• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
قائم مقام شهردار در آیین تکریم و معارفه مدیر هسته گزینش شهرداری شیراز:

هسته گزینش به بیانات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب توجه ویژه کند

  • کد خبر : 20453
  • 20 خرداد 1400 - 4:46
هسته گزینش به بیانات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب توجه ویژه کند
یین تکریم و معارفه مدیر هسته گزینش شهرداری شیراز با حضور مهندس فرج‌زاده قائم مقام شهردار شیراز و جمعی از مدیران شهری و نیروهای هسته گزینش این مجموعه برگزار شد.

در حکمی از سوی حسین همراهی نماینده وزیر کشور و دبیر هیات مرکزی گزینش، جاهد موذنی به عنوان مدیر و عضو هسته گزینش شهرداری شیراز منصوب شد. پیش از این فلامرز اژدهاکش مدیر هسته گزینش شهرداری شیراز بود. 
آرش فرج‌زاده قائم مقام شهردار شیراز در آیین تکریم و معارفه مدیر هسته گزینش شهرداری شیراز گفت: هم اکنون در گام دوم انقلاب حضور داریم و ضروری است در زمینه نگاه و نگرش حضور نیروهای جوان و نخبه در راس امور کشور و همچنین شهرداری ها به عنوان دستگاه های اجرایی کلان کشور دقت ویژه شود. 
فرج زاده اضافه کرد: در این زمینه در بیانات مقام معظم رهبری نکات دقیقی وجود دارد که هسته گزینش باید به آنها توجه ویژه کند. 
قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به بیانات والای مقام معظم رهبری در خصوص گزینش گفت: امیدوارم هسته گزینش با تاکید بر این موارد و نصب العین قرار دادن آنها همچون《در تشخیص­ها، در گزینش اشخاص و در گزینش مسئولان، باید خدا را در نظر بگیرید، گزینش باید گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد.》، 《هم رد کردن آدم صالح، هم پذیرفتن آدم ناصالح، هر دو بد و هر دو خلاف است.》، 《توجه کنید که گزینش را یک وسیله­ ای برای طرد، دور ریختن عناصر، مانع گذاشتن سر راه آدم­های حسابی که می­خواهند بیایند کار کنند، قرار ندهید. سعی کنید گزینش را پالایش نیروهای انسانی و زبده­ گزینی قرار دهید.》  《در گزینش، سختگیری‌های بیجا، مانع‌تراشی‌های بیجا، اشکال دارد.》، 《گزینش کار بسیار مهمی است، گزینش مثل صراط است همان صراطی که شنیده‌اید اینجاست، آنکه از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر و هر طرفش هم بیفتی جهنم است ـ همینجاست.》 و … عمل کند.  
وی خطاب به جمعی از نیروهای هسته گزینش حاضر در این آیین گفت: مجموعه مدیریتی شهرداری از شما میخواهد که مولفه های مهم تحول و نوآوری که در بیانات مقام معظم رهبری و گام دوم انقلاب وجود دارد نیز در چارچوب مسائل گزینش بگنجد و اقدامات بر این اساس انجام شود. 
فرج زاده اضافه کرد: فعالیت مجموعه های حراست، بازرسی و گزینش در چارچوب حمایت و حراست از نیروهای شهرداری است. 
قائم مقام شهردار شیراز با بیان اینکه برخورد نیروهای گزینش در ابتدای حضور افراد در مجموعه شهرداری تاثیری دارد که هیچگاه فراموش نمی شود، افزود: این برخورد در ادامه راه کاری آن فرد نیز موثر است. 
وی ادامه داد: در طول خدمت نیز ممکن است برای کارمندان تحت شرایطی لزوم مراجعه به هسته گزینش پیش آید و در اینگونه موارد نیز باید نحوه برخورد هسته گزینش به سمت ایجاد انگیزه برای بهتر کار کردن و اصلاح امور در فرد باشد و آن کارمند را به مسیری هدایت کنید که در جهت حل مشکلش گام بردارد. 
مهندس فرج زاده ضمن تقدیر از اقدامات 
مهندس اژدهاکش در طول دوره خدمت گفت: ایشان همواره در حوزه دستگاه های نظارتی مجموعه مدیریت شهری حضور داشتند و بهره های بسیاری از وجود ایشان بردیم و همواره از مجموعه نیروهای شهرداری حمایت کردند. بابت سالها خدمات و حمایت هایشان از طرف خودم و نیروهای شهرداری شیراز از ایشان تقدیر و تشکر می کنم. 
قائم مقام شهردار شیراز با اشاره به ویژگی های شخصیتی و سوابق مدیر جدید هسته گزینش شهرداری شیراز گفت: جاهد موذنی از شایسته ترین و خوشنام‌ترین افراد برای انتصاب در پست مدیر هسته گزینش بود و امیدوارم در طول خدمت خود چارچوب و اعتبار هسته گزینش را حفظ و با در پیش گرفتن نگاهی والا مسیر گزینش را طی کند. 
جاهد موذنی مدیر جدید و عضو هسته گزینش شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: امیدوارم با همراهی مدیران، نهادهای نظارتی و افراد تاثیرگذار در این عرصه و بر اساس آموزه های دینی، بیانات مقام معظم رهبری، قانون، دستور العمل اجرایی و به دور از تنگ نظری و حب و بغض عمل کنیم. 
موذنی ضمن تقدیر از تلاشهای مدیر پیشین هسته گزینش شهرداری شیراز و کسب رتبه عالی برای این نهاد گفت: تلاش می کنم با برنامه محوری، سرعت بخشی و روان سازی امور و در نظر گرفتن حقوق افراد و سازمان در امر گزینش تاثیرگذار باشم و رتبه عالی هسته گزینش شهرداری را حفظ و ارتقا دهیم.
فلامرز اژدهاکش مدیر پیشین هسته گزینش شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: بحث گزینش در همه مکاتب و حکومتها، به صورت جدی مطرح است و در ایران نیز که مزین به نام جمهوری اسلامی است باید ارزشها بر مبنای دین اسلام باشد و بر همین مبنا قانون مدون شده که معیار گزینش نیز است. 
اژدهاکش با اشاره به سوابق شکل گیری هسته گزینش شهرداری شیراز و اقدامات و دستورالعمل های این حوزه افزود: گزینش شهرداری از سال ۶۸ زیر نظر استانداری فارس شروع به کار کرد و از سال ۹۲ به صورت مستقل ادامه فعالیت داد و از سال ۹۲ تا ۹۹ بیش از هشت هزار پرونده را با طی کردن مراحلی همچون گرفتن استعلامات مختلف، مصاحبه، تحقیق و … بررسی کردیم. 
مدیر پیشین هسته گزینش شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: همواره در مسیر صدور رای تلاش کردیم با عمل بر مبنای قانون و دستورالعمل ها بر مبنای اصلاح موارد گزینش کنیم، مگر در موارد خاص.

