• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
7
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

حل مشکلات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت قرار دارد

  • کد خبر : 19246
  • 26 اردیبهشت 1400 - 15:52
حل مشکلات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت قرار دارد
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: حل مشکلات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی در اولویت اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شیراز قرار دارد.

مسعود طهماسبی در گفت و گو با شیرازنوین، افزود: در کلان شهر شیراز سازمان حمل و نقل مسافر روزانه به ۵٠٠هزار نفر ارائه خدمت می‌کند. بنابراین هرگونه خلل در ارائه این خدمات می‌تواند به نارضایتی شهروندان بینجامد.
وی با بیان اینکه برای خدمات دهی مطلوب به شهروندان نیازمند تغییر نگاه و ساختارها هستیم، اظهار داشت: زمانی عملکرد بخش حمل و نقل مسافر مطلوب است که رضایت شهروندان حاصل شود.
 اهمیت نهادینه‌شدن فرهنگ دوچرخه‌سواری
طهماسبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت استفاده از وسایل حمل و نقل پاک در سفرهای درون شهری افزود: شهرداری شیراز در سال‌های اخیر توجه زیادی به نهادینه شدن و تقویت فرهنگ دوچرخه سواری در میان شهروندان داشته است. کلان شهر شیراز در سال ۹۶ فقط دارای ۱۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری بود که با اقدامات انجام شده شاهد رشد بی سابقه ای در این زمینه هستیم و در سراسر کلان شهر شیراز با نگاهی عدالت محور ۴۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه ایجاد شده که تا پایان اردیبهشت ماه به مرز ۵۰۰ کیلومتر خواهیم رسید.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با تشریح گوشه ای از اقدامات شهرداری شیراز به منظور بسترسازی برای استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل پاک گفت: تعداد ایستگاه‌های دوچرخه از ۱۱ ایستگاه در سال ۹۶ به ۶۱ ایستگاه در آستانه سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که در آینده نزدیک ۲۳ ایستگاه دیگر هم به آن افزوده خواهد شد. طهماسبی در ادامه از نگاه ویژه شهرداری شیراز به ایجاد مسیرهای سلامت محور و تعاملی خبر داد و افزود: در کلان شهر شیراز تا سال ۹۶ فقط ۶ونیم‌ کیلومتر مسیر پیاده راه وجود داشت که اکنون این رقم به ۳۵ کیلومتر افزایش یافته است.
تلاش برای واکسیناسیون رانندگان
وی به گوشه ای از اقدامات مدیریت شهری در راستای مبارزه با کرونا خبر داد و افزود: از آنجایی که ناوگان حمل و نقل عمومی در خطوط مقدم رویارویی با کرونا قرار دارند، شهرداری شیراز اقدام به توزیع صدهزار ماسک رایگان بین رانندگان ناوگان تاکسیرانی کرده است. قبل از این نیز در چهار مرحله ماسک و مواد ضدعفونی به شکل رایگان بین رانندگان تاکسی شهر شیراز توزیع شده بود و امیدواریم با درخواست مهندس اسکندرپور، شهردار کلان شهر شیراز شاهد واکسیانسیون رانندگان حمل و نقل عمومی علیه کرونا باشیم. در شرایط قرمز شیوع کرونا خدمات دهی ناوگان تاکسیرانی با اجرای طرح دو سرنشین در صندلی عقب و نصب جداکننده ایمنی در راستای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
 افزایش نظارت هوشمند برای کاهش سوانح
این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد دوربین نظارت تصویری ترافیک شهر شیراز تا نیمه نخست سال جاری به ۲۶۰ دستگاه افزایش می‌یابد، اظهار داشت: یکی از راه‌های کاهش سوانح رانندگی به ایجاد زیرساخت‌هایی برای پایش هوشمند بازمی‌گردد و پروژه‌های انسان محور تأکید ویژه ای بر ایمنی شهروندان دارند. در همین راستا شهر شیراز تا سال ۹۶ دارای ۱۲۰ دستگاه دوربین نظارت ترافیک بود که با سرمایه گذاری‌های انجام شده، این رقم در نیمه اول امسال به ۲۶۰ دوربین افزایش خواهد یافت. همچنین تعداد سامانه‌های ثبت تخلف در شهر نیز از ۱۰ سامانه در سال ۹۶ به ۱۴۴ سامانه در سال جاری افزایش خواهد یافت.
