• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد

کاهش زمان صدور پروانه فعالیت خودروهای باربر با سامانه «مدیریت جامع حمل و نقل بار»

  • کد خبر : 16939
  • 05 اسفند 1399 - 6:34
کاهش زمان صدور پروانه فعالیت خودروهای باربر با سامانه «مدیریت جامع حمل و نقل بار»
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در مراسم رونمایی از سه سامانه «PMIS»، «سبزینه» و «مدیریت جامع حمل و نقل بار» گفت: در گذشته مدت زمان صدور پروانه فعالیت دو ماه بود که با راه اندازی سامانه «مدیریت جامع حمل و نقل بار» به ۴۸ ساعت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسعود طهماسبی افزود: در این سامانه امکان پرداخت غیرحضوری برای متقاضیان فراهم شده و دیگر نیازی به مراجعه به بانک و تلف شدن زمان و افزایش هزینه نیست.
وی با بیان این که این سامانه خدماتی نظیر صدور پروانه های فعالیت، اشتغال و بهره بردای برای شرکت های حمل و نقل را تسهیل می کند، خاطرنشان کرد: اکنون هر یک از کاربران به راحتی با گوشی های هوشمند و رایانه می توانند فرایند ثبت نام را انجام دهند.
طهماسبی با بیان این که این سامانه خدمات متعددی را به خانواده بزرگ حمل و نقل بار ارایه می کند تصریح  کرد: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۸۰ هزار خودرو در حوزه حمل و نقل بار در سطح شهر شیراز به صورت رسمی و غیر رسمی در حال فعالیت هستند اما تا به امروز قریب به ۸ هزار خودرو ساماندهی شده اند، به موجب قانون، مدیریت حمل و نقل بار به شهرداری ها سپرده شده و یکی از چالش هایی که در مسیر این ساماندهی با آن روبرو بودیم بحث فرآیندهای دست و پاگیر و هزینه هایی بود که باعث می شد بسیاری از رانندگان رغبتی برای ثبت نام و همکاری با هرداری در گذشته نداشته باشند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنانش گفت: این سیستم نقش مهمی در اختصاص سهمیه سوخت به رانندگان از طریق بار برگ دارد و این فرآیند را تسهیل و دقیق و عادلانه کرده و مراحل انجام آن با کمترین هزینه صورت می پذیرد. همچنین از قابلیت های این سامانه می توان به خدماتی در حوزه های آموزشی و فرهنگسازی و رفاهی و صدور باربرگ تردد اشاره کرد.
طهماسبی در ادامه افزود: یکی دیگر از مزیت های این سامانه هوشمند ایجاد پنجره واحد است. با اجرایی شدن پنجره واحد   رانندگان دیگر نیازی به مراجعه به سازمان های مختلف برای اخذ پروانه ندارند و درخواست های آنان با کمترین هزینه و صرف کمترین زمان ممکن صورت می پدیرد.
وی در پایان افزود: طرح lez در مرحله فراخوان است و امیدواریم تا هفته شیراز به بهره برداری برسد. با رهنمودهای شهردار شیراز شاهد اتفاقات مثبتی در آینده نزدیک در این حوزه ها خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16939

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.