• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

درخواست همکاری برای بالا بردن کتابخوانی در فارس

  • کد خبر : 16156
  • 28 بهمن 1399 - 15:57
درخواست همکاری برای بالا بردن کتابخوانی در فارس

برماست تا «پایتختی کتاب کشور» این نشان فرهنگی را بار دیگر برای فارس بدست آوریم. راهی که ما را در بدست آوردن این نشان در جهان یاری کند.

به گزارش سحاب پرس؛ صابر سهرابی با اشاره به فراخوان پایتختی کتاب کشور گفت: در دو سال گذشته، با هماهنگی، همکاری، تلاش و کوشش همه نهادها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات فرهنگی و هنری، شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای صدرا و اوز و از همه بیشتر شیراز، استان فارس توانست با داشتن سه شهر از ده شهر برگزیده پایتختی کتاب ایران، نشان داد که فرهنگ‌سازی در راستای نهادینه کردن کتاب‌خوانی در فارس، بیش از هر استان دیگری را داراست؛ که با بدست آمدن پایتختی کتاب ایران برای شیراز در دو سال پیاپی، این نشان فرهنگی برای فارس ماندگار شد.
سهرابی افزود: در این یک سال گذشته نیز، گعده‌های کتاب‌خوانی در فارس، با وجود بیماری کرونا، بر بستر مجازی و گاه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به صورت حضوری، برگزار شده و می‌شود. این‌ها همه نشان از فرهنگ بالنده فارس دارد. استانی که بیشترین میزان قومیت‌ها، مذاهب و ادیان را در خود جای داده است؛ و کتاب که پلی برای رسیدن به جامعه‌ای آرام، شاداب، گفتگومحور و سرزنده به شمار می‌آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خواستار همکاری، هم‌گامی و هماهنگی همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد، انجمن‌ها و همه فارس، برای رسیدن به قله دانایی شد و ادامه داد: برماست تا این نشان فرهنگی را بار دیگر برای فارس بدست آوریم. راهی که ما را در بدست آوردن این نشان در جهان یاری کند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس بیان داشت: ایـن برنامه، ایده‌ای کشوری و بومی، بر پایه نیازها، توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه سراسر کشور، برنامه‌ریزی و برگزار می‌شود که هر سـال شـهری با بررسی پویایی و برنامه‌هایی که در این راستا داشته‌اند، می‌تواند جایگاه پایتخـتی کتـاب ایران را بدست آورد. ایـن گزینش اگرچه از پنجره فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن کتابخوانی انجـام می‌شود، تمرینی برای مشارکت‌جویی، تمرکززدایـی، توجـه به ‌نظام برنامه‌ریزی و تدویـن برنامه‌های بلندمدت فرهنگـی نیز در سـطوح محلی خواهد بود. برنامه‌های هر شهر در زمینه ترویج کتاب‌خوانی که با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی تدوین و با امضای شهردار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود، قابلیت شرکت در طرح پایتخت کتاب ایران را دارد.
وی از همه فرمانداران، بخشداران، شهرداران، رؤسای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و همه کنش‌گرانی فرهنگی و هنری کتاب‌خوانی خواست تا بار دیگر با هم‌دلی، هم‌گامی، هماهنگی و پویایی خود، با بالا بردن و مانایی فرهنگ کتاب‌خوانی در فارس، سرافرازی دیگر باره و ماندگار کردن پایتختی کتاب ایران در فارس تلاش و کوشش کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=16156

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.