• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
4
​معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز:

قرارداد پارک آبی با وجود افزایش نرخ ارز به همت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شد

  • کد خبر : 15911
  • 26 بهمن 1399 - 4:05
قرارداد پارک آبی با وجود افزایش نرخ ارز به همت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز منعقد شد
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در آیین کلنگ زنی پارک آبی گفت: حداقل با توجه به سابقه من در شهرداری شیراز و حضورم از سال ۹۰ در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز، بحث احداث پارک آبی بیش از ده سال است که در شهرداری شیراز مطرح است و به واسطه بعضی موارد مثل جذب سرمایه گذار هیچگاه به جمع‌بندی نرسیدیم، اما در این دوره و با وجود افزایش نرخ ارز به همت شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز قرارداد پارک آبی با شرکت شمس عمران منعقد شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمدهادی هاشم پور افزود: در این قرارداد یک سوم عملیات صرف هزینه عمرانی و ساخت ساز و دو سوم صرف خرید تاسیسات و تجهیزات از خارج از کشور و مطابق با نرخ ارز می شود.
وی اضافه کرد: در قرارداد پارک آبی با شرکت شمس عمران، مدل جدیدی از قرارداد، سرمایه گذاری و اجرای کار را تعریف کردیم و شهرداری انعطافی را از خود نشان داد که شرایط اقتصادی باعث شد این اتفاق بیفتد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تا این مرحله حدود شش ماه مذاکره برای انجام قرارداد انجام دادیم و مصوبات را از شورای اسلامی شهر گرفتیم.
هاشم پور افزود: مشاور شرکت بسیار باتجربه و قوی است و در سطح کشور همچون تهران و مشهد و همچنین کشورهای همسایه پارک آبی احداث کرده است. امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود و این تاسیسات و تجهیزات را وارد کشور کنیم.
وی با تاکید بر اینکه از شهریور سال ۹۸ در مشهد با یکی از طراحان و اجراکنندگان پارک آبی مشهد قرارداد داشتیم و سرمایه گذاری صرف بود که پنج الی ۶ ماه درگیر آن بودیم، گفت: بهمن ماه که فراخوان اتفاق افتاد اما متاسفانه تغییرات نرخ ارز و شیوع کرونا این قرارداد را بهم زد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز افزود: پارک آبی جهت رفاه و آسایش شهروندان، ایجاد محیطی جهت تفریح و افزایش ظرفیت های گردشگری شیراز احداث می شود. شهرداری شیراز با تمام توان، ظرفیت و همت مشغول خدمت رسانی است و در شرایط مناسب‌تری نسبت به سایر کلانشهرها قرار دارد.
هاشم پور خاطرنشان کرد: کلانشهرشیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و چهارمین کلانشهر ایران این ظرفیت و پتانسیل را دارد که گردشگران را جذب کند و دوره اقامت و ماندگاری گردشگران را در شیراز طولانی‌تر کند و اقتصاد شهری همین است.
او عنوان کرد: پارک آبی با رویکد حضور طولانی‌تر دوره اقامت گردشگران در شهر ساخته خواهد شد. این پارک در مقیاس استانی و کشوری طرح ریزی و تعریف شده است.
‌معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه در صنعت گردشگری، توریست حدود ۱۰ درصد سهم تولید ناخالص در دنیا را دارد و در تحقیقاتی که انجام شده از هر ۱۱.۸ دهم شغل دنیا یکی از آن‌ها مربوط به توریست و گردشگری است، گفت: شیراز شهر صنعتی نیست و جاذبه گردشگری را دارد و باید شرایط را باید به نوعی فراهم کنیم تا جاذبه گردشگری بیشتر شود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز اعلام کرد: برخی از مشکلات و مسائلی که در طول دوره خدمت ۳۰ ساله یکبار هر فرد تجربه می کند نظیر شیوع کرونا، تحریم، اغتشاشات، سیل و مجموعی از مشکلات که شهرداری را درگیر کرد در این دوران شاهد بودیم اما با همت تمام همکاران مجموعه شهرداری یاد گرفتیم از سد مشکلات رد شویم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15911

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.