• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس:

مساجد فعال و پویا در کشور زمینه ساز ظهور خواهند بود

  • کد خبر : 17490
  • 12 فروردین 1400 - 15:35
مساجد فعال و پویا در کشور زمینه ساز ظهور خواهند بود
حجت الاسلام امیدی گفت: اگر می خواهیم زمینه ظهور فراهم شود باید مساجد فعال و پویا در کشور وجود داشته باشند.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، امشب (پنج شنبه ۱۲ فروردین) در مراسم بزرگداشت روز «جمهوری اسلامی ایران» که در صحن حرمین مطهر احمدی و محمدی (ع) برگزار شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت این روز، گفت: این روز یوم اللهی است که در خاطر همه زنده است و یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا (ره) مشهور است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که امام (ره) و شهدا این شرایط مطلوب و عزت مند را برای ما به ارمغان آوردند، تاکید کرد: مهمترین دستاورد نظام و انقلاب، دستاورد معنوی است.

وی با اشاره به همواره اشاره می شود این نظام چه دستاوردهای اقتصادی و غیره را داشته است، اظهار کرد: ابتدا و آغاز این نظام مقدس از یک حرکت الهی و خدایی شکل گرفت و هدف انقلاب برای حفظ و پیاده سازی اسلام ناب بوده است.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که امام (ره) همواره به این مورد تاکید داشته اند پیاده سازی احکام الهی مهمترین هدف انقلاب اسلامی بوده است، افزود: راه انقلاب از مسجد آغاز شد و امام فرمودند: «مساجد سنگر هستند و باید سنگرها حفظ شود»، همچنین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: «مساجد را با برنامه ریزی درست از جوانان پر کنید» از این رو لازم است مساجد با برنامه و فکر کار را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب با مساجد آغاز شد و با مساجد هم حفظ می شود، اضافه کرد: پس از ایجاد حکومت الهی حضرت مهدی (عج)، پایگاه ایشان، مسجد خواهد بود.

حجت الاسلام امیدی با طرح این سئوال که آیا مسجد می تواند در حوزه سیاست حرفی برای گفتن داشته باشد و در حوزه اقتصاد و معیشت به ما کمک کند؟، اضافه کرد: در حکومت امام عصر (عج) مساجد همین تاثیر دارند و اگر می خواهیم زمینه ظهور فراهم شود باید مساجد فعال و پویا در کشور وجود داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه لازم است در هر مسجد کارشناسان، نخبگان و اساتید با محوریت امام مسجد، طرح و نقشه ای فراهم کنند تا همه سلایق سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را به مسجد جذب کنیم، افزود: از همان ابتدای این قیام و نهضت آغاز شد امام از مساجد کار انقلاب را آغاز کردند.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ همین شیوه پیاده و این مورد باعث پیروزی شد، یادآور شد: بیش از پنج هزار مسجد در استان داریم که بسته های معیشتی در ایام کرونایی هم از طریق مساجد بین نیازمندان توزیع شد.

به گفته حجت الاسلام امیدی، در روستایی که هیچ نهاد دولتی شاید فعالیت نداشته باشد، در آن روستا یک مسجد با استفاده از ظرفیت های مردمی و خیرین فعالیت می کند.

وی با اشاره به اینکه در باشگاه های ورزشی، پارک ها و مراکز آموزشی جوانان، نوجوانان و نونهالان حضور دارند، تاکید کرد: اما در برخی از مساجد تنها افراد میانسال و مسن حضور دارند این نشان می دهد، در آن مسجد یک مشکل وجود دارد باید احصا شود که چه مشکلی بوده و باید سعی کنند که همه سلایق را در مسجد در هم جمع کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ همدلی و مودت و همچنین توجه به آرمان های انقلاب باید مورد توجه قرار گیرند، یادآور شد: آمریکا با عظمت پوشالی در هر گفت و گو و بیانیه ای اسمی از ایران می آورد و اینها به خاطر عزتی است که شهدا به این کشور هدیه کردند، اگر شهدا نبودند و مسجدی ها نبودند، این مملکت به دست استکبار می افتاد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با یادآوری این مطلب که شهید امنیت «جعفری» محصول تفکر مسجد است، افزود: حضرت سیدالشهدا با بهترین نوع رفتن از این دنیا رفت و با شهادت به دیدار خداوند رفتند و تمام شهدا این خط را متوجه شدند و این مسئله را فهمیدند و ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه تکلیف مداری در عصر انقلاب ما یک امر مهم است، تاکید کرد: اگر می خواهیم انقلاب مستمر بماند، شیعه باشد و در سراسر دنیا مردم با فرهنگ شیعی آشنا شوند و لازم است امروز باید با تلاش جهادی این فرهنگ را به جهان ارائه کنند و اگر می خواهیم پرچم انقلاب به دست حضرت مهدی (عج) برساند باید فرهنگ شیعه را به جهانیان معرفی کنیم.

حجت الاسلام امیدی افزود: باید هر کسی نقش خودش را در شعار سال پیدا کند و از طریق تلاش و کوشش حداکثری برای رسیدن به شعار سال فعالیت کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=17490

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.