• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7
رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز خبر داد

نظارت هوشمند پرتردد خودروهای حمل ونقل بار

  • کد خبر : 15498
  • 12 بهمن 1399 - 16:18
نظارت هوشمند پرتردد خودروهای حمل ونقل بار
رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهرداری شیراز با اشاره به اینکه طبق دستورالعملهای قانونی ساماندهی خودروهای باری از جمله خودروها ســبک، نیمه سبک، سنگین و نیمه ســنگین یک الزام اســت؛ گفت: در راســتای این ساماندهی اقداماتی را رانندگان و ما به عنوان متولی خودروهای باربر انجام دهیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، آرش نعمتی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه سبحان درباره محدوده زمانی و مکانی در ســطح شهر که بر کنترل خودروهای باربر نظارت دارد و گاهاً محدودیت هایی را ایجاد میکند، میگوید: این طرح در شــورا بــرای اجرا در حال انجام اصلاحاتی اســت که با توجه بــه این موضوع پیش بینی میشود زمان اجرای این طرح منوط به سال آینده شود.
نعمتی با اشاره به تاریخچه این طرح یادآور میشود: طرح محدوده مکانی و زمانی  تردد خودروهای باری براســاس شیوه نامه ســال ۹۵دوره چهارم شورای شهر به شــهرداری شیراز به عنوان یک تکلیف ابلاغ شد که اجرای این طرح نیازمند ایجاد زیرســاختهایی در معابر شــهر بود.
به گفته رئیس سازمان حمل ونقل بار شهری شــهرداری شیراز، محدوده قرمز دربرگیرنده هسته مرکزی شهر است، محدودهای که ســطح وسیعی از معابر را دربر میگیرد و بعد از آن محدوده زرد و سبز تعریف شــده اســت. نعمتی تصریح میکند: اولویت اجرای این طــرح در محدوده قرمز  اســت که در شــیوه نامه مربوطه همه خودروهای باری باید تردد خود را براساس اجرای محدوده زمانی و مکانی مشــخص کنند.
وی از اجرای پایلوت این طرح در رینگهای سطح شهر با همکاری پلیس راهور ظرف یک ماه آینده خبر میدهد و میگوید: کنترل و نظارت بر اجرای این طرح در محدوده قرمز براساس دوربینهای نظارت تصویری و بازرسی کنترل به صورت هوشمند است.
نعمتی یادآور میشود: کنترل در ورود هســته مرکزی شــهر از طریق این دوربینها متصل به ســامانه پلاک خوانی میشــود.
وی گریزی هم به اجرای طرح محــدوده کنترل آلودگی به عنوان یک ضرورت در کلانشــهرها میزند و میگوید: خودروهای حمل ونقل بار بــرای ورود به محدوده زمانی و مکانی با اجرای طرح LEZباید دارای معاینه فنی نیز باشند پس این دو طرح منطبق هستند.
نعمتی ساماندهی خودروهای حمل ونقل بار را یک ضرورت برای تردد در محدوده مکانی و زمانی میداند و میگوید: در شیوه نامه اجرای این طرح نوع خودرو و باربر خودرو مشــخص اســت به این صورت که خودروهای با کالاهای مشخص باید در زمانی تعیین شده به محدوده ورود پیدا کنند و در زمانهای غیر اجازه تردد برای تخلیه و بارگیری کالا را ندارند.
وی از همخوانی نوع کالای درج شده در باربرگ و کالای حمل شده توسط دوربینهای نظارت تصویری میگوید و یادآوری میکند: در صورتی که کالاهای حمل شــده با باربرگ همخوانی نداشــته باشد و اقدام به  ورود به محدوده قرمز نماید، توســط پلیس راهور خودرو جریمه میشود.
نعمتی از همکاری پیمانکار و ســرمایه گذار برای اجرای این طرح سخن میگوید و عنوان میکند: هم اکنون ۷دوربین در ۳نقطه شهر شیراز برای اجرای این طرح مشخص شــده اســت، به طور مثال در خیابان تیموری و دروازه اصفهان هم اکنون توسط دوربینها پلاک خوانی انجام میشــود و بارها براســاس باربرگ درج شده تطبیق داده میشــود.
رئیس ســازمان حمل ونقل بار هزینه اجرای این طرح را بین ۱۶تا ۲۰میلیارد تومان برای نصب، راه اندازی و پشــتیبانی دوربینهای نظارت تصویری برای اجرای محــدوده زمانی و مکانی عنوان میکند و یادآور میشــود: با اجرای این طرحها خودروها تشــویق میشوند نسبت به ســاماندهی اقدام نمایند چراکه در غیر این صورت در ســاعتهای مجــاز ورود به محدوده باید مبالغی را پرداخت نمایند

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=15498

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.