• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۳ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1818
  • 23 فروردین 1399 - 16:43
اخبار پلیس فارس – ۲۳ فروردین ۹۹

کشف ۱۶۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و کهگیلویه و بویر احمد فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری سمند و کشف ۱۶۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و کهگیلویه و بویر احمد خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان با اقدامات فنی […]

کشف ۱۶۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و کهگیلویه و بویر احمد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک سواری سمند و کشف ۱۶۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قصد دارد با استفاده از یک دستگاه سمند مقادیری مواد مخدر را به استان کهگیلویه و بویر احمد انتقال دهد.

فرمانده انتظامی استان افزود: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان و استان کهگیلویه و بویر احمد با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی خودرو حامل بار را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاقچیان به محض رویت ماموران با به جا گذاشتن حودرو متواری شدند، عنوان داشت: ماموران انتظامی هر دو استان در یک عملیات مشترک در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۶۸ کیلو تریاک کشف کردند. 

سردار “حبیبی” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، اظهار کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همانند سال‌های گذشته یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان در سال جاری می باشد.

کشف احشام قاچاق در فراشبند

جانشین فرماندهی انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان فراشبند خبر داد.

سرهنگ “یوسف ‌ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان فراشبند حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۱۰۰ رأس دام قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: دام‌هایی که بدون مجوز دامپزشکی باشند به عنوان دام قاچاق توقیف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می گیرند.

پلمپ ۲۵ واحد صنفی متخلف درآباده

فرمانده انتظامی آباده از پلمپ ۲۵ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت شهروندان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت و اصناف شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از ۱۴۹ واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

وی بیان داشت: در اجرای این طرح تعداد ۲۵ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و تصمیم دولت مبنی بر جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی به علت خطر بالای شیوع بیماری در اینگونه مکان‌ها و بی توجهی آنان به تذکرات قبلی، اجازه نخواهیم داد عده‌ای به خاطر کسب منفعت شخصی، سلامت مردم را به مخاطره بیندازند  و شهروندان موظفند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی در این زمینه، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند. 

بازنشستگان نیروی انتظامی شایسته بهترین قدردانی هستند

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان در دیدار با بازنشسته ناجا “رمضان صبری”، گفت: بازنشستگان نیروی انتظامی شایسته بهترین قدردانی هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در این دیدار، بازنشستگان را مظهر صبر و گنجینه پر بار تجربه و دانش دانست و افزود: تجربیات با ارزش بازنشتگان نیروی انتظامی چراغ راه جوانان امروز است و باید با تبیین جایگاه ویژه آنان در جامعه، از این ثروت با ارزش‏ کمال استفاده را برد.

وی بیان داشت: تجربه نیروهای بازنشسته در ناجا تجربه‌ای است که می‌توان از این عزیزان به عنوان استادان دانشگاهی نام برد که اصول مأموریت‌های نیروی انتظامی را به صورت عملی لمس کرده و می‌توان از این دانش‌ها بهره برد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بازنشستگان ناجا در حقیقت پیشکسوتان ناجا بوده که باید قدر زحمات و تلاش‌های این عزیزان در عرصه نظم و امنیت را بدانیم و از تجربیات آنان در ارتقاء بینش و دانش انتظامی کارکنان بهره‌مند شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان یادآور شد: بازنشستگان ناجا شایسته بهترین قدرانی هستند، زیرا بهترین سال‌های عمر خود را در سنگر خدمت در ناجا گذرانده و برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، خالصانه از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

سرهنگ “فرهادی” خاطر نشان کرد: این دیدارها فرصت و بهانه ای است  برای پاسداشت و تقدیر از گنجینه های ارزشمند نیروی انتظامی که هر یک زمانی در حوزه کاری خود در پیشبرد و تحقق اهداف ناجا به خصوص عرصه نظم و امنیت جامعه تلاش و کوشش کرده اند.

توقیف کامیون حامل ۳ میلیارد ژل ضد عفونی کننده در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۳۰ کارتن ژل ضد عفونی کننده به ارزش ۳ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمید جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان خرمبید اقدام به کنترل و بازرسی از خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی کردند.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل کالا را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۳۰ کارتن ژل ضد عفونی کننده قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی خرمبید با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

واژگونی نیسان با یک کشته و ۱۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان از فوت یک نفر و مجروحیت ۱۲ شخص دیگر بر اثر واژگونی وانت نیسان در محور شیراز-کوار خبر داد.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور شیراز-کوار به مأموران اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ماموران به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک وانت نیسان با ۱۳ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان در دم فوت و ۱۲ نفر دیگر مجروح  و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه کارشناسان علت وقوع این حادثه رانندگی را عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کردند، به رانندگان توصیه کرد از عجله و شتاب بی مورد در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین احترام بگذارند.

