• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
6
قائم مقام شهردار شیراز؛

مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز پروژه های ارزشمند فرهنگی و عمرانی را توسعه دهد

  • کد خبر : 16812
  • 03 اسفند 1399 - 6:46
مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز پروژه های ارزشمند فرهنگی و عمرانی را توسعه دهد
قائم مقام شهردار گفت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز پروژه های ارزشمند فرهنگی ، عمرانی را توسعه دهد.

در پی انتخاب اعضای جدید هیات مدیره مجمع خیریـن شهرسـاز و فرهنگ سـاز شـیراز، اعضـاء یـاد شـده در قالـب نشسـتی، مدیرعامـل، نایـب رئیـس و خزانـه دار مجمـع را انتخـاب کردنـد.
بـر همین اسـاس، سـید عبدالرضا دسـتغیب بـه عنـوان مدیرعامـل، عبدالمحمد طاهـری بـه عنـوان نایـب رئیـس و علـی نقـی مصلـح شـیرازی بـه عنـوان خزانـه دار انتخاب شـدند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ایـن، سـومین دور از فعالیـت دو سـاله مجمـع خیریـن شهرسـاز و فرهنـگ سـاز شـیراز اسـت کـه طبق اساسنامه ریاسـت هیأت امنـاء آیت الله سـید علی اصغر دسـتغیب، شـهردار وقـت، ریاسـت هیأت مدیـره را بر عهـده دارد.
قائم مقام شهردار شیراز با تاکید گفت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز پروژه های ارزشمند فرهنگی، عمرانی را برای خدمات رسانی به مردم توسعه دهد و شهرداری تمام قد آماده همکاری و مشارکت با مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز است.

آرش فرج زاده در نشست انتخاب هیأت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد با بیان گزارشی از عملکرد کنونی شهرداری گفت مسئولین و پرسنل زحمت کش شهرداری برای خدمات رسانی به شهر و شهروندان از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند اما هنوز دیدگاه مردم نسبت به شهرداری خیلی جالب نبوده که امیدواریم در این راستا با خدمات خوب چند سال اخیر مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز و کمکهای خیرین در کنار مشارکت شهرداری در احداث پروژه های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی این نگرش تغییر پیدا کند.

وی در بخش دیگر از صحبتهایش به فعالیتهای اخیر شهرداری و ابزار توسعه شهری اعم از راه اندازی خط یک مترو از غرب به شرق با مسافت ۲۵ کیلومتر و رتبه اول نارنجی پوشان شیراز و عنوان سوم فضای سبز شهری در کشور اشاره کرد و افزود در حوزه عمرانی، و فعالیت های انجام شده در این حوزه می توان شهر شیراز را با کلان شهر اصفهان و مشهد مقایسه کرد.

وی در ادامه به لزوم همگرایی مجامع مختلف خیرین در شیراز خاطرنشان کرد: همراهی مجمع خیرین تأمین سلامت، مجمع خیرین مسکن ساز، مجمع خیرین مدرسه ساز، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و… می تواند منجر به تعریف و اجرای پروژه های برگزاری در حوزه های مختلف شود.
او با بیان اینکه هدف مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز،انتفاعی نیست، گفت: هدف این مجمع در جهت ارتقای فرهنگ شهروندی و شهرنشینی است لذا بر همین اساس باید در آن بر روی همگان باز باشد.
قائم مقام شهردار شیراز تأکید کرد: قرار نیست در مجمع صرفا بر روی کسانی باز باشد که می خواهند پروژه های میلیاردی اجرا کنند بلکه هر شهروند با یک لیوان آب هم می تواند در امور خیر مشارکت داشته باشد.

َ
مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز، الگویی در کشور

سید عبد الرضا دستغیب عضو هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز تأکیـد کـرد کـه ایـن مجمـع، بـه عنـوان الگـو و برنـدی در کشـور مطـرح شـده اسـت.

وی یادآور شـد: در دو سـال گذشـته، افزون بـر ۷۰ میلیارد تومان پروژه توسـط خیرین شهرسـاز و فرهنگ سـاز در شـیراز اجرا شـده اسـت.

تشکلهای داوطلبانه، جریان های سیاسی نیستند

دیگر عضو هیات مدیره مجمـع خیریـن شهرسـاز و فرهنـگ سـاز شـیراز بـا انتقاد از رفتارهـا و رویکردهـا ، تصریـح کـرد کـه تشـکل هـای داوطلبانـه، جریـان هـای سیاسـی نیستند.

عبدالمحمـد طاهـری در همیـن رهگـذر بـا اشـاره بـه شـأن و جایـگاه اعضـای مجمـع خیریـن شهرسـاز و فرهنـگ سـاز شـیراز یـادآور شـد: هـر کـدام از ایـن افـراد، چـه بـه شـکل فـردی، حقیقـی و حقوقـی مـی تواننـد شـهرداری را یـاری کنند .

شـایان ذکـر اسـت در ایـن نشسـت، غلامرضا افسـری عضو هیأت مدیـره مجمع خیریـن شهرسـاز و فرهنگ سـاز شـیراز گفـت: شـهرداری باید فرهنگ سـازی را از خـودش شـروع کند.

محمدحسـین گلریـز خاتمی دیگر عضو هیـأت مدیره این مجمع هم خاطرنشـان کـرد: هیـچ کـدام از اعضـای هیـأت مدیـره مجمـع خیریـن شهرسـاز و فرهنـگ سـاز شـیراز چشـم داشـت مالـی ندارنـد چـرا کـه هـر کـدام در دوره هایی، سـمت هـای شـهرداری، اسـتانداری، نماینـده مجلس و… را پشـت سـر گذاشـته اند.
همچنیـن، احمـد صـادق نژاد دیگـر عضو هیأت مدیـره مجمع گفـت: در جریان مشـکلات اقتصـادی و شـیوع کرونـا در یـک سـال اخیـر، نزدیک به دومیلیارد تومان اعم از بسته کمـک معیشـتی، اقلام بهداشتی، ماسک و محلول ضد عفونی توسـط خیرین مجمع به شـهروندان و مراکز مختلف مرتبط کمک شـده اسـت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16812

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.