طهماسبی در ادامه گفت و گو با شیرازنوین، با اشاره به افزایش آمار تقاطع‌‌های مجهز به سیستم هوشمند از ۱۵ تقاطع به ۲۳ تقاطع در نیمه اول سال جاری، افزود: تعداد چراغ‌های چشمک زن در نقاط مختلف شهر نیز از ۱۹۵ مورد در سال ۹۶ به بیش از ۷۵۰ چراغ چشمک زن در نیمه اول امسال افزایش می‌یابد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با اشاره به افزایش چند برابری تابلوهای هوشمند ثبت اطلاعات ترافیکی شهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در حوزه سامانه‌های هوشمند افزایش حجم ذخیره سامانه ثبت و نظارت بر تخلفات از ۱۰۰ ترابایت به ۴۸۰ ترابایت است.همچنین در زمینه خط کشی سال قبل شاهد رشد بی سابقه ای در این حوزه بودیم؛ به‌گونه‌ای که به دلیل عملیات گسترده آسفالت سال قبل ۱۱هزار متر خط کشی عابر پیاده انجام دادیم و امسال هم در ۶ماه اول ده‌هزار مترمربع خط کشی عابر پیاده در حال انجام است.
وی با اشاره به نصب ۸۰هزار قطعه ترافیکی در سال قبل در شیراز گفت: در حال حاضر ۳۵هزار قطعه دیگر تجهیزات ترافیکی خریداری شده و در نقاط مختلف شهر در حال نصب است. اما مشکل اصلی هزینه بالای این قطعات است؛ به طوری که هزینه یک تابلو توقف ممنوع بدون نصب ۴۵۰هزار تومان شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اجرای۴۲۰ کیلومتر خط کشی محوری در سال گذشته در شهر شیراز افزود: به منظور تسهیل تردد شهروندان و گردشگران در سطح شهر، سال قبل یک‌هزار مترمربع و امسال یک‌هزار و پانصد مترمربع تابلو راهنمای مسیر در شهر در دست ساخت و اجراست که هزینه ساخت و نصب هر یک مترمربع این تابلوها هم بسیار بالاست.
 اهمیت فرهنگ‌سازی ترافیک در میان دانش‌آموزان
معاون شهردار شیراز با اشاره به آموزش مجازی ترافیک به ۴۰هزار دانش آموز در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و ادامه آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان به تعداد ۲۰هزار نفر و برگزاری ۶۰ کمپین آموزش فرهنگ ترافیک در نیمه اول سال جاری خبر داد و گفت: سال قبل ما توانستیم‌ در حوزه تولیدات انیمیشن با رویکرد آموزشی ۴۵ کلیپ بسازیم که امسال این رقم به ۷۰ کلیپ خواهد رسید.
حمایت از رانندگان در کشاکش کرونا
طهماسبی در ادامه گفت و گو با شیرازنوین، خبر از ارائه تسهیلات بلاعوض نوسازی مخازن سوخت CNG تاکسی‌ها به تاکسیرانان داد و افزود: به منظور حمایت از تاکسی داران، پرداخت ۵۰ درصد از هزینه تعویض مخزن سوخت تاکسی‌های دوگانه سوز که بین ۳ تا ۶میلیون تومان است، با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز انجام می‌شود. سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر شهرداری شیراز برای پیگیری رفع مشکلات تاکسیرانان از هیچ کوششی دریغ نکرده و طی چند ماه گذشته نسبت به توزیع مواد ضدعفونی، نصب پرده جداکننده راننده از مسافران، توزیع بسته‌های ارزاق حمایتی، توزیع لاستیک و کمک مالی به رانندگان بی بضاعت را در دستور کار داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: رانندگانی که مخازن سی ان جی خودروی آنها توسط مراکز تست هیدرواستاتیک در سطح شهر به دلیل منقضی شدن تاریخ اعتبار مخزن، فرسودگی، باریک شدن دیواره مخزن و مواردی از این دست تأیید نمی‌شود، ملزم به تعویض سیلندر خودروی خود خواهند شد که این امر فشار مالی زیادی را بر رانندگان زحمتکش تاکسی در بر دارد. از این رو رانندگان شریف و زحمتکش می‌توانند ضمن هماهنگی با مرکز معاینه فنی سازمان و با ارائه فاکتور تعویض مخازن، ۵۰ درصد از هزینه پرداخت شده را دریافت کنند.
این کارشناس حوزه حمل و نقل اظهار داشت: رانندگان تاکسی به دلیل کاهش مسافر حدود ۶۰ درصد از درآمد آنها کاسته شده و با مشکلات معیشتی مواجه هستند. به همین دلیل مدیریت شهری شیراز در تلاش است بسته‌های حمایتی متنوعی را در اختیار آنها قرار دهد. طهماسبی در پایان افزود: اهداف شهرداری شیراز از ارائه این خدمت به ناوگان تاکسیرانی شهر شیراز، حمایت از قشر زحمتکش رانندگان تاکسی در شرایط سخت همه گیری بیماری کرونا و ایمنی خدمات تاکسی‌ها به شهروندان گرامی است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=19246

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.