• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

قطع درختان و جایگزین درخت جدید در بلوار هفت‌تنان برای بهسازی و زیباسازی است

  • کد خبر : 13887
  • 18 دی 1399 - 15:46
قطع درختان و جایگزین درخت جدید در بلوار هفت‌تنان برای بهسازی و زیباسازی است
شهردار منطقه سه شهرداری شیراز قطع درختان بلوار هفت‌تنان را به‌منظور جایگزینی با درختان جدید برای بهسازی و زیباسازی ورودی شهر عنوان کرد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، کلیپی در فضای مجازی مبنی بر درآوردن درختان سمت دروازه قرآن و بلوار هفت تنان دست به دست می شود که موجب نگرانی آحادی از مردم شده است.

به همین منظور خبرنگار فارس این قضیه را از شهردار منطقه سه شهرداری شیراز جویا شد.

کریم شکوهیان در این خصوص عنوان کرد: ۶۶ تعداد اصله درخت در ابتدای بلوار هفت تنان با رعایت اصول لازم و حضور کارشناسان امر به کمپ مسافرین زیباشهر منتقل و در آنجا کاشته شده است.

وی ادامه داد: به زودی تعداد ۷۷ اصله درخت سروناز و سرو لاوسون نیز در این بلوار جایگزین درختان قبلی خواهد شد.

شهردار منطقه سه شهرداری شیراز پیرامون علت انجام این جابجایی گفت: جابجایی درختان قبلی و کاشت درختان جدید در ابتدای بلوار هفت تنان به منظور بهسازی و زیباسازی ورودی شهر انجام گرفته است.

به گفته وی درختان واقع شده در ابتدای بلوار هفت تنان از نوع سوزنی بوده که طی سالهای متمادی زیبایی خود را از دست داده و ظاهر مناسبی نداشتند.

شکوهیان همچنین گفت: پروژه بهسازی و زیباسازی بلوار هفت تنان تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین تعدادی از مخاطبان در پیام هایی عنوان کرده اند که شیراز به نارنج و بهارش معروف بوده و آوازه این درخت در شیراز جهانی است و چه بهتر که اگر اصلاحی هم در ورودی شهر صورت می گیرد و درختانی جدید کاشته خواهند شد، درختان نارنج باشند تا علاوه بر زیبایی ظاهری آن، هوای شهر معطر به عطر بهار نارنج در اردیبهشت ماه گردد.

قطع درختان چهارراه زرگری با مجوز به علت خشک بودن

مطلبی دیگری نیز در فضای مجازی در حال انتشار است، عکسی از قطع دو درخت در چهار راه زرگری بوده که سبب نگرانی اهالی منطقه پیرامون کاشت جایگزین آن درختان شده است.

شهردار منطقه یک در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: در چهارراه زرگری دو درخت چنار خشک شده بوده که با کسب مجوز از کمیسیون ماده هفت؛ آیین نامه اجرایی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قطع شدند.

غلامرضا نامورچی افزود: بلافاصله پس از قطع این دو درخت چنار خشک شده، دو درخت چنار دیگر جایگزین و در محل مذکور کاشته شده اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13887

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.