• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
6
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس؛

کاهش مشکلات روستاهای مجاور شیراز با الحاق به شهر

  • کد خبر : 13634
  • 13 دی 1399 - 18:17
کاهش مشکلات روستاهای مجاور شیراز با الحاق به شهر
سید کمال پاک‌فطرت، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: به منظور ساماندهی روستاهای مجاور شیراز، کاهش مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی آن باید هرچه زودتر شش روستای گردخون، اقبال آباد، سلطان آباد، ماه فیروزان، کیان آباد و شاهپورجان به محدوده شهر شیراز الحاق شوند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس، سید کمال پاک‌فطرت با اشاره به درخواست مردم روستاهای مجاور شیراز همچون گردخون، اقبال آباد، سلطان آباد، ماه فیروزان، کیان آباد و شاهپورجان اظهار داشت: روستاهای مذکور به دلیل نزدیکی به شهر شیراز با هجوم انبوهی از جمعیت مواجه شده که باتوجه به درخواست مردم ضرورت دارد هرچه زودتر این روستاها به محدوده کلانشهر شیراز ملحق شوند.
وی با تاکید مشکلات حاشیه نشینی در این روستاها عنوان کرد: با الحاق این شش روستا بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی این مناطق کاهش خواهد یافت و همچنین درآمدزایی نیز ایجاد خواهد شد. غالب زمین های این روستاها تفکیک نشده و درصورت الحاق به شیراز، شهرداری امکان بیشتر و بهتری جهت نظارت داشته و درآمد خوبی نیز برای آن مهیا خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس اضافه کرد: از چندی پیش شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز و غیراصولی در روستاهای اطراف شیراز از جمله روستاهای گردخون، اقبال آباد، سلطان آباد، ماه فیروزان، کیان آباد و شاهپورجان هستیم که بسیاری از آن نیز در خارج از طرح هادی بوده و در آینده ای نزدیک خسارات زیادی را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه خواه ناخواه روستاهای اطراف شیراز همچون این شش روستا به شیراز ملحق خواهند شد، تصریح کرد: چه بهتر است که هرچه زودتر روستاهای مجاور به شیراز به این کلانشهر ملحق شده تا امکان نظارت بهتری بر این مناطق فراهم گشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرفنی که اصول شهرسازی را دچار مشکل خواهد کرد، جلوگیری شود.
سید کمال پاک‌فطرت همچنین گفت: اهالی شش روستای مذکور خواستار الحاق به شهر شیراز هستند تا بتوانند خدمات بهتری گرفته و ساخت و سازها در منطقه نیز کنترل گردد.
وی درمورد کارها و حمایت های دولت در روستاهای مجاور شیراز اذعان کرد: دولت علیرغم مشکلات و فشارهای مالی و اقتصادی که داشته در طی چندسال گذشته کمک های قابل توجهی به روستاها برای بخش های مختلف از جمله اشتغالزایی, بهسازی معابر و بازنگری طرحهای هادی به منظور توسعه پایدار روستاها انجام داده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس پیرامون نظارت دهیاری ها بر ساخت و سازها و ارائه خدمات به روستاییان اذعان داشت: طی چندسال اخیر جمعیت روستاهای مجاور شیراز به علت مهاجرت بی رویه چند برابر شده و باتوجه به بودجه و امکانات کم دهیاری ها نظارت بر ساخت و سازها و ارائه خدمات در روستاهای اطراف شیراز دشوار بوده و عده ای سودجو در حال بهره برداری از وضعیت موجود می باشند.
وی با اشاره به عدم تصویب طرح الحاق سه روستای گردخون, اقبال آباد و ماه فیروزان به شهر شیراز تصریح کرد: متاسفانه بعضی افراد در مجموعه شورای شهر شیراز بدون داشتن هیچگونه تخصصی درخصوص الحاق روستاها به شهر شیراز اظهارنظرهای غیرکارشناسی می کنند تا مانع از تصویب این طرح در شورای شهر شوند. امید می رود هرکس در هر زمینه ای که تخصص دارد، اظهارنظر نموده و اقدام نماید.
این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اعضای شورای شهر شیراز پیرامون الحاق شش روستای گردخون، اقبال آباد، سلطان آباد، ماه فیروزان، کیان آباد و شاهپورجان به شهر، ضمن درنظر گرفتن خواست مردم تصمیمات درست و به موقعی را اتخاذ نموده تا بتوان جلوی سودجویان حاضر در این مناطق را گرفت.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13634

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.