• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

اخبار پلیس فارس – ۱۸ فروردین ۹۹

  • کد خبر : 1141
  • 18 فروردین 1399 - 15:26
اخبار پلیس فارس – ۱۸ فروردین ۹۹

رفع تصرف ۴ هکتار اراضی ملی در استهبان جانشین فرماندهی انتظامی استان از رفع تصرف ۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان استهبان خبرداد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: در راستای گزارشات واصله مبنی بر اینکه تعداد ۶ نفر […]

رفع تصرف ۴ هکتار اراضی ملی در استهبان

جانشین فرماندهی انتظامی استان از رفع تصرف ۴ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان استهبان خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “یوسف ملک‌زاده” در تشریح جزئیات این خبر، بیان کرد: در راستای گزارشات واصله مبنی بر اینکه تعداد ۶ نفر از اهالی روستای “سهل آباد” شهرستان استهبان اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده‌اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

سرهنگ “ملک‌زاده” خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی با همکاری سپاه پاسداران به محل مورد نظر اعزام و ضمن دستگیری ۶ نفر متهم، یک دستگاه بیل مکانیکی را نیز توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص ۴ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد، افزود: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

کشف ۲۰۰ رأس گوسفند قاچاق در خرم بید

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید از توقیف یک کامیون و کشف  200 رأس دام قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدجوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

سرهنگ “جوکار” بیان کرد: مأموران در بازرسی از این کامیون تعداد ۲۰۰ رأس دام قاچاق که  فاقد مجوز قانونی و بهداشتی بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “جوکار” تصریح کرد: با افرادی که اقدام به حمل غیر مجاز دام می کنند برخورد قانونی و احشام آنها توقیف و تحویل دامپزشکی می شود.

پلیس فتا فارس ۲۴ شایعه ساز درباره کرونا را دستگیر کرد

رییس پلیس فتا استان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون با ۱۸۰ سایت، کانال و پیج شایعه پراکنی در فضای مجازی برخورد و ۲۴ نفر نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، مسدودسازی و حذف شایعات در سایت، کانال و پیج در شبکه‌های اجتماعی فضای مجازی انجام شده و با کسانی که قصد برهم زدن جو این استان در زمان شیوع این بیماری را داشته‌اند نیز برخورد شده است.

رییس پلیس فتا استان با بیان اینکه کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص ۲۴ نفر را دستگیر کنند، عنوان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ “سلیمانی” خاطر نشان کرد: ۶۰ نفر از کسانی که به صورت ناآگاهانه اقدام به پخش شایعات در فضای مجازی کرده بودند نیز به پلیس فتا استان احضار شدند و به آنان نیز تذکر  داده شد که دیگر اقدام به پخش اینگونه شایعات نکنند.

وی عنوان کرد: شایعه پراکنان فضای مجازی که از خارج از استان فارس اقدام به انتشار و پخش شایعات پیرامون بیماری کرونا می کردند نیز پیگیری پرونده آنها به پلیس فتای استانی که این اشخاص در آن ساکن بودند ارجاع داده شده است.

این مقام انتظامی گفت:  در حال حاضر از انتشار شایعات در فضای مجازی کاسته شده و مردم بیشتر اخبار را از طریق خبرگزاری‌های رسمی پیگیری می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان در بخش دیگری از سخنان خود به فروش اقلام بهداشتی غیرمجاز در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ۱۲ نفر از کسانی که اقدام به فروش اقلامی با عنوان بهداشتی از جمله ماسک و محلول ضدعفونی که به صورت غیرمجاز و بدون دریافت مجوز تهیه شده در فضای مجازی می کردند نیز دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه این تعداد افراد دستگیر شده به جز کسانی هستند که در فضای حقیقی اقدام به فروش اقلام بهداشتی بدون دریافت مجوزهای لازم کرده‌اند، افزود: کسانی که قصد تهیه و فروش اقلام بهداشتی دارند باید مجوزهای لازم را از دانشگاه علوم پزشکی و سایر نهادهای متولی دریافت و بعد از آن اقدام به این کار کنند.

سرهنگ “سلیمانی” ادامه داد: بسیاری از اقلامی که به عنوان بهداشتی در سطح فضای مجازی به فروش می رسد به صورت غیربهداشتی و بدون اخذ مجوزهای لازم و در محیط های فاقد هرگونه کنترل و نظارتی تهیه می شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از اقلامی از جمله ماسک و محلول ضدعفونی که به صورت غیرمجاز در فضای مجازی به فروش می‌رسد با قیمت بسیار بالا و گزافی به دست مصرف کننده می‌رسد که همین موضوع موجب بروز نابسامانی در بازار نیز خواهد شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مردم باید سطح سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهند، گفت: در ایام شیوع کرونا شهروندان باید اخبار و اطلاعیه‌ها را فقط از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنند و هرگز به شایعات فضای مجازی توجه نداشته باشند

کشف ۴۹  هزار عدد ماسک و دستکش غیر بهداشتی در شیراز

رئیس پلیس فتا استان از کشف ۴۹ هزار عدد انواع دستکش، ماسک‌های پزشکی فیلتردار و ساده و ۳۰۰ لیتر محلول ضد عفونی خبر داد .

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: فروش تجهیزات و لوازم بهداشتی و پزشکی در فضای مجازی ممنوع می‌باشد و از سوی دیگر با گسترش ویروس کرونا در کشور نیاز مردم به برخی اقلام و تجهیزات زیاد شده است که این موضوع باعث شده تا کلاهبرداران با فرصت طلبی و سوء استفاده از این موضوع، اقدام به فروش این اجناس با قیمت‌های نامتعارف در فضای مجازی ‌کنند.

سرهنگ “سلیمانی” گفت: در این راستا کارشناسان این پلیس با بررسی مداوم فضای مجازی تعداد زیادی از صفحاتی که اقدام به فروش ماسک‌های غیر بهداشتی و یا وسایل بهداشتی با قیمت‌های نامتعارف می‌کردند را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی توانستند در چند عملیات جداگانه مکان گردانندگان این صفحات را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی ۵ نفر را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه آنان، ۴۳ هزار و ۵۰۰ عدد انواع دستکش از جمله لاتکس مخصوص جراحی، ۵ هزار و ۵۰۰ عدد انواع ماسک از جمله ماسک n95 و ماسک‌هایی که کاملاً به صورت غیر بهداشتی تولید شده بودند و ۳۰۰ لیتر محلول ضد عفونی را کشف و ضبط کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس یادآور شد: این پلیس به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۶۰ فقره سرقت در ایام نوروز

فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۶۰ فقره انواع سرقت از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: برخورد قاطع و جدی با سارقان و هنجارشکنان یکی از اولویت‌های اصلی در ایام تعطیلات نوروز ۹۹ در انتظامی ممسنی بود که با هماهنگی مراجع قضائی و با اقتدار کامل در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا ماموران در این ایام پس از شناسایی منازل و پاتوق‌های تعدادی از سارقان، با اکیپ‌های جداگانه و در طرح‌های ضربتی اقدام به بازرسی از این مکان‌ها کردند و موفق شدند تعداد ۱۴ نفر سارق را دستگیر و ۶۰ فقره انواع سرقت را کشف کنند.

رئیس پلیس شهرستان ممسنی تصریح کرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی ممسنی در سال جاری نیز می‌باشد و پلیس در این راستا به صورت شبانه روزی برای برخورد با مجرمان و فراهم کردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت. 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=1141

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.