• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
معاون قضایی،اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس؛

جهش تولید و رونق اقتصادی نیازمند همکاری همه بخش ها است

  • کد خبر : 1944
  • 29 فروردین 1399 - 21:25
جهش تولید و رونق اقتصادی نیازمند همکاری همه بخش ها است
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در مراسم معارفه دادستان جدید شهرستان داراب با بیان این که رویکرد نظام رویکرد تبدیل کردن تحریم ها به فرصت رشد و تعالی است گفت: این امر بدون کارشناسی علمی حاصل نمی شود و ما نیازمند یک راهبرد عملیاتی برای تبدیل تهدیدها را به فرصت هستیم.

احمد رحمانیان مؤلفه اندیشه را راهبرد مهم تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: استفاده از ایده های خلاق و اندیشه های متخصصین، تبدیل این ایده ها به برنامه، طرح، اجرای طرح و پس از آن پایش و نظارت با یک رویکرد علمی می تواند کمک شایانی به مبارزه با تحریم های دشمنان و تبدیل تهدید به فرصت نماید.

معاون قضایی،اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس با بیان این که جهش تولید و رونق اقتصادی نیازمند همراهی و همکاری همه بخش هاست و هرسه قوه در این امر مهم نقش دارند گفت: در یک دهه اخیر رهبر فرزانه انقلاب با نگاه ژرف ، آینده نگری رویکرد نامگذاری سالها را محوریت اقتصادی قرار داده اندو بر اجرای آن تأکید داشته اند که این امر حکایت از اهمیت این موضوع و رویکرد دارد.

رحمانیان در ادامه با بیان این که در راستای تحقق شعار امسال یعنی ” جهش تولید” همه بخش ها و قوا و حتی دستگاه اجتماعی نقش داشته و باید دوشادوش یکدیگر خدمت ارائه نمایند تصریح کرد: در راستای جهش تولید نخست باید ببینیم در کجا قرار داریم و با برنامه ریزی مناسب و عمل به منویات رهبری معظم انقلاب در خصوص شعار سال ، فرمایشات ایشان را محقق کنیم و به نحوی عمل نمائیم که آثار شعار سال در زندگی مردم ملموس و محسوس باشد و اقشار متوسط و ضعیف جامعه آن را درک کنند.

وی اعطای مجوزهای قانونی به تولیدکنندگان و برداشت موانع تولید را از مهمترین راهکارها در راستای جهش تولید دانست و گفت: باید موانع تولید از جلوی پای تولید کنندگان برداشته شود و نباید اجازه داد تولید کننده از راه های غیر قانونی همانند رشوه و رانت به دنبال مجوزهای لازم باشد و در این خصوص دادگستری استان فارس ضمن شناسایی تولیدکنندگان با حمایت های قانونی خود به دنبال رفع و کاهش موانع تولید است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس برخورد بافساد ، مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،حمایت از تولیدکنندگان و صنایع فعال ، حمایت به منظور اعطای مجوزهای قانونی به تولید کنندگان و صنعتگران در مسیر ایجاد و راه اندازی واحدهای صنعتی جدید و حمایت از شرکت های نوپا را از اقداماتی دانست که دادگستری استان می تواند در این راستا به جهش تولید کمک کند.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس در ادامه این مراسم داراب را یکی از قطب های مهم کشاورزی استان و کشور دانست و گفت: هنوز تولیدات کشاورزی در این منطقه به روش سنتی است؛ بنابراین می توان با یک سرمایه گذاری مناسب و استفاده از روش های نوین علمی از فراورده ها و محصولات کشاورزی موجود بهره برداری بهتری کرد و این امر سبب اشتغال و شکوفایی شهرستان داراب خواهد شد.

قاضی رحمانیان در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب داراب به موضوع تحول در قوه قضائیه پس از ریاست حضرت آیت اله رئیسی اشاره کرد و گفت: ریاست قوه قضائیه شعار تحول در بخش های مختلف دستگاه قضا سردادند و از همان ابتدا مبارزه با مقوله فساد را ازدرون قوه قضائیه شروع و به خارج از آن تسری دادند و امروز دستگاه قضا بدون هیچ ابایی و قاطعانه و در چارچوب قانون با مجرمینی که متصل به زر و زور هستند برخورد قانونی کرده و این اقدامات مناسب سبب افزایش رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی و ایجاد روحیه و امید در دل مردم شده است.

وی کاهش زمان رسیدگی ها ، کاهش ورودی پرونده های قضایی، انتصاب مدیران جهادی با روحیه انقلابی و ضد فساد و مردمی بودن را از دیگر آثار و برکات تحول قضایی دانست و گفت: این تحول در مجموعه قضایی استان فارس نیز رقم خورده است و امروز با نظر ریاست معظم قوه قضائیه شاهد انتصاب و معارفه دادستان عمومی و انقلاب داراب به عنوان مدیری انقلابی،جهادی و مردمی هستیم.

معاون قضایی دادگستری فارس به نقش دادستانها و نظارت بر مجموعه و بیرون از مجموعه قضایی اشاره کرد و گفت: دادستان علاوه بر نظارت باید مطالبه گر باشد و چنانچه مفسده و موضوعاتی همچون کوه خواری و زمین خواری صورت گیرد در راستای احیای حقوق عامه بی درنگ به صورت قانونی وارد شود و چنانچه دستگاهی نیز قصور و یا کوتاهی نماید مطالبه گری کند و به عنوان مدعی العموم در راستای احیای حقوق عامه اهتمام ویژه داشته باشد.

رحمانیان در مراسم معارفه دادستان داراب گفت: ارتقاء امنیت مردم بسیار حائز اهمیت است و لازم است تمام دستگاه های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی همکاری لازم را با دادستان داشته باشند و همه بخش ها در جهت امنیت مردم تلاش کنند و امید است با همراهی و همکاری لازم همه دستگاه های این شهرستان با دادستان عمومی و انقلاب داراب شاهد ارتقاء هر چه بیشتر امنیت مردم باشیم.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر رئیس کل دادگستری استان فارس از تلاش ها و اقدامات صادق صادقی دادستان پیشین داراب که در ماه های گذشته به عنوان رئیس حوزه قضایی داراب منصوب شده بود قدردانی و با حکم رئیس قوه قضائیه، قاضی جابر نظافت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب داراب منصوب شد.

گفتنی است قاضی جابر نظافت پیش از این ریاست حوزه قضایی زرین دشت را بر عهده داشت که در حاشیه این مراسم از تلاش های وی در مسئولیت قبلی نیز تقدیر گردید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1944

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.