• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

عملکرد شورا و شهرداری شیراز در موضوع کرونا، از برجسته‌ترین نقاط کارنامه مدیریت فعلی شیراز است

  • کد خبر : 1778
  • 27 فروردین 1399 - 19:51
عملکرد شورا و شهرداری شیراز در موضوع کرونا، از برجسته‌ترین نقاط کارنامه مدیریت فعلی شیراز است
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه تصمیمات شورای شهر شیراز و عملکرد شهرداری شیراز در موضوع کرونا، از برجسته‌ترین نقاط مدیریت فعلی شیراز بوده است، گفت: انتظار داریم دولت در مقطع فعلی اختیار بیشتری به مدیریت‌های شهری و استانی بدهد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» با اشاره به بزرگداشت روز شورا در نطق پیش از دستور خود در یکصد و بیست و نهمین جلسه صحن علنی شورا و با اشاره به اقدامات خوبی که در طی سالها شوراهای اسلامی در پرونده خود ثبت کرده‌است، گفت: شورای اسلامی شهر شیراز با عملکرد به موقع و تصمیم‌گیری سریع خود در مقابله با بیماری کرونا به خصوص در تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی نقطه برجسته‌ای در کارنامه خود به جای گذاشت.
وی با اشاره به همراهی سایر بخش‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و اقدام به موقع شهرداری، عنوان داشت: اگرچه در مواردی عملکرد سایر بخش‌ها با این تصمیم‌گیری‌ها همخوانی نداشت اما نقش شورای تامین استان و شهرستان قابل توجه بوده است.
او تاکید کرد: امروز با گذشت بیش از ۴۰ سال از تصویب قانون اساسی و بیش از ۲۰ سال از اجرای قانون شوراها، هم به لحاط حقوقی و هم علمی و تجربی لازم است به این نکته واقف شویم که از تمرکزگرایی پرهیز و از مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف بهره بگیریم.
وی نمونه اقدامات مشارکتی مردم بخصوص در موضوع کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: حضور مردم در بخش اعظم این اقدامات مشهود بود و مردم در بخش‌های مختلف به دستگاه‌ها و نهادها کمک کردند، مشارکت بالای مردمی در تعدادی از دستورالعمل‌های جلسه فعلی نیز قابل توجه است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه مجلس و دولت باید شوراهای محلی را بیش از پیش به رسمیت بشناسند، تصریح کرد: دولت و در راس آن رییس جمهور باید اختیارات محلی را بیشتر کرده و به مدیریت‌های محلی اجازه دهد تا در مواردی همچون بیماری کرونا با اختیار بیشتری تصمیم‌گیرنده باشند.
او با اشاره به اهمیت موضوع کرونا و لزوم پیگیری‌های بیشتر، عنوان داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد باید موضوع کرونا را جدی‌تر گرفت و در اتخاذ تصمیم‌های بازدارنده با دقت بیشتر عمل کرد.
موسوی با اشاره به میزگرد علمی و تخصصی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز با همکاری کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا که از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور کارشناسان و متخصصان ملی و استانی برگزار شد، گفت: این اقدامات ارزنده بوده و قطعا خروجی خوبی خواهد داشت که به زودی اعلام خواهد شد.
رئیس شورای شهر شیراز در نطق ابتدای جلسه با تبریک روز ارتش و تبیین نقش اثرگذار ارتش در روزهای قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: فعالیت ارتش جمهوری اسلامی در حوادث مختلف اعم از حوادث طبیعی به خصوص سیل شیراز و نیز مبارزه با کرونا انکارناپذیر بوده و همگی شاهد نقش برجسته ارتش هستیم.
وی با اشاره به سالروز گرامیداشت سعدی در نخستین روز اردیبهشت ماه این شاعر برجسته پارسی‌زبان تصریح کرد: امیدواریم این روز متناسب با جایگاه آن شاعر ارزنده گرامی داشته شود و از این فرصت جهانی در معرفی ظرفیت‌های کلان‌شهر شیراز بهره برده شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1778

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.