• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11
مدیرگروه قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

ظرفیت خیران را در حوزه‌های قرآنی به‌کار گیریم

  • کد خبر : 15528
  • 19 بهمن 1399 - 16:03
ظرفیت خیران را در حوزه‌های قرآنی به‌کار گیریم

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت خیران در حوزه‌های فرهنگی به خصوص حوزه مقدس قرآن و عترت تأکید کرد و گفت: باید توجه ویژه‌ای به ساختارهای زیربنایی در حوزه قرآنی و فرهنگی در تمام نقاط استان شود.

به گزراش سحاب پرس؛ همزمان با دهه فجر، آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی ـ مذهبی «الرحمن» شهرستان پاسارگاد با حضور حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس و برخی از کنش‌گران فرهنگی و قرآنی و واقف آن، برگزار شد.
احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در این آیین بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت خیران در زمینه‌های فرهنگی به ویژه قرآن و عترت، گفت: باید توجه ویژه‌ای به ساختارهای زیربنایی در حوزه قرآنی و فرهنگی در همه استان شود.
وی افزود:‌ دولت در کنار خیران و دیگر قرآن‌دوستان و مردم از فعالیت‌های مؤسسات قرآنی و فرهنگی پشتیبانی خواهد کرد.
مؤسسه فرهنگی «الرّحمن» شهرستان پاسارگاد با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۱ راه‌اندازی و بنای آن با همکاری نیکوکاران در سال ۱۳۸۶ گشایش یافت. از کارکردهای این مؤسسه می‌توان به کلاس‌ها و دوره‌های قرآنی در همه رشته‌ها، کلاس‌ها و دوره‌های معارف اسلامی و هنری، برگزاری آیین‌های مذهبی و انقلابی، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی و زیارتی، پشتیبانی و کمک در ایده‌های فرهنگی، خدمات صندوق قرض‌الحسنه و خدمات خیریه‌ای، انتشار فصلنامه فرهنگی نسیم رحمانی، ایجاد پیش‌دبستان و مهدکودک قرآنی الرّحمن، فعالیت پایگاه مقاومت بسیج‌الرّحمن، و… اشاره کرد.
از آن جا که مردم و به ویژه جوانان از برنامه‌های این مؤسسه و نیاز به گسترش ساختمان و کارکردهای آن، یکی از نیکوکاران پاسارگاد، زمین کنار مؤسسه را به متراژ ۲۲۰۰ مترمربع، خریداری کرد و با وقف آن زمینه را برای ساخت مجتمع فرهنگی، مذهبی و آموزشی شامل مسجد، فاطمیه، دارالقرآن، کتابخانه، مدرسه آموزشی و…فراهم آورد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15528

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.