• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
#شیراز_پایتخت_کتاب_ایران

مشکلات کتاب‌فروشی‌ها در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس بررسی شد

  • کد خبر : 10560
  • 29 آبان 1399 - 7:46
مشکلات کتاب‌فروشی‌ها در بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس بررسی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بازدید از کتابفروشی ها که همزمان با سراسر کشور انجام شد، اعلام داشت: بر آن هستیم تا با پیوستن کتاب‌فروشی‌های بیشتری به ایده تابستانه یا پاییزه کتاب و نرم‌افزارهای مجازی، خرید و فروش کتاب را هم ساده‌تر و هم بهداشتی‌تر انجام دهیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ در روز پایانی هفته کتاب و همزمان با سراسر کشور، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به همراه مهدی امیدبخش، معاون فرهنگی و مطبوعاتی و غلامرضا خوش‌اقبال، مشاور و مدیر روابط عمومی این اداره کل و محمد درخشان، رئیس اتحادیه کتاب‌فروشان شیراز به بازدید از سه کتاب‌فروشی شهید مطهری، شهر کتاب و بانک کتاب شیراز، که در طرح پاییزه کتاب شرکت داشتند، پرداختند.

صابر سهرابی در این بازدید، مسایل و مشکلات کتاب‌فروشی‌ها را از نزدیک بررسی و با آن‌ها آشنا شد و گفت: همه کسب و کارهای فرهنگی و هنری از اسفند سال گذشته تا کنون که بیماری کرونا بر کشور سایه افکند، چون در گروه شغلی ۴ دسته‌بندی شدند، از پویایی آن‌ها کاسته شد و آسیب‌هایی چون بی‌کاری، کم‌کاری و مشکلاتی در روند درآمدزایی برای‌شان پیش آمد.

سهرابی با اشاره به کمک‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان روزهای نخست تا کنون، در بازه‌ها و شیوه‌های گوناگون، ادامه داد: هم‌اکنون هم کتاب‌فروشی‌ها و هم دیگر کسانی که از فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند، می‌توانند از تسهیلات ۴ درصد کسب و کارهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری بانک کارآفرینی امید در سامانه تحفه در نظر گرفته است، استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: ایده تابستانه یا پاییزه کتاب، که هر سال بیش از سال پیش، کتاب‌فروشی‌ها و مردم از آن استقبال می‌کنند، هم سودی برای خوانده‌های کتاب دارد و هم سودی برای پخش‌کننده و کتاب‌فروشی‌ها دارد.

وی بیان داشت: بر آن هستیم تا با پیوستن کتاب‌فروشی‌های بیشتری به این ایده‌های فصلی و نرم‌افزارهای مجازی، خرید و فروش کتاب را هم ساده‌تر و هم بهداشتی‌تر انجام دهیم.

گفتنی است این کتاب‌فروشی‌ها تا پایان آبان‌ماه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان فارس فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=10560

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.