• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7
در راستای باززنده سازی فضاهای بدون استفاده شهری

فضای شهری عدالت افتتاح شد

  • کد خبر : 17592
  • 20 اسفند 1399 - 13:10
فضای شهری عدالت افتتاح شد
رویکرد شهرداری شیراز طراحی و توسعه فضاهای عمومی شهر به نفع شهروندان است، پروژه هایی با قابلیت اثرگذاری بر محیط شهر و افزایش کیفیت زندگی شهروندان. فضای شهری عدالت نمونه این رویکرد و تبدیل فضاهای بدون استفاده شهری به فضاهایی برای حضور و تعامل شهروندان است،

شهردار منطقه ۴شیراز در مراسم افتتاح فضای شهری حاشیه تقاطع عدالت ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این منطقه گفت:این مکان به وسعت ٣۵٠٠متر مربع یک فضای رها شده بود که باعث بروز معضلاتی شده بود و با توجه به مجاورت آن در حاشیه ایستگاه مترو میتواند اثر گذاری خوبی داشته باشد و علاوه بر این دارای مبلمان خاصی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، عبد الصالح رستم زاده تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های این فضا استفاده از مبلمان خاص شهری و اتصال آن به پیاده راه دو کیلومتری حاشیه بلوار رحمت است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و ناظر شورای شهر در منطقه ۴شهرداری شیراز هم در مراسم افتتاح فضای شهری حاشیه تقاطع عدالت گفت:در طول ٣سال گذشته هر گاه از این محل عبور میکردیم شاهد یک فضای مرده شهری بودیم و امروز شاهد تبدیل یک فضای مرده به یک فضای مثبت و زنده شهری بودیم.
لیلا دودمان افزود: یکی از گلایه های مردم از گذشته در زمینه طراحی ایستگاه‌های اتوبوس بود که یکی از ویژگی‌های این محل قرار گرفتن یک ایستگاه منحصر به فرد با طراحی خاص در این محل بودیم.
وی اضافه کرد: البته شاید برخی تصور کنند این پروژه کوچک است اما در جامعه شناسی شهری گاه پروژه های کوچک رضایت مندی بیشتری را به دنبال دارند و این رضایت مندی است که مهم است.
فضای شهری عدالت به مساحت ۳۵۰۰مترمربع شامل محوطه سازی، فضای سبز و مبلمان شهری در بولوار عدالت شمالی ابتدای بلوار رحمت و بوستان جنگلی نوید محمدی توسط شهرداری منطقه چهار شیراز احداث شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17592

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.