براساس این گزارش، برخی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص گزینش که در این آیین نیز آرش فرج زاده قائم مقام شهردار شیراز بر آن تاکید کردند، در ادامه آمده است:
• در تشخیص­ها، در گزینش اشخاص و در گزینش مسئولان، باید خدا را در نظر بگیرید، گزینش باید گزینش هوشمندانه، عالمانه و دقیق باشد. 
• افراط و تفریط در کار نباشد، نه آنچنان سهل انگاری که بافت دستگاه­های مهم و حساس به­ کلی جهت­گیری­ هایش را رها کند و نه آنچنان سخت­گیری­های نادرست و تفریط که به اندک بهانه­ ای افراد را پشت در بگذاریم. 
• در گزینش افراد ملاحظه کنید، کسانی باشند که این خصوصیات را رعایت کنند، هم جهات اسلامی هم جهات انقلابی، هم جهات ارزشی تا کار واقعاً چنان که باید و شاید پیش برود. به مدیران توصیه می­کنم که به گزینش به چشم رقیب و مانع نگاه نکنند به چشم بازو، وسیله کار، چشم بیننده و گوش شنونده در پیدا کردن آدم­های کارآمد نگاه کنند، مدیر باید وجود گزینش را یک فوز عظیم بداند. 
• آن روزگاری که افراد به خاطر برخی از ملاحظات فکری و سلیقه­ای و عاطفی، نیروهای خودشان را استخدام می­کردند، گذشته است. امروز، روزی است که همه بایستی از سلایق و انگیزه­ های شخصی عبور کنند و هرچه را هم که در گذشته بوده، پشت سرشان بریزند و از آن عبور کنند و ان­شاء­الله زمینه یک همکاری عمومی را فراهم سازند. 
• هم رد کردن آدم صالح، هم پذیرفتن آدم ناصالح، هر دو بد و هر دو خلاف است. 
• توجه کنید که گزینش را یک وسیله­ ای برای طرد، دور ریختن عناصر، مانع گذاشتن سر راه آدم­های حسابی که می­خواهند بیایند کار کنند، قرار ندهید. سعی کنید گزینش را پالایش نیروهای انسانی و زبده­ گزینی قرار دهید. 
• در گزینش، سختگیری‌های بیجا، مانع‌تراشی‌های بیجا، اشکال دارد. 
• در سطوح بالا، آن نیروی مؤمن و با اخلاص را جستجو کنید. 
• در بین کسانیکه توانایی کار را دارند، دنبال عنصر تقوی و تعهّد و اخلاص بگردید و او را در رأس کار بگذارید. 
• گزینش کار بسیار مهمی است، گزینش مثل صراط است همان صراطی که شنیده‌اید اینجاست، آنکه از مو باریک‌تر و از شمشیر تیزتر و هر طرفش هم بیفتی جهنم است ـ همینجاست. 
• معتقدیم که گزینش برای دستگاه‌های دولتی و نهادها و همه دستگاه‌های عامل که از نیروی انسانی استفاده می‌کنند. مثل آب خوردن، لازم و واجب است. 
• گزینش‌ها تقویت بشوند، منتها تقویت گزینش‌ها از دو نظر است، هم تقویت موضع اداری و سیاسی و هم تقویت باطن انسانی و عارفانه و دقّت و توجه لازم. 
• یک چنین کاری است گزینش که هم هدفش خیلی بالاست و هم وسیله‌ها اینقدر حساس هستند. باید دقیق باشید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=20453

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.