانی و آبیاری ضرورت دارد. با توجه به توسعه شهری و ایجاد معابر و ساخت و سازهای انجام شده اجرای خطوط انتقال و آبرسانی با مشکلات زیادی مواجه است که شهرداری با تلاش بی وقفه و صرف هزینه های زیاد اقدام به اجرای شبکه های آبرسانی فضای سبز می نماید.در همین راستا خط انتقال آب از چاه کمربندی عادل آباد تا تقاطع غیر همسطح شهیدان یغمور بطول ۴ کیلومتر و تکمیل شبکه های آبرسانی در ارتفاعات انجام می شود.

مهندس زندیه همچنین بر افزایش راندمان و عملکرد بهینه با استفاده از توسعه شبکه ها و سیستم های آبیاری و نظارت هوشمند تاکید نمود و افزود: با انجام این پروژه تلفات مربوط به انتقال آب کاهش و تانکرهای آبرسانی به تدریج حذف می شود.


رئیس سازمان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اشاره کرد در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از درختکاری انجام شده در ارتفاعات پیرامون شهر تحت پوشش آبیاری قطره ای می باشد.


زندیه در پایان به باغداران توصیه کرد تا در جهت صرفه جویی در مصرف آب نسبت به تسطیح و بهسازی مسیر های انتقال آب، خشکه بری ،حذف علفهای هرز و پاجوش درختان اقدام نمایند. وی همچنین از سایر شهروندان خواست با توجه به مشکلات و هزینه های بالای آبرسانی با تانکر، این سازمان را در آبیاری درختان رو به روی منازل یاری نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=21213

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.