امنیت امروز کشور مرهون خون شهدای است

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان گفت: امنیت امروز کشور و ملت مرهون خون جوانان ایثارگر و شهدای عزیز انقلاب می باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب، شهداء و امام شهداء، سرهنگ “محمد علی فرهادی” با خانواده شهید والامقام “محمد رضا اسکندری”  دیدار کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان دیدار با خانواده شهدا را توفیقی الهی برشمرد و اظهار داشت: دیدار با خانواده‌های معظم شهداء، ضمن قدردانی از آنان، باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

سرهنگ “فرهادی” خاطر نشان کرد: شهداء از جایگاه و منزلت بالایی در نزد ملت ایران برخودار هستند و نیروی انتظامی پاسدار خون آنان است و تلاش می ‌کند با خدمت صادقانه خود در راه ایجاد امنیت، بتواند گوشه‌ای از جانفشانی فرزندان این آب و خاک را پاسخگو باشد.

گفتنی است شهید “محمدرضا اسکندری” در عملیات فکه در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسیده است.

تقدیر و تشکر امام جمعه مرودشت از خدمات شبانه روزی پلیس

امام جمعه مرودشت با حضور در دفتر رئیس پلیس، از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه انتظامی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجه الاسلام والمسلمین “مهدی آقایی” در نشست با فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به حضور شبانه‌روزی کارکنان انتظامی در ایست‌و‌بازرسی‌های ورودی و خروجی شهرستان مرودشت در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تلاش های شبانه روزی مجموعه انتظامی را بسیار چشمگیر و قابل تقدیر بیان کرد.

امام جمعه شهرستان مرودشت گفت: از طرف خودم و مردم، از فداکاری‌های کارکنان خدوم ناجا که در این شرایط حساس دوشادوش حافظان سلامت به صورت شبانه روزی مجاهدت می کنند به صورت ویژه تقدیر و تشکر می کنم.

افزایش ۶۳ درصدی کشفیات سرقت درآباده

فرمانده انتظامی آباده از کاهش ۳۴ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۶۳ درصدی کشف سرقت در ایام نوروز خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی”در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۶۳درصد افزایش کشف سرقت و کاهش چشمگیر وقوع جرم را داشته ایم که این کشفیات با انجام طرح­های ارتقاء امنیت اجتماعی محقق گردیده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت وقوع سرقت احشام۱۰۰ درصد، سرقت منزل ۶۰ درصد، سرقت موتورسیکلت ۵۰ درصد، سرقت قطعات،لوازم و تجهیزات خودرو ۶۷درصد، سرقت اماکن خصوصی ۵۰ درصد و سرقت مغازه ۵۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد، تصریح کرد: در این ایام ضمن دستگیری ۲۱ نفر متهم، کشفیات سرقت نیز ۶۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی به کاهش تصادفات هم اشاره کرد و گفت: تصادفات فوتی ۱۰۰درصد و تصادفات جرحی هم در این ایام در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۹۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

سرهنگ “رزمجویی” موفقیت این پلیس را نتیجه تلاش مخلصانه و شبانه‌روزی عوامل انتظامی و به کارگیری اقدامات پیشگیرانه از جمله هدفمند کردن واحدهای گشت، حضور پر رنگ ماموران به ویژه در مناطق جرم خیز و آلوده، فعال کردن گشت‌های شبانه پلیس‌های تخصصی، راه اندازی گشت‌های آشکار رعد و افزایش گشت‌های فوریتی پلیس ۱۱۰ و همچنین همکاری و تعامل مردم با پلیس دانست.

فرمانده انتظامی آباده در پایان سخنان خود، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت‌های غیرقانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مراتب را اعلام تا نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام گردد.

سرقت پراید از شیراز، کشف در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید با سابقه سرقت از شیراز در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ” فرج رستمی” در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار خیابان رها شده بود مشکوک شدند.

سرهنگ “رستمی” با بیان اینکه با استعلام از سامانه پلیس، مشخص شد سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارد، گفت: ماموران برای تحویل خودرو به مالباخته آن را به پارکینگ انتقال دادند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، خودرو های خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر تجهیزات بازدارنده اقدام کنند.

کشف ۴۰۰ کیلوگرم شیرین بیان دراقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف ۴۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی ریشه شیرین بیان خبرداد.

سرهنگ “مراد صارمی”درگفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی “سده” این شهرستان در حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ “صارمی” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۰۰ کیلوگرم شیرین بیان کشف و راننده نیز دستگیر شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را 16 میلیون ریال برآورد کردند.

نجات مرد تبریزی پرت شده  از کوه در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون گفت: ماموران انتظامی بخش کنار تخته با حضور به موقع خود و با همکاری عوامل اورژانس و هلال احمر، فردی که از کوه پرت شده و نیاز به کمک داشت را نجات دادند.

سرهنگ “محمد عبادی‌نژاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: روز گذشته در پی اطلاع واصله از اهالی محل مبنی بر پرت شدن یک نفر از کوه، بلافاصله ماموران بخش کنارتخته به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور به موقع ماموران پلیس و عوامل امدادی در آدرس مورد نظر، مرد تبریزی که به قصد تفریح به کوه‌های اطراف تونل “پیسا” رفته و از کوه پرت شده بود نجات یافت.

سرهنگ “عبادی نژاد” گفت: پس از نجات جان این مرد وی برای مداوا و درمان توسط اورژانس به بیمارستان اعزام شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1818

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.