• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس:

نقش آفرینی ۷۴۴ گروه جهادی در رزمایش هفته بسیج سازندگی فارس/ باید در جنگ اقتصادی و محرومیت زدایی مدل دفاع مقدس عمل کنیم

  • کد خبر : 18931
  • 08 اردیبهشت 1400 - 6:49
نقش آفرینی ۷۴۴ گروه جهادی در رزمایش هفته بسیج سازندگی فارس/ باید در جنگ اقتصادی و محرومیت زدایی مدل دفاع مقدس عمل کنیم
قزل‌سفلی گفت: امسال با توجه به شعار سال چهار چوب قرارگاه تولید، اشتغال و مانع زدایی بومی را شکل داده ایم که در هفته بسیج سازندگی ۴۵۰ برنامه توسط گروه‌های بسیج و رده‌های مقاومت اجرا می‌شود.

اسماعیل قزل سفلی رییس بسیج سازندگی استان فارس امروز در نشست خبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای حراست از مستضعفین تشکیل شد، گفت: انقلاب اسلامی پس از طی مسیر های طولانی مبارزه در گام دوم در مسیر استکمال خود قرار گرفته است.
وی افزود: بسیج سازندگی مولود انقلاب اسلامی است و در دهه هفتاد هنگامی که بسیج سازندگی ایجاد برای حفظ روحیه کارهای جهادی با تدبیر مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت ۷۹ بسیج سازندگی برای بستر فعالیت جهادگران در عرصه های عمرانی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و سلامت شکل گرفت. 
این مقام مسئول با بیان اینکه در بسیج سازندگی به اصولی پایبندیم، تاکید کرد: معتقد هستیم مردم مالک این انقلاب هستند و باید خودمان را به مردم و مسائل آن ها نزدیک کنیم و نه مردم به ما متوسل بشوند.
قزل سفلی با بیان اینکه باید به دورافتاده ترین مناطق وارد شویم و به دستگاه های دولتی نیز کمک کنیم، خاطرنشان کرد: برای اینکه به محرومیت زدایی شتاب ببخشیم در کنار دستگاه های دولتی قرار می‌گیریم و مسیر آن را کوتاه کنیم،همانطور که در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم ابتکار به خرج دادند و حماسه هایی را آفریدند تلاش می کنیم مدل رفتاری خود را مدل موفق دفاع مقدسی باشد.


رییس بسیج سازندگی استان فارس ضمن اشاره به دشمنی آمریکا و اسرائیل با ایران، اضافه کرد: علاوه بر آمریکا و صهیونیست ها جنگ اقتصادی و محرومیت نیز دشمن دیگر ما است و سرمایه ما جهادگران هستند لذا بسیج سازندگی تسهیل گر و پشتیبان جهادگران بوده و  پیشرانی و میدان داری کار جهادگران است.

به گفته این مقام مسئول، طلاب جهادی نیز در ایام کرونا در بخش تدفین ایام کرونایی نقش بسزایی را انجام دادند و نیروهای جهادی در بیمارستان ها نیز به عنوان همیار بیمار جهادی عمل کردند و خستگی کادر پرستاری را کم نمودند.
وی خاطرنشان کرد: جهادگران کارهای مواد ضد عفونی، تولید ماسک را به وجود آوردند و در کنار مردم قرار گرفتند، به این جهادگران ما افتخار می کنیم و بر این باور هستیم جریان جهادی با قبول مسئولیت در گام دوم انقلاب که برای ساختن ایران اسلامی است می توانند با بن بست شکنی نقش آفرین باشند.


نقشه ۵ ساله محرومیت زدایی رونمایی می‎‌شود
رییس سازمان بسیج سازندگی فارس با تشریح عرصه های ماموریتی این سازمان را مورد تشریح قرار داد و اظهار داشت: برای محرومیت زدایی و عرصه های مختلف آن برنامه ریزی کرده و در همین راستا نقشه ۵ ساله خود را به زودی رونمایی خواهیم کرد؛ حوزه عمرانی، اجتماعی، اقتصادی، اشتغال و امنیت غذایی در عرصه محرومیت زدایی از اهداف ماموریتی سازمان بسیج سازندگی است.
قزل سفلی از توسعه ماموریت بسیج سازندگی در حاشیه شهر ها خبر داد و گفت: در هر موضوعی که به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند فعالیت های خود را ادامه خواهیم داد، در ۷۶ محله حاشیه نشین که ۳۱ محله در شیراز و مابقی در ۱۶ شهرستان است در کنار مردم و در حوزه عمرانی حضور خواهیم داشت، رویکرد ما تلاش برای تامین نیازمندی افراد و خانواده ها بوده است، در رویکرد جدید به صورت عام المنفعه و روستا محور عمل خواهیم کرد تلاش کرده ایم تا ظرفیت ها و نیازمندی ها را احصا کنیم.
این مقام مسئول با بیان ایکه درحوزه اقتصاد مقاومتی هزار و ۶۲۱ صندوق های قرض الحسنه در سراسر استان فارس تشکیل شده است، اظهار داشت: راهبرد اصلی آن در حوزه اشتغال آموزش و توانمند سازی مردم است، هیچکدام از صندوق ها مالکیت سپاه را ندارد بلکه برای مردم است؛ نحوه کار به این شکل است که تسهیل گرانی را آموزش داده ایم و در کنار مردم قرار می گیرند و خود مردم با تفکر ایده های اشتغال خود را انجام می دهند.
وی عنوان کرد: بایستی با استفاده از ظرفیت هایی که در روستا ها وجود دارد، کمک کنیم و روستاییان توانند شوند و در حوزه اشتغال بر روی پای خود بایستند لذا در ۸۵ عرصه شغلی در روستاهای مختلف اشتغال به وجود آمده است.


۱۳۰ برنامه صنایع تبدیلی برای شهرستان‌های استان فارس
رییس سازمان بسیج سازندگی فارس بابیان اینکه اقتصادمقاومتی و صنابع تبدیلی راهبرد دوم بسیج سازندگی است، گفت: هفته بسیج سازندگی از قطب های اقتصادی صنایع تبدیلی رونمایی می کنیم، ۱۳۰ عنوان برنامه برای ۳۶ شهرستان و خود شهر شیراز در اقلب ۴۳ ناحیه در همه آنان با کمک و همفکری صاحب نظران برای هر کدام قطب های اقتصاد مقاومتی تعریف کنیم.
قزل سفلی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شعار سال چهار چوب قرارگاه تولید، اشتغال و مانع زدایی بومی را شکل داده ایم، در هفته بسیج سازندگی ۴۵۰ برنامه توسط گروه های بسیج و رده های مقاومت اجرا می‌شود.
به گفته این مقام مسئول، بنا است در این هفته رزمایش اردوی جهادی با شعار بسیج سازندگی خدمت رسان و امید آفرین در عرصه های مختلف انجام شود و  ۷۴۴ گروه جهادی نقش آفرینی کنند و در پنج بیش از ۸ هزار از جهادگران در این کار خیر شرکت کنند، عرصه های این رزمایش فرهنگی، آبرسانی، هنری  و رسانه، آسیب های اجتماعی، کرونا و… است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18931

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.