• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
3
​با حضور مسئولین استانی و شهری؛

دومین سایت آموزش تخصصی آتش نشانان کشور در شیراز افتتاح شد

  • کد خبر : 16170
  • 27 بهمن 1399 - 14:13
دومین سایت آموزش تخصصی آتش نشانان کشور در شیراز افتتاح شد
دومین سایت آموزش تخصصی آتش نشانان کشور به همراه سایر پروژه های مجموعه آتش نشانی با اعتباری بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال به مناسبت آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در آیین دومین سایت آموزش تخصصی آتش نشانان کشور بیان داشت: بیشترین عملیات عمرانی در تاریخ سازمان آتش‌نشانی شیراز با صرف هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال و به مساحت بیش از ۱۹ هزار متر مربع، در سال ۹۹ محقق شده است.
علی ناصری، به پروژه‌های افتتاح شده سازمان آتش نشانی شیراز در بهمن‌ماه ۹۹ اشاره کرد و افزود: امروز (بیست و ششم بهمن ماه ۹۹) دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش‌نشانان کشور در فضایی به وسعت ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع و با بیش از ۳۱۶ میلیارد ریال اعتبار و نخستین سایت آموزش سگ‌های تجسس و زنده‌یاب در کشور در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۰۸ متر مربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که افتخار بزرگی برای استان فارس و کلان‌شهر شیراز به شمار می‌آید.
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در آیین افتتاح سایت آموزش تخصصی آتش‌نشانان کشور با اشاره به گستردگی فعالیت‌های حوزه خدمات شهری گفت: به رغم وجود مسائل و مشکلات اقتصادی که جامعه مدت‌هاست با آن درگیر است، شهرداری شیراز هرگز به بهانه مشکلات اقتصادی کار خود را تعطیل نکرده و به تاخیر نینداخته است و در جلسات مختلف تاکید شورا و شهردار در کنار تسریع در اجرای پروژه‌ها تحول در این حوزه بوده است.
محمد محمدحسن پور با اشاره به فعالیت پنج سازمان و دو اداره کل در زیر مجموعه این معاونت، افزود: سازمان آتش نشانی شیراز چه به لحاظ تجهیزات و چه ایستگاه‌ها و نیرو‌های آموزش دیده جز برترین سازمان‌های کشور است و آزمایش‌های خود را نحو احسن پشت سرگذاشته است.
وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در حوزه فضای سبز، زیباسازی و نورپردازی شهر گفت: در حوزه سازمان آرامستان‌ها هم اکنون آرامستان بهشت احمدی در مراحل نهایی است و امیدواریم تا پایان سال با حضور شهردار شیراز شاهد افتتاح این پروژه به صورت رسمی باشیم.
محمدحسن‌پور افزود: امروز سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز یکی از سازمان‌های خوب در کشور است و شیراز یکی از تمیزترین کلانشهر‌های کشور است و در کنار آن سازمان ساماندهی مشاغل و توزیع فرآورده‌های کشاورزی ما نیز فعالیت خوبی داشته و تا پایان سال نیز شاهد افتتاح ۲۲ بازارچه عرضه میوه و تره بار سالم خواهیم بود.
معاون شهردار شیراز گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی شهرداری شیراز هرگز تسلیم نشده و با سرعت وارد کار شده و در لایحه بودجه سنواتی می‌بینید سرعت رشد بودجه ما محسوس است و کار‌های بزرگی در این مدت انجام شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز در این مراسم گفت: آتش نشانان، سربازان گمنامی هستند که صادقانه به مردم خدمت می‌کنند.
پرویز کهندل افزود: نجات یک نفر به معنای نجات کل بشریت است و به همین دلیل آتش نشانان باید از قوای جسمی، قوه بینایی و شنوایی مطلوبی برخوردار باشند و در پرتو آموزش‌های کاربردی به خدمت رسانی به جامعه مشغول شوند.
این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با دستور وزیر کشور، یک شهر جدید به استان پهناور فارس افزوده شد و هم اینک در فارس ۱۱۴ شهر وجود دارد و ناوگان آتش نشانی این استان نیز ۴۰۰ دستگاه خودرو در اختیار دارد که با این وجود کمبود ۵۰ دستگاه دیگر محسوس است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، فرآیند جذب نیروهای جدید را کاملا منطبق بر قانون و با اعمال نظارت‌های سختگیرانه دانست و گفت: در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار نفر در آزمون‌های آتش نشانی شرکت کردند که از این تعداد، ۲۰۰ نفر از نیروهای واجد شرایط در این استان جذب شدند.
در این آیین، چندین پروژه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از جمله ساختمان آموزش سگ‌های تجسس (آنست)، دومین سایت آموزش تخصصی و تاکتیک آتش‌نشانان کشور، مرکز ستاد فرماندهی پیشتیبان، انبار مرکزی سازمان، زیرسازی، آسفالت و تکمیل سایت آموزش، ساختمان علت‌یابی حریق و تهویه دود، ساختمان پشتیبانی ستاد فرماندهی، ساختمان آموزش حریق، مجموعه ورزشی شماره سه آتش‌نشانان و مجتمع ورزشی تفریحی به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16170

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.