• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور اعلام کرد:

تامین زمین و واریز وجه اولیه دو شرط اصلی برای اجرای مسکن ملی است

  • کد خبر : 12706
  • 01 دی 1399 - 8:00
تامین زمین و واریز وجه اولیه دو شرط اصلی برای اجرای مسکن ملی است
مهندس جواد حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان داشت : برنامه دولت برای احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی سهمیه بنیاد مسکن زمانی محقق خواهد شد که متقاضیان واریز اولیه وجه داشته باشند و برای تمامی آنها زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده باشد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن به همراه مهندس بلوردی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن کشور و مدیران کل بنیاد مسکن فارس و کرمان و راه و شهرسازی کرمان از پروژه کوثر در سلطان آباد شیراز بازدید کرد.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در جریان این بازدید بیان داشت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با وجود عدم مسئولیت برای تامین زمین برای برخی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به دلیل اهمیت موضوع و برای همکاری با اجرای این طرح، برای یکهزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، زمین تامین کرد و در اختیار متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قرار داد.
حق شناس از افزایش هزینه تمام شده ساخت مسکن ملی برای واحدهای دو طبقه تا متری ۳.۳ میلیون تومان خبر داد و افزود: مسکن ملی برای دهک‌های متوسط جامعه است و متولی مسکن دهک‌های ۱ اول تا سوم ، نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد و سایر دستگاه هاست ، حساب ۱۰۰ اما در برخی پروژه‌ها کمک می‌کند که برای این اقشار نیز سرپناه مناسب ساخته شود ؛ اما در طرح اقدام ملی تامین هزینه بر عهده خودِ متقاضی است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن همچنین با اشاره به کمک حساب ۱۰۰ و بنیاد مسکن برای احداث سرپناه مناسب برای اقشار آسیب پذیر گفت: ۱۷ هزار واحد مسکن شهری با بهره‌مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام، آورده متقاضیان و مشارکت مردمی، طی امسال ساخته و تحویل متقاضیان می‌شود.
وی ادامه داد : بنیاد مسکن علاوه بر برنامه احداث ۱۳۸ هزار واحد مسکن ملی که هم‌اکنون نزدیک به ۳۰ هزار واحد آن تعیین تکلیف شده است، احداث واحدهای مسکونی شهری را با بهره مندی از ظرفیت مالی حساب ۱۰۰ امام (ره) در برنامه دارد.
حق شناس اضافه کرد: بنیاد در احداث ۱۷ هزار مسکن شهری در سراسر کشور، با متقاضیان وارد تعامل شده و بخشی از کار انجام شده است که انتظار می رود تا پایان سال این واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود.
حق‌شناس همچنین در خصوص آخرین روند احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن که تحت مسئولیت بنیاد مسکن به شکل مستقیم و غیرمستقیم احداث خواهد شد، افزود: ۲۹ هزار و ۹۳۴ هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تحت‌ مسئولیت بنیاد تاکنون واریز وجه داشته‌اند .
وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن در حال حاضر متعهد به احداث و تکمیل واحدهای مسکونی ملی برای ۲۹ هزار و ۹۳۴ نفر است، گفت: متقاضیانی که کمتر از ۴۰  میلیون تومان واریز کرده باشند از طرح خارج می‌شوند.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یکی از مشکلاتی که در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مانع ایجاد کرده و موجب کندی روند کار شده را موضوع صدور پروانه ساختمانی دانست و خواستار ایجاد تعامل در این زمینه شد و گفت: برنامه ریزی برای ساخت حدود ۱۴۰ هزار واحد مسکن اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که مورد توافق با وزارت راه و شهرسازی بوده را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پذیرفته است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=12706

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.