• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
اوج گیری مجدد کرونا در شیراز؛

موج چهارم کرونا شیراز را قرمز کرد

  • کد خبر : 17518
  • 16 فروردین 1400 - 18:05
موج چهارم کرونا شیراز را قرمز کرد
جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز از تغییر وضعیت رنگ بندی این شهرستان به قرمز خبر داد و گفت: با اوج گیری جدی موج چهارم بیماری کرونا تا اویل اردیبهشت ماه در شیراز روبرو هستیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از  کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز، عبدالرسول حقیقی در اولین جلسه فوق العاده این ستاد در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: بر اساس آمار کارشناسان، با نسخه های جدید این بیماری و سرعت شیوع بالاتر مواجه هستیم و با توجه به شرایط موجود، وضعیت بیماری روزانه در حال تغییر است و دستورالعمل های ابلاغی باید به نحوی اجرا شود تا با حداقل تلفات از موج خطرناک پیش رو عبور کنیم.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش مراکز جامع بیماران کرونایی در این شهرستان در حال افزایش است، افزود: الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری های اجتماعی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تردد و دورهمی های غیر ضروری، همچنان به عنوان تنها راهکارهای پیشگیری و کنترل این بیماری است.
این مقام مسئول با اشاره به افزایش نرخ مراجعات به مراکز درمانی و مصرف کیت های تست سریع کرونا، ابراز کرد: فاصله پیک های سوم و چهارم کرونا و شروع واکسیناسیون افراد پر خطر از جمله دلایل عادی انگاری مردم نسبت به شرایط کرونایی بود که باعث وخامت شیوع کرونا شده است.

تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند
حقیقی ضمن اشاره به آخرین اصلاحیه دستورالعمل ستاد ملی کرونا، از فعالیت مشاغل گروه یک در شهر های با وضعیت قرمز خبر داد و افزود: از امروز رستوران ها و مراکز تهیه غذا، صرفا به صورت بیرون بر مجاز به ارائه خدمات هستد.

جانشین ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه ادامه کار مشاغل مجاز گروه یک، تحت نظارت اداره صمت و مرکز بهداشت شهرستان شیراز انجام می گیرد، اضافه کرد: تمامی برنامه های این ستاد در چهارچوب طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها انجام می شود؛

تشدید نظارت اکیپ های گشت مشترک بازرسی و نظارت بر عملکرد اصناف و ادارات شهرستان شیراز
حقیقی نظارت اتحادیه های صنفی بر حسن اجرای دستور العمل ها را ضروری دانست و افزود: در صورت عدم همکاری اتحادیه های صنفی، متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی می شوند.
معاون فرماندار شهرستان شیراز، اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا را به منزله اخطار به تمامی مشاغل غیر ضرور برشمرد و خاطرنشان کرد: اکیپ های گشت مشترک ستاد کرونای شهرستان شیراز در صورت مشاهده فعالیت مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ راسا می توانند تا خروج شهرستان از وضعیت قرمز، نسبت به پلمپ واحد های متخلف به مدت ۱۵ روز اقدام کنند.
جانشین رئیس ستاد مدیریت کرونای شهرستان شیراز با اشاره به اینکه حضور کارکنان مراکز دولتی در محل کار تا دو سوم افراد کاهش یافته و به صورت دور کاری انجام خواهد شد، اعلام کرد: مدیران دستگاههای اجرایی و ادارات و نهادهای شهرستان شیراز موظف به اجرای دقیق این دستور العمل هستند و در صورت گزارش هر گونه تخلف، به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.

هرگونه آموزش و آزمون حضوری تعطیل است
حقیقی تعطیلی تمامی برنامه های آموزشی، گردهمایی ها و مراسم ملی و آئینی را یاد آور و متذکر شد: با توجه به شرایط موجود، تمامی هنرستان های فنی حرفه ای تعطیل بوده و از برگزاری هر گونه آزمون استخدامی و یا انتخابات صنفی به صورت حضوری جلوگیری به عمل می آید.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان شیراز با بیان اینکه تشخیص ضرورت سفر برای شهروندان کماکان با فرمانداری است، اضافه کرد: شهروندان در صورت اقدام به سفرهای ضروری و جریمه شدن، می توانند مستندات خود را جهت بررسی و تشخیص ضرورت سفر به فرمانداری ارائه کنند.

حقیقی در پایان از ممنوعیت ورود خودرو های غیر بومی به شهر های قرمز و اعمال جریمه های ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی به عنوان راهکار پلیس راهور یاد کرد و افزود: ممنوعیت تردد شبانه در سطح شهرستان از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد کماکان برقرار است و متخلفین مشمول جریمه های ۲۰۰ هزار تومانی در هر شبانه روز خواهند شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17518

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.