• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

برخورد شدید دو خودروی سواری پنج مصدوم بر جای گذاشت

  • کد خبر : 18533
  • 23 فروردین 1400 - 13:18
برخورد شدید دو خودروی سواری پنج مصدوم بر جای گذاشت
برخورد شدید دو دستگاه خودروی سواری با یکدیگر در بلوار اتحاد 5 مصدوم بر جای گذاشت.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی، با تماس رانندگان خودروهای عبوری از محل حادثه، با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شیراز مبنی بر برخورد شدید دو دستگاه خودروی سواری با یکدیگر، ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز بلافاصله ساعت ۲۲:۱۱ شب گذشته زنگ ایستگاه ۱۰ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه گروه امداد و نجات روانه محل حادثه شدند.

پس از رسیدن نیروهای عملیات به محل حادثه مشاهده شد که یکدستگاه خودروی سواری پراید و پیکان به علت عدم توانایی کنترل خودرو به به شدت با یک دیگر برخورد کرده بودند.

بر اثر این حادثه هر ۵ سرنشین در اتاقک خودروها گرفتار شده و قادر به خارج شدن نبودند که سه سرنشین خودروی پیکان (۲ آقا و یک خانم) قبل از رسیدن تیم آتش نشانی توسط افراد عبوری از خودرو خارج شده بودند.

آتش نشانان پس از حضور، بلافاصله ضمن ایمنی محل ، قطع برق هردو خودرو و کشیدن دو رشته لوله ی آبدهی برای احتیاط ، با توجه به بیرون آوردن دو مصدوم آقای خودروی پراید توسط تجهیزات هیدرولیکی از داخل خودرو از نشت بنزین نیز جلوگیری کردند.

با حضور عوامل اورژانس سرنشینان خودروهای سواری که دارای وضعیت وخیم جسمانی بودند به سرعت ً برای ادامه مداوا و انتقال به مراکز پزشکی به امدادگران اورژانس تحویل داده شدند.

چند توصیه برای بالا بردن ایمنی در هنگام رانندگی

در این گزارش نگاهی به برخی نکات داریم که موجب بالا رفتن ایمنی شما در هنگام رانندگی می‌شود.همین نکات ساده را با دقت مطالعه کنید تا رانندگی تان کم خطر شود و اخبار حوادث درباره تصادفات رانندگی کمتر از همیشه…

هرگز با تلفن همراه صحبت نکنید
صحبت کردن با تلفن همراه اتفاق رایجی است که اتفاقا کاملا خطر آفرین است چراکه حواس شما را تا حد زیادی پرت می‌کند. تنها در صورتی از تلفن همراه استفاده کنید که امری ضروری پیش آمده باشد. همچنین می‌توانید تلفن همراه خود را با بلوتوث به ضبط متصل کنید و از طریق بلندگو با تلفن صحبت نمایید.

مسیر و مقصد را تعیین کنید
بهتر است قبل از شروع حرکت، مسیر و مقصد خود را تعیین کنید چراکه اگر از آن آگاهی نداشته باشید، احتمالا دچار سردرگمی و حواس پرتی می‌شوید. برای آشنایی با مسیر خود می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید.

موسیقی را از قبل آماده کنید
گوش کردن به موسیقی یکی از کارهایی است که بسیاری از ما به هنگام رانندگی انجام می‌دهیم. بهتر است از قبل، موسیقی‌های مورد علاقه خود را در تلفن یا CD خود آماده کنید تا در هنگامی که پشت فرمان هستید، توجه خود را به انجام این کار معطوف نکنید.

هنگام رانندگی چیزی نخورید
سعی کنید پیش از شروع حرکت، غذای خود را میل کنید. همچنین بهتر است برای نوشیدن در مسیرهای طولانی، توقف کرده و در هنگام رانندگی این کار را انجام ندهید.

هوشیار باشید
همیشه به هنگام رانندگی، از کافی بودن خواب خود مطمئن باشید چراکه خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات رانندگی است. بهترین زمان برای استراحت که به ازای هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت نمایید.

سرنشینان را سرگرم کنید
اگر با کودکان سفر می‌کنید، روش‌هایی را برای سرگرم کردن آنها در نظر داشته باشید. سرنشینان می‌توانند به عنوان چشم دوم برای شما عمل کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=18533

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.