• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
5
معاون شهردار شیراز؛

طراحی نشان شهر شیراز گامی بلند در معرفی و برندسازی شیراز دارد

  • کد خبر : 13234
  • 06 دی 1399 - 17:48
طراحی نشان شهر شیراز گامی بلند در معرفی و برندسازی شیراز دارد
معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: طراحی نشان شهر شیراز را گامی بلند به منظور معرفی این شهر در عرصه‌های مختلف بین‌المللی و برندسازی برای شیراز دانست.

مرتضی جعفری شنبه ۶ دی‌ماه در جلسه هماهنگی “طراحی نماد هویت بصری و  نشان جهانی شهر شیراز” ابراز کرد: بسیاری از شهرهای جهان با ظرفیت‌های کمتر از شیراز توانسته‌اند با طراحی نشان مخصوص و استفاده از آن در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی تولید یا صادرات محصول، خود را به جهان بشناسانند و در این میان، شیراز با ظرفیت‌های بسیار  مذهبی، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی، هنر و صنایع‌دستی، موقعیت‌های علمی و ادبی می‌تواند فرصت‌های مهمی در زمینه‌های مختلف گردشگری ‌کند؛ از همین رو طراحی نشان ویژه شیراز زمینه‌ای برای ساماندهی این فرصت‌هاست.

او بیان کرد: برای رساندن شیراز به نقطه بلند و جایگاه واقعی، تمامی دستگاه‌ها و نهادها باید همراه شوند تا پس از انتخاب این نشان، به صورت یک‌پارچه و منسجم آن را به کار گیرند.

جعفری رویکرد بین‌المللی طرح، استفاده از چهره‌های شاخص ملی و جهانی برای داوری آثار، همچنین پیش‌بینی جوایز ارزنده را از نقاط مثبت این طرح دانست و افزود: حمایت، تعهد و همکاری دستگاه‌های متولی مدیریت حوزه‌های مختلف شهر شیراز بزرگ‌ترین پشتوانه موفقیت طراحی نشان و هویت بصری برای ترسیم آینده‌ای موفق در عرصه شناخت جهانی این شهر خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد به‌زودی تفاهم‌نامه طراحی نماد هویت بصری و  نشان جهانی شهر شیراز با مسوولان استانی و شهرستانی برای هرچه زودتر به ثمر رسیدن این طرح منعقد شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=13234

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.